Heten mentünk bulizni. A többiek jól berúgtak, én meg sofőrként gyakorlatilag dolgoztam, de nem baj, így legalább mind hely, mind motorerő tekintetében jó alaposan teszteltük a turbó Zafirát.

Az Ampera dizájnja jól sikerült, ebben nagyjából egyetért a szaksajtó, ahogy abban is, hogy az új Zafirának, pontosabban a Zafira Tourernek nagyon jól áll az amperás dizájn. Először Papp Tibi találkozott vele a bemutatón, később Göbi is kipróbált egy dízelt. Mindketten módfelett elégedettek voltak a dizájnnal.
Tényleg szép kis egyterűt csinált az Opel, meg kell hagyni. Főleg a bumeráng alakú fényszórók gondoskodnak arról, hogy az ember megismerje és meg is kívánja a Zafirát, de igazából az egész rendben van, amit egy ilyen kategóriájú kocsi kasztnijából ki lehetett hozni 2011-ben, azt az Opel tervezői kihozták.

Az utastér osztályon felüli, nagyon jó minőségű anyagok mindenhol, persze a minőségérzethez a keményen felextrázott tesztautó patent bőrülései is nagyban hozzájárultak, de akkor is, ha ilyen egy Opel, akkor a Mercedesnek lassan drágakövekkel kell majd díszítenie az autóit, hogy tényleg többet nyújtson.

Egy dolog szúrta csak a szememet, a piros fénycsík, ami a váltó és az elektronikus kézifék alatt fut végig. Ez nekem valahogy a hetvenes évek béna diszkófílingjét hozta vissza. Tudom, hogy mostanában jön vissza a divatba a retró, de ebben a modern és igényes környezetben nekem akkor sem tetszett.
Aki a részletekre kíváncsi, kattintson az első bekezdés linkjeire, a kollégák után ugyanis nem sok konc maradt a csontokon. Én inkább az 1,4 literes, 140 lóerős turbómotorral foglalkozom majd, meg elmesélem, milyen volt hét embernek a Zafira. Ja, és persze a Sport gombról is lesz szó, amit ha megnyomunk, piros lesz a műszerfal.
Piliscsabára voltunk hivatalosak szombat este egy kis baráti italozásra. Mivel pont heten voltunk, és történetesen mind a heten tudtuk, hogy éppen egy hétszemélyes tesztautó van nálam, nem is volt kérdés, ki áldozza fel magát, hogy a többiek kedvükre csúszhassanak-mászhassanak.

A Zafira középső sorát elég nagy úton lehet tologatni előre-hátra, ennek ellenére még el sem indultunk, máris azon ment a vita, ki üljön hátra visszafelé. Ahogy azt a kollégák is írták, a Zafira Tourer kényszer hétszemélyes. Nem jó hátra bemászni és még rosszabb ott utazni. A kibírhatatlantól persze azért messze van az élmény, de ha sokat, mondjuk több mint egy órát megyünk, akkor eltolódik ebbe az irányba.

Az is hamar kiderült, hogy középen sem jó hárman ülni, ez a méret két embernek tágas és kényelmes, háromnak azonban már majdnem olyan szűk, mint a két kis kínzószék a csomagtartóban. Nem volt könnyű eldönteni, hol rosszabb utazni, azt viszont igen, hol nagyon jó: elöl, természetesen. A sok savazás után azért jegyezzük meg, hogy a Zafira Tourer négy embernek osztályon felüli kényelmet, hatalmas helyet és mindehhez egy feneketlen csomagtartót kínál, vagyis tényleg nagyon praktikus családi autó, ha a család átlagos méretű.

Az 1,4-es turbómotornak sok pozitívuma van. 9,5 litert fogyasztott, ami ekkora tömeg és közepesen takarékos használat mellett főleg városban teljesen jó. A motor nagyon halk és kulturáltan jár, még akkor is, ha megforgatjuk, így a tesztautóban simán tudtam beszélgetni a leghátul utazókkal is.
A motorerő kielégítő, ekkora tömeg mellett a 140 lóerő épp csak arra elég, hogy a kocsit ne érezzük lomhának – a gyorsulása egyébként papíron 10,7 másodperc. Már alacsony fordulaton éled a turbó, ennek ellenére adódnak problémák indulásnál, pláne hét személlyel, amikor már bőven két tonna fölött volt a mozdítandó teher.

A sofőr választhat, hogy nagy gázzal indul, csúsztatja a kuplungot, kicsit siratja a gumikat, és akkor talán sikerül, vagy a klasszikus módszerrel újra meg újra végignézi, ahogy az aprócska motor bénázik egy sort, mielőtt magához tér valahol 1500-as fordulatszám után. A hatsebességes váltó se nem különlegesen jó, se nem rossz, nem akad, nem béna, de nem is az a finom utakon, alig pöccintve járó csoda, amit úgy szeretünk. A célnak megfelel.
Egy ilyen autó esetében az egyszeri újságíró nem ugrik azonnal rá a Sport gombra, hogy minél előbb megnézze, mennyire megy föl a pulzusa, ha kitapossa a kocsi lelkét. A Zafira, mint az összes többi egyterű, vezetési élmény szempontjából nem sok jóval kecsegtet, nem csoda, hogy napok teltek el, mire eljutottam addig, hogy cselekedjek.

Az első, amit mosolyogva észrevettem, hogy sokat sejtetően piros színűre vált a műszerfal. A motort ezután sem éreztem harapósabbnak, a fokozatok is hosszúak és a kocsi is nehéz, szóval sport üzemmódban sem volt tűzijáték. A kormányzás és a futómű azonban érezhetően pontosabb és közvetlenebb lett, a kissé kelletlen és bumfordi doboz elkezdett igazi autóként viselkedni. Fura, de manapság már ezeket a böszme kocsikat is képesek úgy megépíteni, hogy relatíve élvezetesen lehessen menni velük: jóval több örömet nyújtott a sport üzemmódban használt Zafira, mint a takarékos – Eco gomb és start-stop rendszer is van a kocsiban.
Zafira Tourert legolcsóbban hatmillióért lehet venni 115 lovas, 1,8-as benzinmotorral, a legdrágább 8,5 milla, ebbe már – a rengeteg extra mellett – a kétliteres, 160 lovas turbódízelt szerelik. Ha nem igazi hétszemélyes autót szeretnénk, csak egy hatalmas, kényelmes és igényes családi autót, melyet alapvetően négyen használunk, jó választás lehet, akár ezzel a kis turbómotorral, akár a kétliteres dízellel. Inkább a dízellel.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
