Rozsdamentes E39 525i Olaszországból - mennyit érhet az ikon?

2024.10.04. 05:41

Balló Marci vagyok, a KRAFT Autó tulajdonosa, és úgy látom, hogy eladáskor sokak számára jelent kihívást a helyes árképzés. Küldd el az autód adatait, rendszámát és minden lényeges tulajdonságát, én pedig segítek belőni a meghirdetési árat.

 

Kedves Marci,

Erősen gondolkodom rajta, hogy megválok E39-es BMW-mtől. Az autóról: 3 éve vettem, eredetileg Olaszországban került előszőr forgalomba, innen került Magyarországra. Megvásárlás előtt állapotfelmérésen esett át a Laczkó István - AutoRevizor által, az eredeti vizsgálati dokumentumok megvannak.

Az autó 2001-es 525i sedan, 5 sebességes ZF automatával. 335000 Km van benne, ami valósnak tűnik a meglevő papírok és szerviztörténet alapján. Xenon-os, szürke bőr belső, combtámaszos ülésekkel, antracit tetőkárpit és gyárilag M-sport futómű, M-sport kormány, szervotronikos kormányművel. Az autó, eredetéből adódóan majdnem minden elemen fényezve van, de törve valószínűleg nem volt. A fényezés viszont nem mindenhol tökéletes. Rozsda nincs rajta, de még kezdődő rügyezés sem, ez is volt az ok amiért megvettem. M54-es motor, szépen jár, nem füstöl, a váltó szépen vált, még alacsony fordulatszámon, kis terhelésnél is. Fékek 1 éve cserélve, tárcsa és betét is jó állapotban van. Két zónás automata klíma működik, hideg, mióta megvan nem kellett tölteni.

Hibák: kormánymű felújítandó; lámpabúra matt, polírozást igényel; a kiegyenlítő tartályon valahol van egy apró repedés, szivárog (egy hibátlan bontottat már vettem, ezt adnám mellé); ablak gumitömítések egy része már cserélve, a hátsó még cserére vár; a bőr itt-ott kopott, de nem szakadt, egy festés ráférne, a motorháztető javítva volt - kis koccanás lehetett, mert kb tenyérnyi méretű helyen van javításnak nyoma.

A nyári gumi 17-es felnin, a téli pedig 16-os gyári BBS felniken, pótkerékkel együtt, mindegyik kb két éves. Van hozzá egy kisebb kazal bontott és új alkatrész is, a legtöbb megelőzési célzattal lett vásárolva. Nem tudom mennyit ér most így ahogy van, de lassan kinövi a család, így szeretnék képbe kerülni, ebben kérném a segítségét.

Üdvözlettel, András

Hello András,

Ha van autó, amivel megéri foglalkozni eladás előtt, az pont egy rozsdamentes, hathengeres E39. Az olló ugyanis óriási, a szebb példányok milliókat érnek, a közepesek és a ganék pedig semennyit. Én tavaly adtam el gyönyörű, Spanyolországból érkezett 40i-t ötmillióért, a többit viszont csak 600 és egymillió között vásárolták meg olyan tulajok, akik inkább a használati értéket látták benne, mint a megmentendő ikont.

Én azt javaslom, hogy mindenképp cseréltesd ki a kiegyenlítő tartályt, ne políroztasd, hanem szintén cseréltesd ki a lámpaburát (pár tízezer forint), vidd el festésre a bőrt, vagyis rakd rendbe az autót esztétikailag, a kormányműből pedig keress egy bontottat, ne kelljen magyarázkodni miatta. Ha ezek mind megvannak, egy jól sikerült hirdetéssel tedd fel kétmillióért és várd az érdeklődőt, meg fog érkezni.

Sok szerencsét az értékesítéshez!

Marci