A guta kerülgetett, amikor elkezdett elolvadni. Pont két nappal azelőtt, hogy az összkerekes E 350 CDI megérkezett, még a nyoma is eltűnt a hónak, nehogy legyen bármilyen remény a 4Matic alaposabb próbájára. Most, hogy visszavittük, újra érkezik a hóesés, narancssárga riasztással.
Külön bejáratú Murphy-törvénykönyvem eddig csak egyetlen paragrafust tartalmazott, a kabriótesztelésről – törvényszerű, hogy a nyitott autókat óriási felhőszakadásokkal üdvözli a természet. Mostantól tudom, hogy az összkerekes autókat viszont hó- és jégmentes napokkal.
Nem fájt ez annyira, mindössze szegényebb lettem pár elismerő tekintettel, hogy milyen ügyes ez a mercis a havon. Elvégre, mindenki tudja, hogy csúszós felületen nem lehet Mercedessel közlekedni. Hát kérem, lehet, már az előző E-ből is nagyon meggyőző volt a 4Matic, csak ezt kevesen tudták.
Egy konzervatív rendszer
Az új E-osztály összkerékhajtása olyan, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Van központi differenciálműve, sőt, ez részlegesen önzáró is. Alapesetben 45:55 arányban kapja az első és a hátsó tengely a nyomatékot, de az önzáró hatás révén akár 70 százalék is juthat hátulra. A felépítése is teljesen hagyományos, a váltó mögött található a homlok-fogaskerekes differenciálmű, és innen egy külön kardán hajtja az első tengelyt. Az új 4Maticot nagyon kompaktra építették, hogy ne kelljen a karosszériát módosítani a hátsókerekes változathoz képest – az előző E-osztálynál az utas lábterében, a kardánalagút oldalán, egy hupli alatt szaladt előre a kardán. Ráadásul határozottan lehetett hallani a kihajtás búgását – ilyesmiről az új E-osztálynál szó nincs. Változattól függően 50-70 kilóval nehezebb a 4Matic a sima hátsókerekes verziónál, az E 350 és 350 CDI, valamint az E 500 kérhető összkerékhajtással, az ötszázashoz a légrugózást is szériában adják.
Az E 350 CDI önmagában is egy csemege, az első utam után megnéztem, hogy tényleg CDI-e, vagy rosszul emlékszem. Az utastérben mindössze a jellegzetes V6-os hang hallatszik, és halk is, tényleg elbizonytalanodik az ember. Az első tesztautó, a 250 CDI is kifinomult volt és csendes, de ez teljesen más dimenzió. Sőt, igazából túldimenzió.
A háromliteres motort gond nélkül adhatják 350-es típusszámmal, 231 lóerő és 540 Nm jó alap az ilyesmire. És amit az E Coupé tudott vele, azt az E limuzin is tudja. Elég rémisztő, amikor egy turbódízel így nekidurálja magát, belevájja mind a négy gumiját a szétmálló magyar aszfaltba, és 6,5 másodpercen belül százzal megy. Vagy, ha kell, még többel. Emlékszik még valaki a W124-esből a 300 Turbodieselre? Mérföldkő volt, hogy két soványka km/órával túllendül a kétszázon. A mai E, összkerékhajtással, bő 1800 kilós testtel a 247-et is eléri. Aki azt mondja, hogy nem fejlődik a technika, az vak.
A csoda része a hétfokozatú Merci-féle automata váltó is, aminek van egy aprócska hibája. Amikor az autó áll, üresbe teszi magát, hogy a motor ne kavarja feleslegesen a folyadékot. Ám ha el kell indulni, kis időbe telik, míg újra fokozatba teszi magát. Hozzáteszem, a váltó önvédelemből komótos, hadd utaljak itt ismét az 540 newtonméterre. Mindenesetre a pár tizedmásodpercet be kell kalkulálni, amikor kikanyarodunk a kamion elé, bár a motor könnyen behozza ezt az apró időveszteséget.
A hétfokozatú váltót nem a szokásos Merci-féle előválasztó karral kell kezelni, mint a 250 CDI automatáját, hanem a kormány mögötti bajuszkapcsoló-szerűséggel, ami ott van, ahol minden más autóban az ablaktörlőé.
Egyébként egyre erősebb az az érzésem, hogy mára gyakorlatilag egyetlen autógyár maradt, aminek a különböző kapcsolóit máshogy kell kezelni, mint a világ összes többi kocsijában. A bumszli indexkar is mélyebben van, és aki nem ehhez szokott, az eleinte vadul huzigálja a tempomat/sebességkorlátozó karocskáját. Az ablaktörlő az indexkar végének tekergetésével működik, ez is tipikus Merci-megoldás évtizedek óta, ahogy a pedállal működő (= mechanikus) rögzítőfék, amit egy kallantyú megoldásával oldhatunk. Mindez nem baj, sőt, tényleg ad egy olyan markáns karaktert a Mercedeseknek, ami csakis erre a márkára jellemző – ahogy az autó hosszú orrán a csillag is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
