Méregdrága luxust vennék, jó ötlet?

2022.05.18. 11:51

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Rekordon az infláció, a szomszédban lőnek, a világ forrong, erre Péter egy Business felszereltségű négyéves Ford Kuga tulajaként attól tart, hogy túl drága lesz a kinézett Lexus időszakos szervizelése! Hát ember az ilyen? Peti, ez most komoly?!

A szegényebb átlagpolgárok hasonló gondolatokkal illetik a menőbb autókról álmodozókat. Szinte minden alkalommal hallom a susmorgást, amikor drágább járgányok mellett sétálunk el ügyfeleimmel a telepen. Péternek viszont nemcsak joga előzetesen vizsgálódni a fenntartási költségekről, de igaza is van, hogy a döntésnél figyelembe veszi ezeket. Az irigykedők pedig kénytelenek elfogadni, hogy nem kényszeríthető mindenki Skoda Favoritba, és azt is, hogy nem mindenki csaló, aki megteheti, hogy fasza kocsit vásároljon magának.

Az utóbbi évtizedek jelentős változásokat hoztak a prémium szegmens márkáit illetően. Manapság már nemcsak a BMW, Mercedes, Audi szentháromság jelenti a rangot, hanem a Lexus és a Volvo is bekopogott a tehetősek ajtaján. A gyártók igyekeznek jól megkülönböztetni termékeiket, ezért a BMW inkább a sportos, a Mercedes a luxi, az Audi pedig a high-tech pusztító vonalat képviseli. A japánok még keresik saját, jól felismerhető stílusjegyeiket, de megbízhatóságban és fenntarthatóságban már most verhetetlenek. Magyarországon ezek pedig a top vásárlási szempontok között kaptak helyet.

Íme a levél:

Tisztelt Uram!

Lexus NX 300h , 2018.09 évjáratú, Lexus márkakereskedés által hirdetett autó vételével kacérkodom. Azt szeretném Öntől megkérdezni, hogy milyen fenntartási költségekkel kell számolnom?

Olajcsere,szűrők cseréje...

Mivel ez lenne életem első komoly értékű autója, nem szeretnék egy horror karbantartási összeggel szembesülni a vétel után. Ha az autón valami elromlik, az más, az benne kell hogy legyen a pakliban de pl. egy sima időszakos cserékért nem szeretnék 200-300 ezreket fizetni.

Most egy 2018-as évjáratú Ford Kugám van, ami az ÉN autóm és nagyon szeretem, a költségei is passzolnak hozzám... nos, erről váltanék Lexus NX-re.

Segítségét előre is köszönöm!

Péter

Kedves Péter,

jól érzi, hogy egy luxusautó megvásárlása és fenntartása a kényelmi faktor mellett komolyabb költségekkel is jár. A Lexus esetében viszont nem eszik olyan forrón a kását, hiszen a japán márka nem csak a megbízhatóságról és minimális értékvesztéséről, hanem a kategóriájában kedvező fenntartási költségeiről is híres.

A napokban meglátogatott egy BMW tulajdonos, aki büszkén újságolta a frissen elvégzett vezérműlánc-cserét. Ő másfél millió forintot hagyott a pénztárnál. A Lexus költségei ehhez képest már-már nevetségesen alacsonyak, de a pontos számokért felhívtam Mészáros Mihályt, a Lexus Buda marketingigazgatóját további adatok reményében.

Mihály válaszában elmondta, az NX-re jellemző hibákról nem tud beszámolni, bár az automata csomagtérajtó teleszkópjának elfáradására volt már példa, ahogy a vízpumpát is érdemes ellenőriztetni a szervizlátogatások alkalmával. Előbbi cseréje több százezer forintba kerül, ha a tulajdonos nem vásárolt ExtraCare kiterjesztett garanciát autójához.

A modell olajcsere-periódusa egyébként 15000 km vagy 1 év, és ennek költsége bruttó 90-95 ezer Ft. Nagyobb karbantartásra 90 ezer kilométerenként kell számítani, ami 200 ezer Ft körüli összegbe kerül. Az igazgató válaszában kifejti, hogy mint minden autónál, úgy a Lexus esetében is nagyban befolyásolja a szervizköltségeket a használat módja. Kihasználva a hibrid rendszer előnyeit, a fékek élettartama sokkal hosszabb lehet a normál modellekhez képest. A Lexusok automatikusan bekerülnek a Lexus 4+ programba, ami a négy évnél idősebb modellek szervizköltségeit hivatott csökkenteni nagyságrendileg 20-25 százalékkal.

Páter a második emailjében egy 93 000 kilométert futott konkrét autó hirdetését küldte át, én mindenképp érdeklődnék a korábbi sérülések jellegéről, mivel a JSZP rendszer szerint tavaly februárban károkozóként regisztrálták egy balesetben. Az autó hazai üzembe helyezésű és egy tulajdonosa volt. Megérdeklődném a 3000 kilométerrel ezelőtt esedékes nagyszerviz meglétét, hiszen ha megvolt, az jó pontot jelent.

További pontos árakat ezen a linken talál, ha kiválasztja a megfelelő modellt.

Összességében én támogatom a vásárlást, hiszen az NX egy remek autó, és kedvező üzemanyag-fogyasztása mellett a kötelező szervizek árai sem vészesek.

A Lexus NX 300h ősbemutatóját Sipos Zoltán írta meg, aztán Csikós Zsolt tesztelte is. A ráncfelvarrott kiadásról 2018-ban Sturcz Anti emlékezett meg, az új 2021-es NX 350-et már Gajdán Miki vezette először. A nagy kutya, vagyis az NX 450H+ Papp Tibinek jutott.

Kövesd Marcit Facebookon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.