2022. október 19., 15:38 Módosítva: 2022.11.23 06:10
740

Balázs azon gondolkodik, hogy vegyen-e 25 éves német ex-prémiumot. A válasz korántsem olyan egyértelmű, mert a vélemények megoszlanak. A többség imádja, és sosem cserélné le másra, viszont legalább ennyien szívtak már vele és biztos, hogy nem ajánlanák senkinek. Én szeretem ezt a szériát, mert egy korát meghazudtoló, remek autó, de a fenntartásához temérdek pénzre, kitartásra és szabadidőre van szükség, na meg egy jó szerelőre.

Tisztelt Nepperűző!

Audi A6 (C5) 1.8 T Quattro (1997) vásárlásán gondolkodom. Kérdésem lenne, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motorok, illetve vásárláskor mikre kellene odafigyelni? Típushibák, mennyire nehéz ilyen régi autót fenntartani, stb., stb...

Válaszát köszönöm,

Balázs

Kedves Balázs!

Az 1997-től gyártott, szappantartónak becézett Audi A6 a maga korában egy remek konstrukciónak számított, és egy tisztességben megőrzött példány a mai napig hozza a masszív, klasszikus értelemben vett jóautó-élményt. Habár a 2001-es modellfrissítés sokat modernizált az amúgy is remekül sikerült dizájnon, sajnos az idők és felhasználók próbáját a többi 25 éves prémiumhoz hasonlóan ez a széria sem viselte túl délcegen és rengeteg az elhasznált, lefosott, visszatekert példány. Kopik az utastér, kifehérednek a kezelőszervek, mattulnak a lámpák, lógni kezd a tetőkárpit, a dízel füstöl, vagy a benzinesekkel karöltve hengerfejes lesz, kopog a futómű. A műszerfal hibalámpái karácsonyfaként világítanak a sofőr arcába, de látszólag ez nem zavarja, hiszen a motor még jár.

1018370

A C5-széria lógó béllel, a legkutyább körülmények között is mozgásban marad, mert még annak a kornak az utolsó mohikánja, amikor a megbízhatóság, ha kisbetűvel is, de a gyártási szempontok között szerepelt. Ezt bizonyítja Papp Tibi története is az A6-tal, bár ő végül inkább eladta. Fontos megjegyezni, hogy a menetkomfort tekintetében egy néhány százezer forintos kotla is kenterbe veri a hasonló áron mozgó, fiatalabb, de nem prémium autók kényelmét.

A rozsdától alapvetően nem kell félni, hacsak nem törték össze korábban, vagy ha mégis, de a javítás szakszerű volt (kivéve az első sárvédőket, amelyek neuralgikus pontok minden kortárs VW-csoportos autónál, de a dobbetétet kivéve és mögüle a retket kitakarítva megelőzhető a gond - a szerk.). Én is a feltöltött 1,8-as benzinmotorral vásárolnám, vagy sokkal inkább a legendásan megbízható 1.9 TDI dízellel, de a Quattro-hajtáshoz nem ragaszkodnék, mert túlságosan leszűkíti a ma már így is szegényes kínálatot, és egy hiba esetén óriási költség lehet a javítás is. Nem beszélve az összkerékhajtásnak köszönhető magasabb fogyasztásról. De nincs ez másképp a futóművel sem. Gyári alkatrészekkel - amitől olyan jó egy A6 - nem éri meg szervizelni, az utángyártott pedig vagy nem bírja a strapát, vagy közel sem lesz olyan szédületes az utazás. Ha jó autót akarsz, akkor a karbantartás drága, de megoldhatod olcsón is, csak akkor pont az A6-élmény veszik majd el lassacskán. Ezzel kalkulálj!

1018387

A néhány évvel ezelőtti tesztünk beszámolója szerint a mobile.de kínálatában még 2600 eladó példány szerepelt, de ma már csak 800, és nincs ez másképp a hazai piacon sem (89 db). A kelet-európai piac vákuuma hat év alatt felszippantotta a kínálat kétharmadát, mert vannak országok, illetve közösségek, ahol máig presztízsnek számít a valaha szebb napokat látott luxusautó. És itt most nem feltétlenül hazánkra gondolok, mert itthon már a szappantartót követő C6 széria sem számít tekintélyt parancsolónak, hiszen az első példányok abból is 18 évesek.

1018452

A hazai kínálat ötszázezer és kétmillió forint között helyezkedik el. Értelemszerűen érdemes a jobbak, vagyis az ismert előéletű, karbantartott darabok közül választani, és vásárlás előtt átnézetni egy szakértővel. Mindennapi használatra csak feltételes módban ajánlom, mert már nagyon öreg, és bármikor elfosódhat rajta bármi, ami szakszerű javítás esetén szinte biztos, hogy nem lesz olcsó, sem gyors. Abban is biztos vagyok, hogy egy szép állapotú, nagymotoros, jól felszerelt szedán hamarosan youngtimer lesz, és úgy érzem, hogy a széria ára most van a legalján. Nemsokára elválik a szar a májtól, az olcsóbb libakergetők mennek a levesbe, a jobbak ára pedig elindul az egekbe.

Kövesd Marcit Facebookon!

2022. június 8., 11:55 Módosítva: 2022.06.17 06:12
274

A nyár közeledtével rendszerint élénkül a kabriók és roadsterek iránti kereslet, legyen szó használt, vagy új autóról. Ez elsősorban az eladók számára jó hír, mert tavasszal és nyár elején magasabb áron tudják értékesíteni szezonális autóikat, de a vevők is örülhetnek, mert a kínálat ekkor a legnagyobb. Zoli úgy döntött, hogy beáll a sorba, és szeretett Alfa GT-jét sportkocsira cseréli, ami lehet BMW, de az se baj, ha Porsche. A hétvégi szerelemautó mellé szeretne egy rohangászós igáslovat is, ami nem árt, ha bírja a strapát és keveset fogyaszt.

Kérdésével nem is sejti, hogy mennyire célba talált, ugyanis tavaly én is hasonló cipőben jártam. Esetemben végül a Porsche nyert, amit nyár végén eladtam, és azóta is verem a fejem a falba. Figyelem: elfogultság alert!

Távolról sincs vége, olvasson még
2022. május 18., 11:51 Módosítva: 2022.05.22 15:43
126

Rekordon az infláció, a szomszédban lőnek, a világ forrong, erre Péter egy Business felszereltségű négyéves Ford Kuga tulajaként attól tart, hogy túl drága lesz a kinézett Lexus időszakos szervizelése! Hát ember az ilyen? Peti, ez most komoly?!

A szegényebb átlagpolgárok hasonló gondolatokkal illetik a menőbb autókról álmodozókat. Szinte minden alkalommal hallom a susmorgást, amikor drágább járgányok mellett sétálunk el ügyfeleimmel a telepen. Péternek viszont nemcsak joga előzetesen vizsgálódni a fenntartási költségekről, de igaza is van, hogy a döntésnél figyelembe veszi ezeket. Az irigykedők pedig kénytelenek elfogadni, hogy nem kényszeríthető mindenki Skoda Favoritba, és azt is, hogy nem mindenki csaló, aki megteheti, hogy fasza kocsit vásároljon magának.

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. május 16., 22:48 Módosítva: 2020.05.21 17:12
709

Tisztelt Nepperűző!

Segítségét kérném, feleségemet szeretném meglepni születésnapja alkalmából kb. egy év múlva. Audi TT Coupe-t szeretne, de sajnos csak régi jöhet szóba az anyagiak miatt. Érdemes régit venni belőle, ha igen, milyen évjáratot és milyen motorral.


Köszönettel, János
Távolról sincs vége, olvasson még
2020. május 14., 12:54 Módosítva: 2020.05.20 13:15
378

Tisztelt Becsületes Nepper!
Tisztelt István!

Családunk bővülése miatt a kis suzinkat (2007-es sx4) hamarosan ki fogjuk nőni, elérkezett a csere ideje. Két magas felnőtt és két gyerek részére keresünk egy kényelmes kombit az alábbi elvárásokkal/feltételekkel:

- Keret 12.000 Euro (ezen felül van az egyéb költségekre, első javításra, karbantartásra)

- Kedvenc márka, típus nincs. Észszerű keretek közt legyen fenntartható, megbízható. Kb. 10évre tervezünk az autóval.

- Évi 10-12 ezer km futás, de nem anyuci ovijárata, arra szerencsére nincs szükségünk. Hétvégi használat, rokonlátogatás, kirándulás kb. 30-40% város 60-70% országút, pálya.

- Már nem keressük a rally-s élményt, legyen nagy, kényelmes, jól pakolható, komfortos... egy igazi utazó hajó, amivel azért lehet előzni :-)

- A fogyasztása nem fontos, ekkora éves futásnál nem ez a fő szempontunk.

- Automata váltóval kellene, tolató kamerával, radarral, hátsó üléseken 2 isofix.

- Ha nincs rajta vonóhorog, akkor utólag lehessen rá rakatni kerékpár szállítására (nem szeretem a csomagtérajtóra vagy a tetőre tenni).

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Sándor

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. május 5., 10:12 Módosítva: 2020.05.15 12:50
1585

Kedves TC!

Van egy 18 éves, Peugeot 307 HDI járgányom, fél éve vagyok általában boldog tulajdonosa. Mindig megbízhatóan elindult, sosem állt még meg és élvezem vezetni is. Sok hibájának inkább elébe mentem és a komplett első felfüggesztést, zárat, fékeket, meg pár apróságot még azelőtt megcsináltattam, cseréltem, minthogy baj lett volna belőle. Így viszont már elég tetemes összeget költöttem rá. Ma ez-az kiderült: a hátsó felfüggesztés is kezd öregedni, a hűtő-radiátort is cserélni kellene lassan, új szélvédő stb... Egy ilyen idős autónál ez "állagmegóvás/fenntartás" műfajban talán még normális is lehet.

Lehetőségem lenne lecserélni ezt az autót egy 3-4 éves, hasonló kategóriájú autóra, akár olyanra, amire még gyári garancia is van. Tisztában vagyok azzal, hogy az új autó biztonságosabb, kevésbé szennyezi a környezetet, kell/érdemes rá biztosítást kötni, és mindenképp érdemes minőségi alkatrészekkel fenntartani, stb...

Ami a nagy kérdésem lenne: statisztikailag az ilyen extra szerviz-kiadásoktól megóvom magam, jobban járok vele? Perpill havi átlag kb. 60 ezret költök szervizre (olajcserét, kopó alkatrészek cseréjét nem számolom). Ugyanezt a pénzt szívesebben költeném inkább casco+drágább szervizre (esetleg törlesztővel együtt), mint sűrűbb szervizre - ha nagy átlagban elmondható, hogy egy néhány éves autót nem kell állandóan szervizeltetni...

Köszönöm szépen előre is szakértelmeteket!

üdv, Péter

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. május 3., 09:40 Módosítva: 2020.05.15 10:51
96

Kedves Nepperűző!

Az alábbi, számomra jelentős problémával fordulok Önökhöz: Az 5 éve napi szinten, problémamentesen használt Suzuki Swiftemet (2005-ös) április elején kikarambolozták alólam.

Az ütközés során a hátsó keréknél csapódott belém emberünk, esélyes, hogy a hátsó tengely sérülése miatt a biztosító gazdasági totálkárra veszi az autót. A kérdésem az lenne, hogy a várható kártérítési összegből, akár plusz ráfordítással érdemes-e ekkora javítást (hátsó tengely csere) eszközölni a járművön, vagy engedjem el?

A javíttatás mellett szól, hogy ismerem a sérült autó előéletét, valós a futásteljesítmény, ismert számomra a vas kár- és szerviz-története is. Na meg, szeretem, eddig nem hagyott ott sehol :-)

Ellene szól, hogy a gyerekeket hozom-viszem, s félek, hogy nem jól javítják meg. Viszont sokkal több pénzem másik kocsit venni sem lesz.

Ha mégis az autócsere lesz az egyetlen járható út, akkor ennyiért mit lenne érdemes vennem?

Köszönöm előre is,

Ildi

egy boldog Suzuki-végfelhasználó

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. április 20., 10:37 Módosítva: 2020.04.25 16:12
191

Kedves Nepper Úr!

Jelenleg életem első autóját koptatom, egy '98-as gyártmányú háromhengeres Swiftet, amit nagyon szeretek, de ideje valami fiatalabbat és főleg biztonságosabbat keresni (ez még légzsák és ABS nélküli változat).

Édesapám által be vagyok oltva japán autóval, mert az legmegbízhatóbb, amire a saját műszaki hiba mentes swiftezésem csak ráerősített. Szóval adta magát a dolog, hogy akkor maradjunk a típusnál és legyen egy újabb Swift, konkrétan a 2010-től gyártott (harmadik?) generáció az 1.2-es benzinessel. Az egyetlen probléma, hogy kicsit drága 1,5-1,7-ről indulnak azok példányok amikkel érdemes foglalkozni, én meg inkább másfél millió alatt vennék autót.

Tovább böngészve találtam egy érdekesen tűnő alternatívát, szintén a távolkeletről, Koreából. Konkrétan a 2010 körüli Hyundai i20 1.25 DOHC és a Kia Rio 1.4 benzin. Tudom, hogy a régi koreai kocsik betegágyak, a modernek közül pedig mindenki a Ceedet mondja, hogy az már jó.

De mi a helyzet ezekkel a kisebbekkel? Mennyire megbízhatóak, mennyire költséges őket fenntartani és mire érdemes odafigyelni vásárláskor? Illetve tud esetleg ajánlani valami mást ami 10 év körüli szívó benzines kisautó, fő erénye a megbízhatóság és nem is túl drága?

Előre is köszönöm a válaszát,

Kristóf

u.i. Tudom, hogy most jön a Jazz kártya, ezért megkérdem ezt is: ezen az áron csak egy jelentősebb idősebb (2005 körüli) Jazz-t lehet venni, van annyival jobb és főleg megbízhatóbb autó másfélszer annyi idős korában is, hogy megérje?

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. április 5., 08:54 Módosítva: 2020.04.16 06:14
613

Tisztelt nepperűző

Használt Skoda Octavia 2 vásárlását tervezem, keresgélés közben szembe jöttek 1.6 fsi és a 2.0 fsi motorok is, de nagyon kevés véleményt, információt találni ezekről a motorokról, ezért szeretném Öntől megkérdezni hogy van-e ezekről véleménye vagy tapasztalata az ilyen motorokkal. Előre is köszönöm a választ.

Üdvözlettel

Gábor

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. április 3., 10:44 Módosítva: 2020.04.07 17:43
600

Tisztelt Becsületesnepper!

A családban lévő két egyterű mellé szeretnék egy olyan autót, ami a szürke hétköznapoktól eltérő vezetési élményt nyújt. Habár az Asszony nem rajong az ötletemért, ezért is törekszem olyan megoldásra, hogy egy esetleges meghibásodás ne okozzon anyagi csődöt. Mivel szeretünk természetet járni és a legelvetemültebb álmainkban a Bamako-rali is szerepel, a terepjárózást jó alternatívának találom. A keret rá legfeljebb 5-600E Ft.

A kiszemelt típusok: Aro 10.3/4, Lada Niva, Suzuki Vitara (1997-ig) és kakukktojásként a kocka Fiat Panda. Tisztában vagyok vele, hogy az első kettő rettenetesen képes korrodálni, a Fiatot akár 4x2-es hajtással is el tudom képzelni (szigorúan sperrelve és hosszabb rugóúttal építve). Melyik típus lenne ideális egy kihívásokat kereső, kezdő terepjárós számára? Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel

Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. április 2., 08:12 Módosítva: 2020.04.25 07:02
312

Tisztelt Nepperűző!

Családi autó vásárlás előtt állok. A keret 5 millió Ft körül mozog. Nagycsaládosként szóba jött az új Ford Connect Tourneo 7 személyes 1.5 tdci. Vagy a nagy kombik közül 4-7 éves Ford Mondeo, Skoda Superb vagy Volkswagen Passat mindegyik dízel erőforrással (a gyengébb motor is elég), illetve manuális váltóval. A Ford Connect 1.5 Tdci motorjával szkeptikus vagyok.

Köszönettel: Richárd

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. március 29., 09:17 Módosítva: 2020.04.03 10:46
569

Tisztelt Becsületesnepper,

jelenleg egy E46 320d tulaja vagyok. Ezen az autón mindent javítottunk, ami befecskendezéssel kapcsolatos, fogyasztása mégis pályán 130 körül 9-10 liter, ésszel (90-100) hajtva megáll 6 literben a fogyasztása (nincs beállva a fék és nem laposak a kerekek :D ). Ezt, és minden egyéb nyűgjét, rozsdával az élen, megelégelve keresek helyette hasonló értékű (600 000 - 1 000 000 ft) kombit, amiből van is felhozatal, és nem akar a fogyasztásával anyagi csődbe juttatni.

Cél egy 5 liter körüli fogyasztás, és egy klíma, a többi nem érdekel, mert csak plusz ami tönkremehet. :D

Válaszát előre is köszönöm!

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. március 24., 11:29 Módosítva: 2020.03.30 06:12
496

Tisztelt Kroneraff Úr!

Úgy alakult, hogy felnőtté válási okokból (lakásvásárlás, hátsó ajtó) meg kell válnom eddigi autómtól (Hyundai Coupe RD2) és tanácsát szeretném kérni, hogy mik lennének azok a típusok amik nem túl kényes motorral és a magyar utakat méltósággal viselő futóművel rendelkeznek (sajnos ebből szegény Coupém nagyon rosszul vizsgázott, mert kb kéthavonta eltört, elhajlott, elütődött valami a futóműben)?

Az éves tervezett futás kb 15000 km lenne főleg autópályán és országúton, így még a dízel is szóba jöhet (még ha kezd is megnyílni a föld alattam), talán az a 2-3 városi(Budapesti) út nem tesz be neki. A lényeg, hogy tudjon egy 150-es utazótempót maximum 8-9 literes fogyasztással. A Dacián kívül nem zárkózom el semmilyen márkától, mert bár valami ázsiai benzines lenne jó, de ilyen árban nem tudom, hogy mennyire találni rozsdamenteset és többet nem akarok nagyszabású lakatolásba belekezdeni:).

Karosszériára leginkább kompakt vagy szedán lenne a preferencia, de a kombi is belefér, a lényeg, hogy legyen négy vagy öt ajtaja, a csomagtér meg Suzuki SX4 mérettől felfelé már tökéletes. A nem túl kényes motort arra értem, hogy éves, vagy 10000 km-es olaj és szűrőcsere periódus mellett ne kelljen feltétlenül megbontani a motort azalatt a kb 4 év alatt, amit tervezek vele(tudom, hogy 15-20 éves autóknál ez sose lehet garancia). A keret 700000 ft lenne rá, ami lehet tisztán a vételár, átírás, első szerviz, meg a sallangok nélkül.

Előre is köszönöm a türelmet, hogy elolvasta és a segítséget a nem túl pontos behatárolás ellenére is.

További szép napot!

Tisztelettel: Tamás

Távolról sincs vége, olvasson még
2020. március 21., 21:35 Módosítva: 2020.03.25 13:12
773

Tisztelt Nepperűző,

Családi autó vásárlása előtt vagyok. 2 típus van, amiben gondolkodnék.

Audi A4 B8 2.0 CRtdi (2008-11) és VW Passat B7 2.0 CRtdi (2010-14).

A tanácsát szeretném kérni, hogy Ön melyiket ajánlaná inkább a két típus közül?

Köszönettel,

Dávid

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. július 13., 21:54 Módosítva: 2019.07.18 08:35
486

Tisztelt Becsületesnepper!

2003-as Peugeot 307-től szeretnék megválni, mivel csak idén tavasszal 150 ezret költöttem rá és még nem látom a végét a dolognak, szóval meguntam. Egymillió környékén vásárolnék.

Nagyon keveset használom az autót, inkább hétvégén, rövid távokra, viszont évente 3-4 alkalommal Svájcba utazom a lányomhoz. Ezért olyan autót keresek, amiből nem kell 200 kilométerenként kiszállni széthajtogatni magát az embernek, szóval legyen kényelmes az én 190 centimnek is.

Fogyasztása nem érdekel, de legyen NAGYON megbízható, ne hagyjon az út szélén és a szerelő se köszönjön előre neki.

Olasz-francia többé szóba se jöhet, a német autók drágák és olyan unalmasak, mint egy Harrach Péter beszéd a Parlamentben. Nem zárkózom el a limuzintól, de a ferdehátú egyterűt már megszoktam, szerintem praktikusabb. Szóval ha tudna nekem ajánlani egy-két dromedár-tűrőképességű megbízható jószágot, azt nagyon megköszönném.

Üdvözlettel:

Attila

Kedves Attila!


Minden autó életében vannak pillanatok, amikor többet kell rájuk költeni, és vannak típusok, amiknél több ilyen pillanat van. A 2003-ig gyártott Avensis nagyon megbízható, több példányról tudok jóval 400-500 ezer feletti kilométerrel, problémamentesen. Egymillió alatt a kínálat legtetejét kapja meg.

avensis1699 34

A 99-től gyártott Honda Accord is nagy kedvencem, nem rohadós, a belseje is nagyon tartós. Ezekből is a top minőséget fogja megkapni egymillióhoz közel. Mindkettő nagyon stabil műszakilag. A Papp Tibinek is volt egy ilyen Avensis-e, nagyon szerette, semmi baja nem volt vele, de sajnos öszetörte. Én inkább Honda-párti vagyok, de mindkettő jó.


Üdv:

-Becsületesnepper-