Kezdjük a végével, a fájdalommal: ez az autó jelenleg 8 490 000 forintba kerül nálunk. Németországban 7 060 000-be, azaz 26 650 euróba. Ezzel ténylegesen csak arra szeretnénk ismételten rámutatni, hogy a regadó egy nettó baromság, hiszen 7 millió forintos áron azért mindjárt más a leányzó fekvése. Ha a leendő új fejesek szeretnének bevágódni, javaslom, kezdjék ezzel.
Ezért a pénzért 4,3 méternyi, háromajtós autót kapunk, melybe hátra nehezen lehet beszállni, a futóműve kemény, kilátni belőle annyit lehet, mint egy iráni peep-show kémlelőablakán, ráadásul hangos, csomagtere csupán 344 literes és 13,5 litert fogyaszt (kombinált), azt is prémiumbenzinből, azt szereti. Nem praktikus (bár tárolórekeszből van vagy 100 liternyi), se nem ésszerű, ellenben szép.
Francia pénztemető, karvalykapitalista élvezkedés, a világ egyik feleslege, amit le kéne húzni az autógyártás palettájáról, mint korsóról a fölösleget. Hogy mi lesz azokkal, akik szeretik a habot kézfejjel törölni a bajszukról? Kit érdekelnek, kevesen vannak, szavuk nem lehet.
Vagy mégis?
Mi lenne, ha azt mondanánk, a háromajtós acélbódé kivételesen merev, hátra ülni sosem fogunk, a sperrdifis, független tengelycsonkállványos futómű karaktere remek, a motor kipufogóhangja visszafogott annyira, hogy csak 4000 fölött üti fel a fejét a karszőr és megy, mint a meszes, kezes, mint egy Wilkinson borotva.
A nézőpont, az a fontos és egyedül csak az számít, mikor meg akarjuk ítélni, hol helyezkedik el kategóriáján belül az új RS. Tán épp ezért jó, hogy ilyen gyorsan, rövid időközönként kapjuk meg tesztre az erős, elsőkerekes sportmodelleket, így fejben már összeállhat egy Ki mit tud, aztán két hét múlva jöhet a stopper a Pannóniaringen. Remélhetőleg sikerül összegyűjteni addigra mindet.
A Leon Cupra, Focus RS és a Mazda 3 MPS már megvoltak, de mindenképpen ide illik venni a kicsit civilizáltabb és gyengébb Golf GTI-t és persze a Civic Type R-t is, bár a jelenlegi erőhatár 250 lóerőtől fölfelé tolódott el. Ez persze csak egy szám és jó eséllyel csak egy kiadós, hosszú egyenesben döntené el a dolgokat, amolyan parasztlengő módra.
Ilyenkor mindig eszembe jut az örök, elcsépelt szlogen: minek az erő, ha nem uralod? Papíron az RS gyengébb a Seatnál, az MPS-nél, a Focus RS-nél pláne, mégis, maradék hajam (vagy a Csikós összesét) ráteszem, hogy előbbi kettőt körberajzolja, mint Walter a ringet és pariban lesz a Focusszal, kategóriájának jelenlegi királyával.
És ez nem erő kérdése, hiszen lehet csapnivaló futóművet csinálni 500 lóerős autó alá is, és jól eltalált beállításokkal 130 lóval bitang nagyot autózni. A lényeg, hogy a kormány, a váltó és a motor legyen összhangban és a futómű tudjon mit kezdeni a motor erejével. Ezért sem volt tökéletes az MPS, és ezt leginkább akkor venni észre, amikor átülünk egy ilyen Renault-ba. Nevetséges, hogy 2010-ben itt tartunk? Korántsem. Messze nem véletlen, hogy az RS-eket a patinás külföldi lapok is nagyra értékelik. Vitatkozni lehet, de felesleges.
A Renaultsport hozzáállása nekem tetszik. Tetszik az igyekezet, hogy az autóra, mint egészre néznek, nem a katalógusadatokra, hanem a tényleges használati-élvezeti értékre fektetik a hangsúlyt és addig-addig reszelgetnek, amíg a sok résztulajdonság össze nem áll kiegyensúlyozott egységgé.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
