Fél évente olajcsere a Dodge Challengerben?
Tisztelt Olajdoktor!
Ismerem a mondást, hogy aki majmot tart... :D Azonban találtam pár furcsaságot, amivel kapcsolatban kíváncsi vagyok az Ön személyes véleményére/meglátásra. A Mopar szerviz ajánlás az alábbi linken. Ebben le van írva: "Under no circumstances should oil change intervals exceed 6,000 miles (10,000 km) or six months, whichever comes first." Ok, 10 km futás legyen, de hogy fél évente kellene olajat cserélni az a természetes műszaki érzékemet nagyon meglepte, eddig úgy gondoltam, hogy évente kell cserélni az olajat, ha nem lépjük túl a megadott futás limitet.
Önnek mi a véleménye erről, mennyire "kötelező" ez a fél év (évente ~3e Km-et megyek vele, mert csak hétvégi élményre használom)? Leegyszerűsítve: Ön a helyemben félévente v. évente cserélné az olajat?
A szűrő egyértelmű: MOPAR 05038041AA, nem vészesen drága, beszerezhető idehaza. Az olaj viszont fogós kérdés. Legtöbb internetes fórumot végig olvasva, a 6.4 Hemi motorba Penzoil ultra platinum full synthetic 0w-40 olajat ajánlanak, sőt olyan véleményt is találni, hogy ezen konkrét típuson kívül más 0w-40-et nem is szabad használni.
Penzoil hivatalos hazai forgalmazót nem találtam, külföldről persze lehet rendelni meglehetősen körülményesen, és persze drága is (1L 9500 Ft). A Penzoil honlapján nyilván egekbe dicsérve ez az olaj, hogy tisztít, újszerű állapotot idéz elő, stb... Motul keresőjében az autóm típusához van találat, ők a MOTUL 8100 X-max 0W-40 olajat ajánlják. Ez egyrészt Mo.-n kapható, másrészt 4000 Ft literje. Hibát követek el, ha nem adom meg neki a Penzoilt? Létezik, hogy annyira ezen konkrét olajra van optimalizálva a 6.4 Hemi, hogy más gyártó 0W-40 olajával nem lesz tökéletes, ha igen, akkor ez milyen gyakorlati tényezőben nyilvánulhat meg (élettartam, többletfogyasztás stb..)? Az én szememben ez a motor nem egy high-end versenymotor, szóval én úgy érzem, hogy inkább csak a tulajdonos számára jelent "lelki pluszt" a Penzoil.
A második kérdésem röviden: Penzoil vagy Motul? De ha esetleg tud konkrétan más olajat ajánlani annak is örülnék. És még egy bonusz kérdés :): az USA és EU oktán számok különbségét értem, eddig 100-as benzint tankoltam (szívem csücske az az autó, így jót érdemel, ezért is dilemmázok az olajon :) ), de az a meglátásom hogy az európai 95-ös odaát már a prémium lenne, szóval van-e műszaki értelme/haszna/hátránya a 100-asnak vagy igazából a 95-össel érzi jobban magát a 6.4 Hemi.
Üdvözlettel: Balázs
Kedves Balázs!
Mindig szeretem azokat a kérdéseket, amit nehéz megválaszolni. A lehetetleneket kevésbe. :-) Nos ez ennek a kettőnek a keveréke. Viszont legalább kissé felrázott a rutinomból. :-)
Szóval:
Az előírás itt MS 12633, 0W40. Alapvetően ez az, amitől nem kellene eltérni, hiszen ez a gyártó előírása. A probléma viszont az, hogy itt Európában ez nem nagyon fordul elő, mint ahogyan az autó sem. Ez az oka, hogy a tengerentúli kenőanyagok közül kell választani, az meg marha drága. No de mi a megoldás?
Ez az előírás nagyjából egy olyan 0W40-et takar (nem mást! Csak 0W40!), ami legalább API SM-et tud. (SN, SN Plusz és SP is tökéletes) A szóban forgó Penzoil konkrétan API SN. Innentől én nem adnám alább. Tehát van egy API SN 0W40-ünk eddig. HTHS viszkozitását tekintve ez egy normál viszkozitású kategória.
Ezeket egybevéve azt gondolom, hogy nem fog fejre állni egy API SN-t teljesítő 0W40-estől. Ez lehet a szóban forgó Motul is.
Az olajcsere periódust tartsa be. Azt hiszem, hogy a fél évet kitolhatja egy évre, de ettől a válaszomtól nem vagyok felhőtlenül boldog, hiszen a gyártó előírásától eltérünk. A gond az, hogy a motor úgy veszi igénybe az olajat, hogy az ennyit bír. (Ennél összetettebb a válasz, de ez a lényeg). Ezzel együtt én is túlzónak érzem a fél évet, és ezek az olajok egy évet kibírnak a legtöbb előírás szerint is.
Kérdezi, hogy Penzoil vagy Motul. Alapvetően a Penzoil MS 12633-at teljesítő 0W40-esét javasolnám. (Persze tudom, nem én fizetem :-) ) Műszakilag is ez a válasz a kötelességem, hiszen ez felel meg a gyártó előírásának. A Motullal nehezet kérdez, hiszen számtalan nagy márka teljesíti az API SN-t 0W40 mellett, és esélyes, hogy talál olcsóbbat is. Ha annál nem szükségesebb olcsóbb, akkor természetesen a Motul egy bevált márkanév.
Végül az üzemanyag vonatkozásában azt hiszem, a 95-össel is bőven eltér attól, amit akkor tankolna, ha az USA-ban autózna. Remélem, tudtam segíteni, bár hozzáteszem, hogy úgy igyekeztem megoldani a kérdést, mintha családon belül lenne az autó, és nem úgy, mintha a gyári szervizben dolgoznék. :-)
Üdv.: Olajdoki

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
