Félig-meddig a használtteszt rovatunkba passzolna ez az Avensis, ami valahogy elkerült minket. Szerencsére még pont elcsíptük, 27 770 kilométerrel és a 125 lóerős dízelmotorral. Valami limitált széria, Travel Edition…
Tesztautó viszonylatban soknak számít ennyi kilométer. Meg merem kockáztatni, hogy egy gondos tulaj 80-90 ezer kilométer alatt lakja le annyira a kocsiját, mint mi, autós újságírók 27 ezer alatt. Úgy tűnik, az Avensis jól bírja a gyűrődést, az elhasználódása egyetlen dologról volt észrevehető: a kemény műanyagjai karcosodnak, ami nem szép. Ilyenből van minden, a műszerfal felső puha borítását és a középkonzol szálcsiszolt műanyagjait leszámítva. Ha erre figyel az ember, úgy tűnik, nagyon egyben marad a belső tér. Nem hullik szét, nem kezdenek el zörögni a félig leeresztett ablakok satöbbi.
Az Avensis amúgy egy konzervatív autó. Nem akar túlzottan tetszeni, mert a Toyota-vásárlót rögtön elbizonytalanítaná. Miért ilyen szép? Miről akarja elterelni a figyelmet? Sokan pont ezért jönnek a Toyotához, mert már volt gyanúsan gyönyörű autójuk.
A kissé bumfordi limuzinformának vannak határozott előnyei. Nincs szorongás meg feszengés, mint egy Insigniában. Tényleg hatalmas belülről, nem dőlnek az oldalablakok az ember fejére, az ülések jók. Kardánalagút nincs a padlón, ettől hátul hárman is normálisan elücsörögnek. A csomagtartó nagy, de a kis lukon nagy dolgok nem férnek be. Egyszóval, aki komolyan gondolja a pakolást, vegye inkább a kombit.
Az Avensisben a jól végzett iparosmunka a legszerethetőbb. Az ajtók szépen szóló, tompa puffanása hátulra is jár, nem csak az elsőkhöz; a hátsó ablakok is teljesen leereszthetők; mind a négy ablakemelő automata (azaz nem kell a gombot végig nyomni), és még van egy csomó apróság, amit szeretnek elsunnyogni az autógyártók.
Cserébe viszonylag kevés az újfajta, csilivili extra benne, semmi kanyarlámpa, radaros tempomat, komfort index vagy hasonló – ilyesmit a csúcsváltozatba pakolnak, nincs kívánságműsor. Még az elektromos kéziféket is kézzel kell kezelni, mindössze arra hajlandó, hogy elinduláskor automatikusan old.
Ennek ellenére ez a Travel Edition egy jó összeállítás. Alap a kétzónás klíma, és jár hozzá egy navis, bluetoothos, tolatókamerás, USB-s rádió, ami önmagában vagy hatszázezer forintos előny egy hasonló kivitelű Passathoz képest, amibe egy USB-csati is plusz negyvenezer. Igaz, szokatlan a Toyota-navi kezelési logikája, de ingyé' meg lehet szokni, a térképe meg viszonylag aktuális.
Ha már Travel, kicsit hiányoltam a tempomatot. Ebben a változatban nincs kulcs nélküli indítás, szóval hozsánna néked, specifikáló részleg, mert megúsztunk egy csomó felesleges pittyegést, sípolást és figyelmeztetést.