Az emissziócsökkentést nem okoskodással, hanem fejlesztéssel kéne megoldani
Sok mindenre jó a szerkesztőségi lista. Közérdekű közleményektől kezdve témától független mémekig minden utat tör magának, de általában azért cikkekkel, posztokkal, hírekkel, és képekkel teli e-mailek záporoznak. Anti villanyautós véleményvideója is befutott a listára megjelenés előtt, aminek önmagán túli hozadéka is lett: Karotta véleménye. Ugyanaz a téma, csak másik szemszögből.
Íme a válasz:
Én nem értek egyet azzal a felütéssel, hogy a gyártók a teljesíthetetlen normák miatt szopnak. A gyártók azért szopnak, mert miközben minimum egy évtizede pontosan tudják, hogy megdöglünk a szaraiktól, közben emissziócsökkentés helyett ezerszeresen dokumentált módon konkrét köztörvényes bűncselekményekkel, csalószoftverrel, lobbizással, korrupcióval szabotálták el, hogy ténylegesen olyan autókat kelljen gyártaniuk, amikkel kacagva beférnének a kvótába. Börtönben ülnek emberek ezek miatt - nagyon helyesen.
Ha bármikor elbizonytalanodnál ebben, elég csak arra gondolnod, hogy a Tesla létezik. Nem az a kérdés, hogy jó-e az Autopilot, meg mennyi a részvény és hány milliméter az illesztési hézag. Az a lényeg, hogy pár év alatt a semmiből el lehetett jutni oda, hogy évi félmillió villanyautót tudnak legyártani és eladni, negyedik negyedéve folyamatosan profittal működnek, miközben három gyáruk épül három kontinensen, és mellette, ezzel egyidőben, egyedül felhúzták a világ legnagyobb töltőhálózatát.
Vesd ezt össze azzal, hogy a VW 30 milliárd euró felett költött csak a dízelbotrányos kártalanításra (az majdnem annyi, mint a BMW teljes cégértéke momentán), és hogy mi mindent csinálhattak volna már ennyi pénzből, ha akartak volna. Hasonlítsd össze a dölyfös, szánakozó nyilatkozatokat akár csak 3-5 évvel ezelőttről azzal, hogy sorra nevezik ki azokat az embereket, akik azzal kezdik, hogy 5-10 év alatt van esély _befogni_ a Teslát.

Nem azért nincs kész az európai villanyautó, mert készületlenül érte a szegény gyárakat Brüsszel, hanem mert arra építettek, hogy a hazudozás + kvótatekergetés + lobbizás kombóval simán elhúzzák az átállást addig, ameddig csak jólesik. És el is húzták volna, ha nem lenne ez a kellemetlen pojáca Amerikában, akinek mostanra bő milliónyi autója szaladgál a világban, és jelzi mindenkinek, hogy nem igaz, hogy *nem lehet*, csak annyi van, hogy *nem akartok*. És aki ezzel összefüggésben mostanra gazdagabb, mint az európai kollégái együttvéve, és, *ez* végre átvitte az ingerküszöböt.
Tekintetbe véve azt a tényt, hogy mostanra nem vita tárgya, hanem egyhangú tudományos konszenzus, hogy a kurva nagy gázt jelentő klímakatasztrófát mi csináljuk, és abban az egyik legnagyobb szereplő a közúti közlekedés, hozzátéve azt is, hogy a Covid a mi saját budapesti valóságunkban is megmutatta mindenkinek, hogy milyen orbitális különbséget jelent a közlekedés kibocsátása az életminőségben, szerintem nem helyes az az elkenős attitűd, hogy egy kicsit mindenkinek igaza van, és egy kicsit mindenki hibás.

Mindenkinek vannak méltányolható szempontjai, mint a történelem összes vitájában. De csak az egyik típusú tényleges lépések következtében van esély kevésbé nyomorúságos világot gyártani a gyerekeinknek és öreg önmagunknak. Ezért én azt gondolom, hogy a napnál világosabb, hogy kik a hunyók és mit kellene csinálniuk, és kevéssé érdekelnek a szomorú profitkilátásaik. Ahol vannak tízmilliárdok büntetésre és lobbimunkára, ott lehettek volna fejlesztésre és tesztelésre is. Oldják meg, vagy menjenek csődbe a kapitalizmus gonosz logikája szerint.
Végül: mindezt azért írtam csak le neked, mert szerintem rohadt fontos, és én így látom. De tökre jogod van máshogy látni, és jogod van mást is mondani, és teljesen rendben van az is. Nem akarom megfúrni ezt a videót, mert a tartalmának egy jelentős részével teljesen egyetértek én is, csak pont a következtetéssel nem. Viszont továbbra is azt gondolom, hogy akkor vagyunk jó újság, ha nem kell ugyanazt gondolnunk mindenről.
Karotta

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

