Füsttel jelzi, ha regenerál?
Üdvözlöm!
Nemrégiben vásároltunk párommal egy 2014-es évjáratú Ford Mondeo 2.2 TDCI gépjárművet Németországból. Az autót autópályán használták (amit ugye szeretnek a dízelek), így 240 ezer km van benne. Nálunk vegyes használatban van óvoda/iskola járat és autópálya viszonylatban. A hideg idő beálltával észrevettem, hogy egyre gyakrabban regenerál az autó. Nem jelzi, de a pillanatnyi alapjárati fogyasztás ilyenkor megemelkedik egy literrel, illetve kopogó hangot hallok ilyenkor a motortér felől.
Kérdésem az lenne, hogy normális-e ilyenkor, hogy kék füst hagyja el a kipufogót (a tükörből is jól látható mennyiségű), illetve mi a helyes módja ilyenkor az autó használatának? BD
Kedves BD!
A kopogó hang és a kék füst nem jó ómen, ha teheti, mihamarabb ellenőriztesse a mérhető, releváns paramétereket egy hozzáértő szervizben. A célműszer képernyőjén megfigyelhető a részecskeszűrő működése, valamint az elvégzett és meghiúsult regenerációk körülményei is visszakereshetőek. Az injektorok megbontás nélküli, szoftveres, on-board tesztje is megvalósulhat. Ez utóbbi nagyon fontos, mert a hibásan befecskendezett üzemanyag nem csak a szokatlanul és szükségtelenül gyakori szűrő-telítettséghez és regenerációkhoz vezet, de a motor komoly mechanikai sérülését is okozhatja.
Az óvoda-járatra egy modern dízel nem igazán alkalmas, azonban ha heti rendszerességgel tartósabb autópályás üzemmódot is kap a motor, talán kiheveri a városi pöfögés ártalmait.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu