Nem hülyültem meg, de mivel lassan, de biztosan gyarapodni látszik a család, egyre többet gondolkodom, hogy ideje lenne egy kényelmes kombit beállítani a garázsba.
Idén 13 éves Mazdám szűk, zajos, és ültetett futóművével nem éppen a komfortos rugózás iskolapéldája, a Nagypolszki pedig hobbiautó, abban felelősségteljes férfiember családot nem szállít. Ezért – mint egy jó droidét – érzékelőimet egyre inkább birizgálják a kombik. Le is csaptam a Mégane Grandtourra.
Két napig vigadalom és elégedettség, de mára, a használat negyedik napjára már inkább bosszúság jellemzi kapcsolatunkat. És erről nem az autó tehet, inkább a lusta trógerek, akik éppen akkor hagyták abba a gondolkodást, amikor az autó 95 százalékban már kész volt. Eltalálták, a maradék öt százalékon múlik, hogy ezentúl ne azt állítsam, EZT vegyék, hanem csak annyit: próbálják ki ezt IS.
Magát a tesztautót nagyon kivesézni nem akarom, na meg fölösleges is, hiszen ahová Csikós egyszer lecsap tízmillió karakterben, ott már fű nem nő, ezért kicsit kockás, rendhagyó módon rendezném tapasztalataimat. Kezdjük azzal, amiben ez a kombi különbözött az előzőtől.
Először is a motor. Bár sokak szerint hülyébb már nem leszek, ám még így is csak félve mertem rákérdezni szerkesztőségi referenciapontunknál, Papp Tibinél, hogy: – Tibor, szerinted is jó ez a 110 lovas kisdízel? Nagy megkönnyebbülésemre bólintott, így téve helyre önértékelésemet, lám, mégsem bolondultam meg teljesen. Ez az 1,5 dCi remek.
Nem tudom, önök hogy vannak ezzel, de sokkal inkább kedvelem a kicsi, 1,5-1,6-os turbódízeleket, mint a nagy rombolókat. Lehet az HDi, TDI, JTD vagy dCi, mind rendre pörgősebb, fürgébb, mint a kétliteresek. Gyengébbek, persze, de épkézláb méretű és súlyú bódét még tisztességgel mozdítanak, fogyasztásuk pedig szinte elenyésző.
A 110 lóerős, részecskeszűrős dCi ékes példája ennek. 240 newtonméteres nyomatéka kellemes, a testes kombinak ezzel 190 km/óra a vége, 12,1 másodperc alatt tudja a százas sprintet, és javarészt városban használva, klímával 6,2-t fogyaszt. Ezek teljesen elfogadható értékek, az 1285 kilós önsúllyal elbír a motor. Kifelé ugyan le sem tagadhatná, hogy dízel, de a beltér zajszigetelése igen jó, egyáltalán nem zavaró a távoli, halk dörmögés. Persze egy satnya váltóval, rossz kiosztással mindez menne a levesbe, de itt a Renault duplakuplungos (EDC, Efficient Dual Clutch) váltója osztja be az erőt.
E kettő szorzatáért egy szép, piros pontot osztottam ki. A hatfokozatú váltó szépen, tisztán, rándulást messziről sem ismerve vált, padlógázon szépen pörget és ügyesen a nyomatékba ejti vissza a fordulatszámot, így gyorsításkor sosem érződik erőtlennek a szekér. Érzésre kicsit lassabban reagál, de ezt igazából csak egy DSG-s autóból átülve venni észre. Sport módja nincs (mondjuk nem is kell), manuális módja igen, de nem nagy élmény. A legokosabb, ha hagyjuk, és nem törődünk vele, remekül oldja meg a feladatot nélkülünk is.
Bár az autótesztírás íratlan szabályai alapján a külalakkal kellett volna kezdeni, ezt most megszegtem, Csikós jól körülírta anno, nem kell koptatni a billentyűzetet még egyszer. Kombisága csak előnyére válik, sokkal harmonikusabb, mint a lapáttal seggbe csapkodott ötajtós, a plusz 67 milliméter jót tett a formának: nyúlánk, dinamikus, úgy maradt meg kombinak, hogy közben funkciója nem halt meg a formaterv oltárán. A maximális, kis híján 1600 literes csomagtér (alap 527 liter) pedig nem csak ebben a kategóriában számít nagyon jó értéknek. Rakodópereme szinte a bokánknál van, akad benne kihajtható rögzítőfül, a padló alatt tejeszacskó-rekesz. Jól pakolható és tágas, egy kombitól nem is kívánunk többet.
Bár nem éppen karakuri-könnyedséggel, de szintbe hajthatóak a hátsó támlák, az pedig, hogy az ülőlap alja igénytelen szivacs, annyira nem zavar. Nem akarom az ágyam fölött keretben nézegetni. Tetszik, hogy a jobb első ülés támlája is egy karral síkba dönthető, így egész hosszú tárgyakat is könnyen bepakolhatunk. Na meg a kalaptartót, ennek sajna nincs gyári helye, mint a Peugeot-nál.
A külsőt nem is fényezem tovább, tán csak annyit, hogy a Vetiner zöld metálfényért fizetendő 110 ezres felár minden forintot megér. Rég volt már nálunk tesztautó ennyire eltalált színnel, elegáns és szép, csak ezzel kéne.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
