Dízelt, hogy chiptuningolhassam
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Uram!
Autót szeretnék venni maximum 1,3 millióért. Fontos, hogy dinamikusan lehessen vele közlekedni ne legyen gond a klíma használat előzéskor sem. Ezért gondoltam egy kis diesel autóra - mert úgy gondolom egy kis diesel még mindig nyomatékosabb és jobban megy mint egy 1.2 vagy 1.4-es benzines, de ha tévedek javítson ki - amit a későbbiek folyamán esetleg egy chiptuninggal erősítenék. Nagyobb kategóriák is szóba jöhetnének csak úgy gondoltam ezért az árért kisebből jobbat állapotút kapok vagy nem? A kérdésem, hogy milyen márkából és milyen évjárattól érdemes kis dízelt venni, melyikek megbízhatóak és kis fenntartással üzemeltethetőek, mire érdemes figyelni?
A kiszemeltjeim: Polo, Fabia, Ibiza 1.4 PD-TDI; Corsa 1.3 cdti; Fiesta 1.4 tdci; Grande Punto 1.3 multijet; Clio 1.5 dCi és ha valami jót kihagytam volna kérem írja le. Egyáltalán ilyen összegért érdemes-e, lehet-e már "jó" állapotút kifogni vagy inkább mégis benzinesbe gondolkodjak.
Segítségét előre is köszönöm.
Tisztelettel:
Gábor
Kedves Gábor!
Először is a chip tuningot felejtse el. Sokan mondják, hogy ide meg oda menjél, faszát írnak, 1.000.000.000 lovas lesz a kocsi, és két liter gázolajat termel száz kilométerenként. Butaság Göbölyös Zsolt cikkében azt is megtudja, miért. Meg lehet megchippelni, az élettartam rovására fog menni, én nem tenném. Egyszer én is megtettem, többet nem fogom. Akinek erősebb autó kell, az vegyen erősebbet. A mérnök nem hülye.
Polo, Fabia, Ibiza 1.4 pdtdi; három hengeres csettegő, nem szép a hangja, de megbízható autó, kis fogyasztással
Corsa 1.3 cdti, Grande Punto 1.3 multijet; ugyanaz a motor, hallottam már rosszat róla, de az ismeretségi körben több is van, minden probléma nélkül, pedig az egyik éjjel-nappal megy (három év alatt 250 ezer Magyarországon belül), és elég mostohán van tartva. Bár kétségkívül érdemes elolvasni remek kollégánk cikkét két, kicsi dízelről.
Clio 1.5 dCi: befecskendező rendszer problémák szoktak lenni, ismerősnek (újonnan vette, nem kannázott) 60 ezernél tönkre ment, másnak 300 ezernél sincs baja, keveset eszik. A Siemens-rendszerrel szerelt dCi-k - a tulajdonosok szerint - jobban bírják.
Fiesta 1.4 tdci, hozzátenném még a franciák 1.4 HDI, C2, C3, 206 motorját tartós, jó motor, nem szedi föl az aszfaltot, de keveset eszik az is, a feleségem 206 1.4 HDI-je egy év alatt ment 40 ezret, semmi baja, olajat cserélünk benne.
Gondolnék még a Toyota Yaris 1.4 D4D-re is.
Ennyiért lehet jót találni, csak keresni kell.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.