Egy BMW csak önmagához képest lehet praktikus? Mindegy. Nekem ez elég, hogy kimondjam: kéne. Nem zavarna, hogy csak négy henger, még az sem, hogy dízel. Pedig nem tartanak nagy dízelrajongónak. Holott az vagyok, de csak a jó dízeleket szeretem.
A BMW 520d Touringot elsősorban azért próbáltatták ki velünk, hogy a kombiságát megmutassák. Ám úgy tűnik, az újságírók most találkozhattak először a 20d motorral az új 5-ösben. Ezért úgy szervezték a dolgot, nehogy elslisszoljanak oldalt holmi 530d-535i-vel: a nemzetközi bemutatón ez az egy motor volt, kizárólag kézi váltóval. A nyolcfokozatú ZF automata is csupán egy kiállított metszet erejéig volt jelen. Az egyszerűség kedvéért minden autó egyforma, úgynevezett kasmír ezüst színben, bézs belsővel, kizárólag turbine styling 329-es felniken.
Ennek mondjuk adhattak volna valami szebb nevet, mert elég nehéz a golfpályán felvágni vele. „Neked milyen felnid van? A 329-es turbina? Nekem speciel a radiálküllős 237-es sokkal jobban tetszik” Na, ez a radiálküllős talán még hülyébb név. Milyen lehet még a küllő, axiális?
Mondjuk nem fáj túlzottan, nem vagyok vevő a sznobériára. És pont ez az, amiért az 5-ösből a kombi tetszik a legjobban. Pedig amikor az első képeket megláttam az 5-ös Gran Turismóról, azt hittem, megszületett az über-racionális 5-ös. Aztán kiderült, hogy inkább négy emberre szabták, úgy, hogy a csomagtartója kisebb egy 3-as kombiénál. A szedán végképp nem az én világom, mert rettentően bosszant, hogy ott egy nagy autó, mégsem lehet elvinni vele nagyobb cuccokat. Na, az ilyen barmoknak gyártják a kombikat, mint én. Pedig nem cuccolok sokszor, de olyankor kéjes érzés behajítani egy gyerekheverőt egyben.
Van az 5-ös Touringban egy kis csalás. Szépen megdizájnolták, mivel mostanában mindennek kupészerűen lejtő tető kell, dinamikus vonalak, meg miegyéb – hadd ne soroljam a közhelyeket. A kombi viszont akkor jó, ha valamivel szögletesebb egy téglánál. És ez a kettő nem megy egyszerre.
A BMW-nél bölcs döntést hoztak: legyen szép, és legalább papíron legyenek jók a paraméterei. Mert amikor az Auto Motor und Sport, meg a Bild elkezd méricskélni, táblázatokat gyártani, akkor elfogadható értékeket kell felmutatni. Különben lehet akármilyen jó a tesztpályán a kocsi, bukta az összehasonlító tesztet.
Hát így történhetett, hogy az 5-ös kombinak elég rendes méretű lett a csomagtartója: 560 liter. Ami tényleg jól hangzik, amíg nem tudjuk, mennyit ad a konkurencia, az E osztály – picivel rövidebb – kombija: 695 litert. Nem elírás, hatszázkilencvenöt. A még nagyobb csomagtartóért a svábok elspórolták a pótkereket. Csakhogy a BMW is.
A bemutatón érdekes módon mutatták be, mekkora is a csomagtartó. Készítettek hungarocellből egy mosógépet, amit a csomagtartóért felelős fejlesztő demonstratíve ki-be pakolt, mintha a kombi BMW-ket csupa izmos mosodatulajdonos venné. Igaz, nem volt becsomagolva, mint a boltban, de a tetőig még volt valamennyi hely. Úgy saccolom, a padlótól 70 centi lehet, ha valóban 60 cm volt az ultrakönnyű mosógép szélessége. Igaz, ahhoz, hogy az erősen döntött csomagtérajtót le tudjuk csukni, már előre kellett dönteni a hátsó üléseket. Úgy tűnt, hogy az 5-ös limuzinhoz képest a hátsó üléseket mélyebbre nyomták, hogy a támlák síkba feküdjenek.
Mindegy, kit érdekel? Ledönti az ember, és kész, méghozzá úgy, hogy a csomagtartó oldalában meghúzza a kallantyút és a támla magától előreveti magát. Három szeletre osztották, nem lehet gond. Normál használatra ez is bőven elég, tessék nekem elhinni. Nem értem, minek hétszáz liter csomagtér egy autóba, pláne exkluzív járműbe. Ennek legfeljebb majd akkor lesz jelentősége, amikor húszévesen megveszik lomizós autónak.
A BMW ezért nem is nagyon lovagol a méreten, azt mondják inkább, hogy elegáns és variálható. Ami igaz is. Sőt, a hátsó üveg külön nyílik, akár távirányítással is. Közben pedig a roló kedvesen felemelkedik, hogy azzal se kelljen vesződni. Amikor meg lecsukjuk, a roló visszaereszkedik a helyére, természetesen elektromos mozgatással. Ezen kívül van rögzítő rendszer is, sőt, a csomagtartó méretére rádobható 30 liter, ha az ember megrendeli az állítható hátsó támlákat, persze, mint mindent, ezt is felárért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
