Egy Merci. Ahogy kell

Teszt: Mercedes E 350 CDI 4Matic

2010.03.11. 07:02 Módosítva: 2010.03.11. 07:02

Adatlap Mercedes-Benz E 350CDI 4Matic - 2010

  • 2987 cm3-es,V 6 hengeres dízel
  • 231 LE @ 3800 rpm
  • 540 Nm @ 1600 rpm
  • 7 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.1 másodperc
  • Végsebesség:
    241 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • 15 362 250 Ft

Versenytársak

A guta kerülgetett, amikor elkezdett elolvadni. Pont két nappal azelőtt, hogy az összkerekes E 350 CDI megérkezett, még a nyoma is eltűnt a hónak, nehogy legyen bármilyen remény a 4Matic alaposabb próbájára. Most, hogy visszavittük, újra érkezik a hóesés, narancssárga riasztással.

Külön bejáratú Murphy-törvénykönyvem eddig csak egyetlen paragrafust tartalmazott, a kabriótesztelésről – törvényszerű, hogy a nyitott autókat óriási felhőszakadásokkal üdvözli a természet. Mostantól tudom, hogy az összkerekes autókat viszont hó- és jégmentes napokkal.

Nem fájt ez annyira, mindössze szegényebb lettem pár elismerő tekintettel, hogy milyen ügyes ez a mercis a havon. Elvégre, mindenki tudja, hogy csúszós felületen nem lehet Mercedessel közlekedni. Hát kérem, lehet, már az előző E-ből is nagyon meggyőző volt a 4Matic, csak ezt kevesen tudták.

Egy konzervatív rendszer


Az új E-osztály összkerékhajtása olyan, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Van központi differenciálműve, sőt, ez részlegesen önzáró is. Alapesetben 45:55 arányban kapja az első és a hátsó tengely a nyomatékot, de az önzáró hatás révén akár 70 százalék is juthat hátulra. A felépítése is teljesen hagyományos, a váltó mögött található a homlok-fogaskerekes differenciálmű, és innen egy külön kardán hajtja az első tengelyt. Az új 4Maticot nagyon kompaktra építették, hogy ne kelljen a karosszériát módosítani a hátsókerekes változathoz képest – az előző E-osztálynál az utas lábterében, a kardánalagút oldalán, egy hupli alatt szaladt előre a kardán. Ráadásul határozottan lehetett hallani a kihajtás búgását – ilyesmiről az új E-osztálynál szó nincs. Változattól függően 50-70 kilóval nehezebb a 4Matic a sima hátsókerekes verziónál, az E 350 és 350 CDI, valamint az E 500 kérhető összkerékhajtással, az ötszázashoz a légrugózást is szériában adják.

Az E 350 CDI önmagában is egy csemege, az első utam után megnéztem, hogy tényleg CDI-e, vagy rosszul emlékszem. Az utastérben mindössze a jellegzetes V6-os hang hallatszik, és halk is, tényleg elbizonytalanodik az ember. Az első tesztautó, a 250 CDI is kifinomult volt és csendes, de ez teljesen más dimenzió. Sőt, igazából túldimenzió.

A háromliteres motort gond nélkül adhatják 350-es típusszámmal, 231 lóerő és 540 Nm jó alap az ilyesmire. És amit az E Coupé tudott vele, azt az E limuzin is tudja. Elég rémisztő, amikor egy turbódízel így nekidurálja magát, belevájja mind a négy gumiját a szétmálló magyar aszfaltba, és 6,5 másodpercen belül százzal megy. Vagy, ha kell, még többel. Emlékszik még valaki a W124-esből a 300 Turbodieselre? Mérföldkő volt, hogy két soványka km/órával túllendül a kétszázon. A mai E, összkerékhajtással, bő 1800 kilós testtel a 247-et is eléri. Aki azt mondja, hogy nem fejlődik a technika, az vak.

A csoda része a hétfokozatú Merci-féle automata váltó is, aminek van egy aprócska hibája. Amikor az autó áll, üresbe teszi magát, hogy a motor ne kavarja feleslegesen a folyadékot. Ám ha el kell indulni, kis időbe telik, míg újra fokozatba teszi magát. Hozzáteszem, a váltó önvédelemből komótos, hadd utaljak itt ismét az 540 newtonméterre. Mindenesetre a pár tizedmásodpercet be kell kalkulálni, amikor kikanyarodunk a kamion elé, bár a motor könnyen behozza ezt az apró időveszteséget.

A hétfokozatú váltót nem a szokásos Merci-féle előválasztó karral kell kezelni, mint a 250 CDI automatáját, hanem a kormány mögötti bajuszkapcsoló-szerűséggel, ami ott van, ahol minden más autóban az ablaktörlőé.

Egyébként egyre erősebb az az érzésem, hogy mára gyakorlatilag egyetlen autógyár maradt, aminek a különböző kapcsolóit máshogy kell kezelni, mint a világ összes többi kocsijában. A bumszli indexkar is mélyebben van, és aki nem ehhez szokott, az eleinte vadul huzigálja a tempomat/sebességkorlátozó karocskáját. Az ablaktörlő az indexkar végének tekergetésével működik, ez is tipikus Merci-megoldás évtizedek óta, ahogy a pedállal működő (= mechanikus) rögzítőfék, amit egy kallantyú megoldásával oldhatunk. Mindez nem baj, sőt, tényleg ad egy olyan markáns karaktert a Mercedeseknek, ami csakis erre a márkára jellemző – ahogy az autó hosszú orrán a csillag is.

Népítélet - Mercedes-Benz E

8,3
Nép
7.4
8.1
8.6
8.3
9

Az oldalról ajánljuk

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
  • Hírek

Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában

Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.

március 11., 12:10
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
  • Hírek

Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén

Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.

március 11., 14:36
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
  • Hírek

Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott

Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.

12 perce
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
  • Hírek

Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos

Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.

március 11., 14:35
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
  • Hírek

Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában

A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.

március 11., 13:54
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
  • Olajdoktor

Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?

A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?

március 11., 17:11
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
  • Hírek

Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!

A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.

március 11., 15:30
Ennél németebb új Opelt nem kaphatsz
  • Tesztek

Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025

Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.

március 12., 05:59
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Részeg kamionsofőr kontra pihenő
  • Hírek

Részeg kamionsofőr kontra pihenő

március 11., 11:19
Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota bZ4X facelift - 2025 Kenshiki

március 11., 14:04
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota Corolla 2025 facelift
  • Hírek

Toyota Corolla 2025 facelift

március 11., 15:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Neked ajánlott