- Visszahoztam az autót.
- Melyiket?
- Azt, amit rám sóztak tízmillióért. Ez egy kínzókamra.
- Ja, a Mini Coupé?
– Jól van, a szépségért meg kell szenvedni, tudom. Nekem be is jön az elkent háta, szeretem a feltűnő holmikat. Nem érdekel, hogy mindenki azt kérdezi, mikor nyitom már le a tetőt, mert ez ugye el tud tűnni a csomagtartóban. Hát nem, de ettől még jól néz ki. Az sem zavar, hogy a nyomi kis hátsó ablakain annyira nem lehet kilátni, hogy az alig három és fél méteres pöttömmel művészet a parkolás. Esküszöm, nem a kupéságával van bajom.
– No, akkor mi a gond vele? Világos, ez az autó nem akar mindenkinek tetszeni, de ön érzi a stílust, szereti az extravaganciát. Ezt a gépet mindenhol megnézik, és higgye el, irigykednek rá. Akinek tetszik, azért, akinek nem, azért, mert látszik rajta, hogy drága és különleges. Nem ezt akarta?
– Ha nem kellene menni vele, imádnám. De valahogy el kell jutni a körútig: szeretek krúzolgatni esténként. D-be teszem a váltót, bepöttyintem a playlistet az iPhone-ról, feltekerem a hifit és kifészbúkolom, hogy én vagyok az élet császára. De ebben a talicskában minden eltöltött perc meggyötör.
– Nem szól jól a zene? Tudunk adni harman/kardon-rendszert, meglátja, az mennyivel nagyobbat üt.
– Hülyeség. Jó a hangja ennek, a Kalkbrenner is zúz, ahogy szeretem. De a futómű botrányos. Mintha úthiba-nagyítót szereltek volna bele. Minden csatornafedél a gerincembe hasít, egy kátyú után percek telnek el, míg kitisztul a látásom, de ha sima úton megyek, akkor is olyan, mintha a seggemre szerelték volna a kereket, rezeg rajtam a dzseki.
– Nézze, Félix, ez egy Cooper S. Abból is a Coupé. Merevebb a karosszériája, mint bármelyik Mininek. Olyat lehet vele kanyarodni, hogy félrefittyen a nyelve. Meglátja, ha kiviszi pályanapra, körbeautózza vele bármelyik taknyos GTI-t. Zseniálisan precíz a futóműve, kanyarban alig dől be, a súlypontja meg szinte az aszfalt alatt van.
– Ezért karcolom az első köténnyel mindig a parkolóház rámpáját? A versenypálya engem nem érdekel, ott nyomuljanak a BMW-s csírák. Vannak haverjaim, akik kijárnak körözgetni, na, pont azok röhögnek körbe az automata váltómmal. De azt mondom, ha a ringen akarnék emberkedni, akkor azon a harminc kilométeren Mogyoródig is a pokolba átkoznám ezt a rugózást.
– Nem élvezi, ahogy oda van ragasztva az útra? Semmi orrtolás, úgy lehet rángatni egyik kanyarból a másikba, mint egy gokartot.
– Ha már itt tartunk, elmondom, úgy el tud pattogni a keresztbordákon, hogy alig győzöm összeszedni a szembe sávból. Persze miután visszatért a látásom. A kormányt meg mintha két rugó húzná vissza középre, annyira nem érezni rajta semmit. Viszont alkarra rendesen gyúrni kell, nem adja magát könnyen a bumszli volán, férfiasan meg kell markolni.
– Na ugye, ez egy igazi driver's car. Nincs túlszervózva, olyan közvetlen, hogy gyakorlatilag soha nem kell átfogni, minden apró mozdulatot azonnal lekövet. Ezért csak megéri az a kis kényelmetlenség. A motorra meg igazán nem panaszkodhat. Az egy valódi mestermű, Beethoven kilencedikje fércmunka mellette.
– Oké, itt megfogott, István. Az a kis turbós egyhatos tényleg nagyon rendben van. Alulról húz, ahogy kell, de fent sem fogy el. Amikor lepadlózom, vesz egy nagy levegőt, aztán lefújja a tetőcserepeket is a házról. És nagy átlagban elmegy nyolc literrel. Nem is szólnék rá egy szót sem, ha nem lenne ilyen bádoghangja, főleg hidegen. Csak azért tudom megbocsátani neki, mert gázelvételre úgy durrog vissza, hogy az ülésfűtés ellenére megborzongok benne. Igaz, a 260 newtonméteres overboostot nem érzem, de a 240 is rendesen cibálja az orrát.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
