A Honda az új dízel megjelenése előtt gyorsan ideadta a Papp Tibi által tesztelt 150 lovas dízel automata változatát, Executive néven, amibe a korábban hiányolt parkradar is bekerült.
A pár száz, főleg országúton megtett kilométer után viszont az adaptív radaros tempomat kezdett hiányozni, az viszont csak az Advanced Safety felszereltséggel jár, mint ahogy az LKAS és társai is. Amit viszont csak a legerősebb motorokkal tudunk megvenni. De kaptunk például több hangszórót, subwoofert, 6 cd-s rádiót. Itt nem a sok mai kocsiban megszokott pótkerékbe szerelt mélysugárzót adták, hanem kalaptartóra integrálták, így nem csak a hangyák élvezhetik a mélyeket.
Az előző szériában Karottának nagyon tetszett az automata. Valószínűleg nem sokat variáltak azóta, a Honda bevállalta az 5 sebességest 2009-ben, amikor máshol lassan a 7 fokozat se ritkaság. Az automata kényelmes tempóban váltogatott, igazából vidéki utazásokhoz volt ideális. A gázpedál letaposásra komótosan reagál, ezen az S fokozat se sokat segített. De szépen simán váltott, nem nagyon tudok belekötni.
Kicsit szokatlanul oldották meg a kézi váltást, nem a megszokott váltókart tologatom fel-le megoldást választották, inkább a kormányra vitték ki, kis fülekkel, ballal le, jobbal fel. Gondolom, ezzel a sportosságot akarták sugározni. Sajnos a fogyasztás nem sikerült valami fényesen, a sok vidéki út ellenére se ment le 6,5-7 liter alá, ami nem igazán tükrözi a gyári adatokat.
A vezetőülés manuálisan állítható, roppant kényelmes és szerencsére nem bőrözött. Balatonszepezd - Kispest viszonylatban se fáradtam el, nem is izzadtam bele, szóval nálam jól vizsgázott. Az összes ablak fel-le automata, és távirányítóval is tudjuk őket, meg a tetőablakot vezérelni, ami forró nyári napon jól jöhet a gyors átszellőzéshez. A kijelzők közül értelemszerűen eltűntek a váltás-segéd nyilacskái, lett helyette egy kicsit az amerikai autókat idéző oszlop, amiben a váltó aktuális állását láthatjuk.
A Mazda és a Honda előszeretettel használja a fejlett szóbeli kommunikációt az audio eszközök beállítására, de sajnos a szövegértés még kicsit kihívásokkal küzd. Szóban nem sikerült összehergelni a telefonom a kocsival, biztos nem volt eléggé japános az angolom, így kihangosító nélkül maradtam. A Hondához visszatérve elárulták, hogy azért kézzel is be lehet állítani, bár erről a kézikönyv mélyen hallgatott. Szóval mindenki kérdezze meg importőrét, eladóját, ha nem sikerül zöld ágra vergődni a rendszerrel.
Rekeszekkel elég jól el van látva a kocsi, a az összes vackomat (telefon, garázsnyitó stb.) el tudtam rakni valami kézzel könnyen elérhető helyre. A csomagtér 467 literes, de ha ez nem lenne elég, a hátsó ülések 60:40 arányban dönthetők, de a feltáruló nyílást erősen szűkítik a hátsó futómű felfüggesztésének betüremkedései. És még így is alulmúlja kategóriatársait, bár a célközönséget valószínűleg ez nem fogja izgatni. Ők megveszik a szamurájkard formát, a tartósságot sugalló belteret. Egy egyhetes sítúrára meg legfeljebb vesznek egy tetőboxot.
A nálunk járt modell alapára 8 549 000. Az izmosabb 180 lóerős dízelmotorral közel egymillióval többért kaphatjuk meg, de ott jelenleg még nincs automata változat. A konkurenciából a Mondeo 2 literes dízele áll hozzá közel, 6 sebességes automatával adják, Ghia felszereltséggel 8 731 000 forintért. A Mazda 6-ost 13 lóerővel erősebb dízellel kapjuk, de jelenleg nem lehet hozzá automata váltót kérni, így kerül 8 109 900 forintba. Korábbi hármas összehasonlítónk harmadik szereplője, a Toyota Avensis 6 sebességes automatával és a Hondához hasonlóan szintén Executive néven futó felszereltséggel kicsit elszalad a 9 230 000-as árával. Így az Accordot sikerült nagyjából középre belőni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
