Motorcsere után visszatekerték, most újra füstöl, de Laci eladná - mennyit ér az Astra?

2024.09.23. 11:16

Balló Marci vagyok, a KRAFT Autó tulajdonosa, és úgy látom, hogy eladáskor sokak számára jelent kihívást a helyes árképzés. Küldd el az autód adatait, rendszámát és minden lényeges tulajdonságát, én pedig segítek belőni a meghirdetési árat.

 

Szervusz, kedves Marci!

Eladóvá vált szeretett Opel G Astra személygépkocsim. Főbb adatai: szedán kivitel (nem az, amelyiken van hátsó ablaktörlő, hanem a hosszított csomagtértetős), 1600 cm³ benzines motor, Z16XE motorkóddal (16 szelepes Ecotec motor). Évjárat 2003, műszaki lejár 2025 május 6.

Futásteljesítmény 250000 km (a JSZP eltérő adatot hoz, motorcserés volt). Rendszám (kitakartuk) Extrák: elöl elektromos ablakemelők, elektromosan állítható külső tükrök, ködfényszóró, klíma. Állapota a korának megfelelő, számottevő rohadás a karosszérián nincs. Ülések megkíméltek, tetőkárpit sajnos elengedte magát.

Ismert betegségei: kilyukadt az ablakmosó folyadék tartálya, valahol középtájon, mert nem az összes folyadék csöpög el, hanem nagyjából a fele, és megadta magát az ablakmosó szivattyújának motorja is. Megnövekedett az olajfogyasztás (az Ecotec motoroknál ismert dolog a magas olajfogyás, nálam ehhez képest ugrott meg). Füstöl is gázadásnál, az ok nem lett feltárva. Más ismert baja nincs. Az elektromos berendezések (ablak, tükör) mind működnek, a klíma jéghideg levegőt fúj, a motor járása egyenletes, kuplung és váltó normálisan működik.


A használtautó.hu oldalon nagy szórást találtam erre az évjáratra G Astrából, háromszázezertől kétmillióig. Ezen adatok alapján mire számíthatok, mennyiért tudom elpasszolni?

Válaszodat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: László


Kedves László,

Sajnos úgy látom, hogy az Astra több sebből is vérzik, és ideje elbúcsúzni tőle, de inkább részletezem.

Képernyőfotó 2024-09-22 - 21.06.54.png

A rendszám alapú gépjárműelőélet-lekérésből tisztán látszik, hogy az autó 2015-ben 427 ezer kilométernél valóban motorcserés volt, majd futott még néhány évet továbbra is emelkedést mutató számlálóval, mielőtt az önök vásárlásakor visszacsapták 218 ezerre azt. Én ki merem jelenteni, hogy ez sokkal inkább lehetett vásárlásösztönző visszatekerés, mint a gondos motorcsere program kötelező eleme, aminek szakszerűségéről egyébként az is árulkodik, hogy már a következő vizsgán is tiszta olajsár volt minden a motorszám körül.

letöltés (4)

Fontosnak tartom azt is megjegyezni, hogy motorcserekor a kilométeróra manipulációja nem indokolt, hiszen életmentő műtét után sem lesz senki újszülött, ahogy az Astra sem lett kevesebbet futott autó. A kibogozhatatlan futásteljesítmény adatokon túl további gondot jelent az is, hogy az új (másik) motor harmincezer kilométer megtételét követően máris eszi az olajat, a szakszerű felújítás vagy csere pedig drága, az autó értékét mindenképp meghaladja.

letöltés (1)

A helyzet az, hogy szemmel látható összegért csak komoly, az eladást követő fejfájásokkal tudja majd eladni, mert amíg bármennyi pénzt kér érte, addig igényekkel találkozik majd, és olyanok fognak jelentkezni, akik később bánópénz követelésekkel térhetnek vissza. Én azt javaslom, hogy a félmilliós futásteljesítménnyel, olajfogyasztó és füstölő motorral, lógó tetőkárpittal, lyukas ablakmosóval egy bontóba adja le az Astrát a műszaki lejártakor, mert már nem éri meg vele foglalkozni.

letöltés

Ha mégis bevállalja, hogy pénzt kér érte, én 290.000 forintért hirdetném meg és semmiképp sem otthon, vagy egyedül találkoznék majd az érkező üzletemberek harsány seregével.

Marci