Nem rossz, de a jó nem ilyen
Teszt: Mercedes-Benz B 180 - 2012.
A Mercedes soha nem volt olcsó, de számos ponton előzte meg kortársait. Igényes futómű, robusztus technika és briliáns kivitelezés. A B osztálynál szinte csak a magasabb ár maradt.

Amikor 1982-ben megjelent a bébi Benzként is csúfolt 190-es, azaz W201-es modell nem volt olcsó, azonban igényes futóműve a kategóriában a párját ritkította. Térbeli hátsó lengőkar rendszere, segédkeretekre tett futóműve és merev kasztnija évekkel, ha nem évtizedekkel megelőzte a korát. Ez harminc éve volt és formaterve ma sem az ókort idézi fel.
Ez a B osztály is az árlista alsóbb feléről van, új modell, ráadásul itthon, Kecskeméten gyártjuk. Nagyon szerettem volna megtapasztalni, hogy egyrészt itthon is tudunk minőségi munkát végezni, másrészt olyan autót gyártunk, amire a Mercedes valóban büszke lehet. A munkával, az összeszerelés minőségével nincs is baj, azonban az autótól sokkal többet vártam.

Az alumínium profillal merevített műanyag első zárhíd például kissé sorjás, az ablak alatti díszléc az egyik oldalon nem fut szépen, de ilyet felfedezhetünk bármilyen autónál, pláne a gyártás első fázisában. A probléma nem ez, hanem hogy ez az autó nem adja a pluszt, amit a márkától korábban megszoktunk. A 190-es magasabb árát egy Audi 80-assal, vagy egy Opel Kadettel szemben a legképzetlenebb értékesítő is könnyedén indokolta a vásárlóknak. A B osztály számos sales-tréningen képzett értékesítőjének nehezebb lesz az élete. Tudjuk, hogy az osztályharc egyre fokozódik, kisebbek a különbségek, mégis csalódást okozott a B osztály.
Ha kívülről nézzük, ráfoghatjuk, hogy mercedeszes, hiszen visszafogott és nem feltűnősködő, talán ez a forma sem avul el majd gyorsan. Viszont nincs is benne semmi, amit érdemes lenne megőrizni az utókornak, erről a formáról nem fognak értekezni szemináriumokon. Van az oldalában egy hullámvonal, amit a marketingmatricázás kicsit még ki is emel, valamint a tetőben egy hosszborda. Egyébként mai szemmel konzervatív lámpaformák, és semmi cécó. Ez akár előny is lehet. Elöl, alul a szinte már kötelező ledes nappali menetfény, valamint egy bi-xenon lámpatest, amelynek tetején ledes irányjelző és helyzetjelző kapott helyet. A központi világításkapcsolóval, mercedes-szokás szerint jobb és bal oldali helyzetjelzőt külön is felkapcsolhatjuk, ez ismerős lesz a merciseknek.

Az is ismerős lesz, hogy a rögzítőfék bal oldalon a műszerfal alatt helyezkedik el, bár elektromos, de a kioldása pont úgy megy, mint a például a W124-es esetében: meg kell húzni. Azaz amikor egy Volkswagent befékezünk, ezt kioldjuk. A kioldáskor a lábpedál nem csattan a műszerfalnak, jellegzetes hangot adva, azonban a működtető mechanika buta, nyöszörgő hangot adott, remélem csak a tesztautónál, mert ez nagyon gáz. Szinte minden utasom rákérdezett, mi volt ez a hang.

A műszerfal óracsoportja megint egy olyan részlet, ahol nincs utalás a világ első automobilját gyártó cég nagy hagyományaira. Ez az óracsoport lehetne akár egy Peugeot-ban vagy Golfban is, semmi nem utal Mercedesre. Ráadásul például a vízhőfokmérő az üzemi hőfoknál se nem vízszintesen, se nem függőlegesen áll, hanem csak úgy, ahogy sikerült. Apróság, de furcsa. A légbefúvók már utalnak korábbi modellekre, a kör alakú rostélyok érdekesek, jól kezelhetők és biztos lesz, aki szépnek is találja őket.
Az ülések kényelmesek, a lábtér hátul is nagy, a csomagtér is közel fél köbméteres. Vicces, hogy hátul valamiféle merevítő fut a két doblemez között, amit igyekeztek műanyaggal burkolni. Először azt hittem, tetősíntartót tettek oda, vagy valami rúd, esetleg fedél tárolórekesze. Az egyszerűnek tűnő, ám nagyon kényelmes vezetőülésen kissé buszos az üléspozíció, nem fogjuk vezetés közben elfeledni, hogy egyterűben ülünk. Az utastér anyagai, összeszerelésének minősége átlagos, itt-ott jön egy kis zörgés, zötyögés, de ilyen futóműnél ez nem csoda.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
