Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Egy használt svájci Opel Calibra-t néztem ki megvételre a napokban, ami
Magyarországon még nincs forgalomba állítva, első tulaj lennék.
Ez lenne az első saját autóm, és nem tudom, hogy a külföldi eredet miatt a
forgalomba állítás mennyi plusz költséggel, ügyintézéssel jár, és hogy mit
lehetne ebből áthárítani az eladóra (bár igazság szerint azt sem tudom
pontosan mivel jár a forgalomba állítás, alapesetben :).
Az autó egyébként finanszíroztatva lenne, az eladó ajánlott erre több
lehetőséget... Tehát mit várjak el az eladótól, milyen papírokat keressek rajta, és mik lehetnek a dolog buktatói?
Üdv,
Pallai Roland
Kedves Rolland!
Elöljáróban szeretnék megosztani Önnel néhány gondolatot.
A külföldről importált gépkocsik magyarországi forgalomba helyezése bonyolult és
időigényes feladat. Feltétlenül azt javaslom, hogy ilyen gépkocsi
megvásárlását körültekintően végezze. Használt autó lévén az ár és a
költségek tekintetében nincsenek kőbe vésett szabályok, minden alku kérdése.
Mivel tapasztalatlan ebben a kérdésben, célszerű az eladóval (kereskedővel)
a gépkocsi forgalomba helyezett árában megegyezni, az ügyintézést rábízni és
az autó átvételét valamely határidő figyelembevételével szerződésbe
fektetni. Amennyiben a gépkocsit szerződés keretében lefoglalja, ajánlatos
kikötni, hogy -"amennyiben a Bank a finanszírozási kérelmet bármely okból
elutasítja, a vevő a szerződéstől a foglaló elvesztése nélkül elállhat"-. így
sikertelen hitelügyintézés esetén nem érheti anyagi kár.
Nézzük a folyamatot. Az importált gépkocsi első útja függetlenül attól, hogy
céges vagy magánimportból származik a 7. számú Vámhivatalhoz vezet, ahol a
járművet nyilvántartásba veszik. (XXI ker. Petróleum u. 4. illetve X ker.
Gergely u. 10.) Ezt követi egy úgynevezett motorkód vizsgálat, melynek
eredménye dönti el, hogy a gépkocsi megfelel-e a magyarországi
környezetvédelmi előírásoknak (zaj, emisszió), mely feltétele a vámeljárás
kezdeményezésének. Utunk tehát újból a Vámhivatalhoz vezet, ahol időpontot
kapunk a gépkocsi vámoltatásának napjára. Mivel a Vámhatóság kapacitása
nincs arányban a vámoltatni szándékozók számával, így a várakozás
hosszadalmas, több hétig elhúzódó is lehet. A vámeljárást követően a
kiszabott "vámolási" költségeket be kell fizetni, és csak ez után lehet
hozzákezdeni a forgalombahelyzéshez. (Ha szeretne bővebb információkat
szerezni a vámoltatás menetéről a www.vam.hu internetes honlapon ezt
megteheti.)
A forgalomba helyezés feltételei:
- műszaki vizsga
- eredetiségvizsgálat
- zöldkártya
- rendszám
- gépjármű felelősség biztosítás
Célszerű tehát a gépkocsi vételárát mindezek figyelembevételével kialkudni,
mert ha a megegyezett ár tartalmazza a forgalombahelyezési költségeket
akkor az átvételnél nem merülhet fel semmilyen más költség, mint a forgalmi
engedély és a törzskönyv 8.000,- Ft-os díja illetve a 10 Ft/ccm
tulajdonszerzési illeték (átiratási ill.) mely mindenképpen a vásárlót, tehát
adott esetben Önt terheli, mint ahogyan a felelősség biztosítás is.
Amennyiben a kiválasztott gépkocsit finanszírozás igénybevételével kívánja
megvásárolni, a jármű eredetét igazoló úgynevezett MGA-s papírra is szüksége
lesz a törzskönyv gyorsított kiadása érdekében, mely feltétele a
finanszírozásnak.
A megegyezés előtt javasolt a gépkocsi szakszervizben történő átvizsgálása
(egyébként minden finanszírozott gépkocsinak rendelkeznie kell
állapotvizsgálati lappal!) hiszen sportautóról van szó, amit korábbi
tulajdonosaik gyakran tettek ki szélsőséges megterheléssel járó üzemnek, így
adott évjárat és árkategóriában az állapot igen eltérő lehet. Feltétlenül
célszerű megvizsgáltatni a gépkocsi karosszériáját festékvastagságmérővel,
hiszen a "táltos paripák" gyakran rendelkeznek zaklatott előélettel.
A vásárláshoz sok szerencsét kivánunk!
Üdvözlettel:
Opticar
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
