2x445 liter, 5+6 henger, 200+260 lóerő
A program szerint a kétnapos rendezvényen legfeljebb három óra jutott volna tesztvezetésre, fotózásra. Szerencsére máshogy alakult, így aztán pénteken 9-től 16 óráig sikerült összesen vagy 300 kilométeren megjáratnom a 159-es kombi két legerősebb változatát.
A Fiat Auto Genovában mutatta be az európai szaksajtónak legújabb teremtményét, a 159 SportWagont. A gyártó PR-részlege annak idején a négyajtós leleplezésénél elmondta, mennyivel jobb autót sikerült csinálniuk a konkurenciánál, főleg az új 3-as BMW-nél.
Az elődmodell 156-ost épp csak le nem köpték rituálisan: ej, hogy az mennyivel kisebb, gyatrább, silányabb volt! Kíváncsian vártam hát, lesz-e szerintük annyira tökéletes kombinak az SW, mint sportos szedánnak a 159.
Az Alfa szerint lett. A látványos leleplezéssel, tükörpadlón álló bemutatómodellel, sok videobejátszással tarkított, hosszúra nyúlt prezentáción (az én kis gépem képességei és a terem minimális bevilágítottsága miatt fotózni sajnos lehetetlen volt) az erős motorok, a remek futómű, a hallatlan merevség mellett a pakolhatóságról is sok méltató szó esett. Akit inkább a Cuore Sportivo érdekel, ugorja át a következő öt bekezdést, aki gyakran utazik nővel és gyerekkel, figyeljen!
Szerintem kombinak ez az autó sokkal inkább szép, mint praktikus. Mivel a lépcsős hátút már kül- és belhonban egyaránt kipróbáltuk egy-egy bemutatón, az igazi újdonság az autó feneke volt, hosszan elemezgettem ezt a testrészt a bemutató után. Eleve alig lehet kinyitni. Hátul egyáltalán nincs kilincs, a retesz vagy a távirányítóval, vagy a plafonra, a tükör mögé rakott gombbal oldható.
A 147-esben a tavalyelőtti modellfrissítésnél számolták fel a lemez alá nyúlás lehetőségét, a középkategóriás modell továbbvitte elődjének ezt a sajátosságát. Se fogantyú, se megfogható perem, semmi, csak a fém. Lecsapásnál jobb a helyzet, a kárpitban egy középre vájt mélyedésbe akaszthatjuk ujjainkat, az ajtó egy könnyed mozdulatra finoman becsukódik.
A 159 SW elődjénél, a 156-os kombinál 85, a 159-es limuzinnál 45 literrel van több helyük a csomagoknak. Valamiért erre a két számra nagyon büszke volt az Alfa Romeo, annyiszor elhangzottak, hogy abban sem vagyok biztos, nem cseréltem-e fel most őket. Utána is néztem, és nem: a 156-os SportWagon puttonya volt 360 literes, vagyis a korábbi középkategóriás Alfa kombi rakterénél még a jelenlegi szedáné is nagyobb!
Bizonyára úgy gondolták, ha eléggé lekötik az újságírókat ezekkel az adatokkal, senki sem figyel fel egy praktikus szemszögből nézve sokkal fontosabb tényre. A 159 SW csomagterébe gyakorlatilag lehetetlen behelyezni bármit, ami a szedánba ne férne be. Akarom mondani, nyilván több rekesz sör megy bele, főleg ha nemcsak az ablakokig, hanem a plafonig pakolom, de egy hűtőt, mosógépet, 82 centis tévét nemigen lehet átjuttatni a rakodónyíláson.
Az ötödik ajtó lehetetlenül magasról nyílik, a vaskos lökhárítón még egy útitáskát is derékfájdító feladat átemelni. A két oldalfalára vigasztalásul két-két kis fedeles dobozkát, rekeszkét helyeztek el, így mondjuk négy liter tej biztonsággal és elegánsan rögzíthető a bevásárlás után, csak a többi 17 szatyrot kell gondosan egymáshoz igazítani.
Hogy a 159-es kombi nem a teherfuvarozók autója, abból is kitűnik, hogy a csomagtér padlója a hátsó ülések támláinak ledöntésével meg sem próbál sík felületté változni. Egyrészt marad egy jó tenyérnyi lépcső az így keletkezett barlang közepén, másrészt a ledöntött támlák meredeken emelkednek előre. Ha 159 SW-vel megyünk az IKEA-ba, figyeljünk oda, hogy jó vastag falú bútort válasszunk, nehogy hazáig behajoljon a lapraszerelt csomag közepe.
Viszont a 159 SportWagon igen szépre sikeredett. Sikerült megőrizni a limuzin brutális harmóniáját, nincsenek törések a profilban, a három nagy oldalablak egybefüggő felületet alkot. Elölről nézve a burkolatlan kis körlámpákkal (nyáron szép feladat lesz kivakarni innen a bogarakat), a mélyre húzott hűtőpajzzsal ugyanaz a gonosz ragadozó maradt, aki már szedán korában is volt, hátulról meg a csíklámpák és az erősebb modellek ikerkipufogói veszik el minden négyajtó-hívő kedvét a "na, mi van, zöldségesautót vettél?" jellegű viccelődéstől.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
