Tiltsák be a cégautókat!

Megvolt: Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi130 Bose

2012.06.20. 05:50

Adatlap Renault Mégane Grandtour Bose 1.6 dCi - 2012

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 131 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.1 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.6 l/100km
  • 6 240 000 Ft

Ülsz nyakig a műbőrben, tolod a kakaót a Bose-cuccnak, közben nyomod a gázt, és a zseniális motor mégsem zabál. Ez ám az élet, gondoltam, és így messziről nézve van is benne valami. Ha mondjuk ezt kapnám cégautónak. De amint az ember a saját pénzét költené rá, kicsit háklisabb, és rájön: Korea már előrébb jár minőségben. A jó hír az, hogy csak a déli fele.

A Mégane-nal főleg az a baj, hogy nagyjából – lényegesen jobb minőségben – ugyanazt a felépítést és méretezést tupírozza, amit előző generáció nyújtott. Ezt eltanulták a japánoktól, csak azt nem figyelték meg, hogy a japánok öt-hatévente megejtik az ilyen erőteljes átgyúrást, így még kihúzza a technika a piacon. Hét évnyi Mégane II. után kicsit kevés a harmadik generáció, már amit méretekben nyújt: 2008 óta sorban jelentek meg a nagy buflák kompaktok, mint a szteroidon nevelt C4, az új Astra, ami már ötajtósként is kényelmesebb, hát még nyújtott tengelytávú kombiként, a Cee'dnek pedig már az előző nemzedéke is nagyobb volt.

Bár, hozzáteszem, ez önmagában nem nagy baj, mert a Mégane kombi pont elég tágas így is, mivel nyújtott tengelytávú az ötajtóshoz képest, és hat centi sokat számít a lábtérben. A Mégane alacsonyabb építésű az utána érkezőknél, de legalább kisebb a légellenállása. Igazából nem lenne egy rossz szavam se, ha rendes első ülést szerelnének bele, mert a helyzet az, hogy a Mégane Grandtourban a hátsók kényelmesebbek. Az elsőknek ugyanis olyan bénán konyul le az eleje, hogy csak combközépig támasztja meg egy átlagember lábát, ami egy BKV-buszon elfogadható lenne, de egy bő hétmilliós, Bose felszereltségű, bőrutánzatos, fekete lakkbetétes csodában vicc.

Apropó, lakkbetét! Változatlanul nem értem, hogy ezt az port vonzó, ujjlenyomatosodó, karcosodó hülye műanyagot miért teszik ennyi helyre, a Mégane-on már a kocsi orrán is megjelent, sőt a felnin is. Legközelebb a seggünk alá raknak?

Pedig ezt leszámítva a Mégane belseje egész jó maradt, legalábbis az ember derékmagasságáig. Később persze kiderült, hogy a kevésbé látványos helyeken iszonyat tré dolgok vannak, de erről eltereli a figyelmet a kellemesen puha műszerfal-burkolat, a csinos műszeregység, amely egyébként meglepően pontosan mutatja a sebességet: GPS-es méréssel úgy tűnt, hogy nem téved 2-3 km/óránál többet a digitális sebességmérő, még 130-nál sem. Szóval, csak óvatosan a traffik közelében!

Ez mán formaegy?

Az új motor fejlesztéséről szóló gyári anyagok folyamatosan az F1-re hivatkoznak, mi már önmagában is vicces, ám a bullshitet leszámítva az új 1,6-os dízelmotor valóban egy érdekes darab. Elvileg az 1,9-est váltja le, bár számomra teljesen érthetetlen módon az 1,5-ös dCi is megmarad, sőt, az terjeszkedik is, hiszen a Mercedesnek is eladták, az A és B osztályhoz. Az új motor ma az 1,6-os dízelek között a legnagyobb teljesítményű (130 LE), a Peugeot- Citroën-Ford-Mazda HDI-je 116, a Fiaté 120, a VW-é 105 lóerős. Ezek a legfrissebb fejlesztésű motorok, ennek megfelelően a legjobbak is, a legmodernebb technikával, és nincs ez másképp a Renault-nál sem.

Az 1.6 dCi nyomatékban még le is pipálja az általa leváltott 1.9 dCi-t (320 és 300 Nm), ugyanakkor a 130 lóerős csúcsteljesítményét lényegesen nagyobb fordulatszámon adja le (5500 a régi 4000/minhez képest). Ennek megfelelően spontán forog, a korai csúcs után kellemesen eső a nyomatékgörbéje. A motort modern hőmenedzsmenttel látták el, amely hidegen az égésterek körül nem áramoltatja a hűtőfolyadékot, így a motor gyorsabban éri el az üzemi hőfokot. A fogyasztást változó szállítású olajszivattyú, stop-start rendszer szolgálja.

Az új 1,6-os dízel előtt le a kalappal. A régi, szintén 130 lovas 1,9-eshez képest ég és föld, mind erőleadásban, mind kulturáltságban. Korábban már vezettem a Nissan Qashqaiban, azzal is jól boldogult, nem lepett meg, hogy a Mégane-nal még jobban. És takarékosabban. Kezdjük azzal, hogy ez tényleg halk, és akkor sem vibrál, ha egészen alul gyötörjük: már 1300-tól van ereje, hogy tartsa a sebességet, ezért a hatgangos váltóval városban akár ötödikig is fel lehet váltani. Ennek megfelelően nem is kajál, városi forgalomban 6,5 l/100 km volt a legnagyobb fogyasztása, az országúti minimum meg 4,5-5 l/100 km között, ami egy ekkora autótól kiváló érték. A zajról még annyit, hogy autópályán 130-nál halkabb volt, mint a Mazda 6 2.5 GTA, ami mégiscsak egy középkategóriás, benzines csúcsmodell. Az 1,6-os motor mellesleg jól is megy, alig tíz másodperc alatt futja meg vele a százat a Mégane, és kétszáz a vége. Ha a fordulat 1600-1700 fölött van, ott már rendesen él és késlekedés nélkül húz, tényleg a műfaj egyik legkellemesebb karakterű darabja.

Hadd fényezzem még a stop-start rendszert is, ami a benzineseket megszégyenítő módon könnyedén működött, annyira, hogy városban a Budai Alsó rakpartot leszámítva nem is kapcsoltam ki soha (ez nálam dicséret). Pedig a nagy kompresszió miatt a dízelt nehezebb beindítani, de mire egyesbe raktam a váltót, olyan simán és magától értetődően beröffentette, hogy az ritkaság. Ráadásul hihetetlen sebességgel melegedett fel annyira a motor, hogy a motorleállítósdi működni kezdjen. Az új motorhoz a váltó is nagyon jó volt, és a már emlegetett Nissanéval szemben az egyest-kettest is kis erővel, szorulás nélkül vette hidegen, a kar megvezetése pedig kifejezetten pontos.

Egyszóval: a mechanika abszolút rendben van. Hozzájön még, hogy a futómű is kiváló, pláne ahhoz képest, hogy a létező legegyszerűbb konstrukció. Kanyarban nem billeg, stabilan megy, készségesen fordul rá az ívre, az egyenetlenségeket pedig kellemes feszességgel, de zötyögés nélkül kirugózza. A villanyos kormányzása nem egy sportos valami, de összességében nagyon szerettem vezetni. Tényleg.

És ezért bosszantanak leírhatatlanul a hülyeségei, és ez az, amiért betiltanám a cégautókat.

Népítélet - Renault Mégane

7,9
Nép
7.5
7.3
8
7.6
9

Az oldalról ajánljuk

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36