BMW vagy csak annak látszik?

Megvolt: BMW 520d xDrive Touring

2014.02.01. 06:54

Adatlap BMW 5 520d xDrive - 2014

  • 1995 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 184 LE @ 4000 rpm
  • 380 Nm @ 1750 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.4 másodperc
  • Végsebesség:
    218 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • 13 805 000 Ft

Mennyei béke szállt meg. Tespedtem az ülésben, hallgattam a motor morajlását, nyugtáztam, hogy az úthibák ismeretlenek maradnak a külvilágtól elválasztó kapszulámban, és a legszívesebben robotpilótára kapcsoltam volna. A váltó tökéletesen végezte a dolgát, a tempomat szintén, a kormányt is igazán átvehette volna már a gép. Félálomba szenderedésemből a vészharangok kongása riasztott fel: jézusom, ez egy BMW?

Ügyes, nagyon ügyes a BMW taktikája. Könnyfakasztó gumifüsttel, üvöltő motorhanggal, keresztbe-kasul csúszkáló autókkal polírozza magasfényűre a sportos imidzs saját magának emelt szobrát az összes létező népszerűsítő csatornán, miközben egyre kifinomultabb, civilizáltabb, és lássuk be, langyosabb autókat gyárt a tömegeknek. Tökéletesen érzik a kétezer-tízes évek pulzusát: kifelé keménységet mutatni, befelé titokban tunyulni.

Nem véletlen, hogy márkanevük értéke már a sztratoszférában hasít. Beláthatatlanul sok idő ilyen mélységben beépülni a tudatalattiba, rengeteg következetes munka és elképzelhetetlenül sok pénz eredménye. Nem tudom, egyáltalán utol lehetne-e érni őket, ha valaki ma indulna konkurensként. Nézzük csak meg a Lexust meg az Infinitit: a realitás az, hogy sehol sincsenek, pedig ők sem ma kezdték. A BMW kivételes helyzetben van, és fenékig ki is élvezi.

Pontosan tudják, hogy működik az ember. Elég sportosnak látszani, nem kell annak lenni, sőt. A BMW-ügyfél, aki komoly vásárlóerővel toppan a boltba, pont azt fogja kapni, amire vágyik: egy végletekig kifinomult eszközt, ami mindent megtesz a kényelméért. Ehhez hasonlót persze már többen is tudnak ma, de az imidzset csak a BMW-nél kapja meg. Irigyelni fogják, gondolni fognak róla valamit, már amikor leparkol, és úgy általában tartozni fog valahová. Sosem vallaná be, de talán pont erre szomjazik.

Egy fehér kombi BMW persze a legszolidabb választás ebben a műfajban, de azért ez is hatással van az emberekre. Mindenki érzi, hogy ez a gyöngyházfényű lapaj valami különleges, drága dolog, viszont azt is, hogy egy távoli, talán beházasodott rokona a fekete X6-osnak. Kifelé pont eleget mutat, befelé pedig egyáltalán nem érzi szükségét a keménykedésnek.

Észrevették a fotók alapján, hogy ez egy frissített 5-ös? Én is elkeseredetten kerestem rajta a változásokat, míg megkönnyebbülésemre egyszer lecsaptam egy másik 5-ös melletti parkolóhelyre. Mások a fényszórók, főleg az index környékén, más a kötény, kicsit egységesebb, lágyabb ívű, kevésbé tagolt, és mások a hátsó lámpák is. Ja, meg a tükörház, de itt végképp megfeneklett a módosításokat kereső hajóm.

Nem véletlen, hogy a BMW ilyen óvatosan esett neki az F10/F11 kódot viselő 5-ösnek: az utóbbi évek egyik legjobban sikerült, pontosabban legkevésbé megosztó formájú BMW-je. Sokan rajongásig magasztalták a formatervét, de ami még fontosabb: senki se fikázta. Az első időszakban nem bírtak annyit gyártani belőle, mint amennyi elkelt volna. Így könnyű olcsón megúszni a fészliftet.

De nem álltak meg a modellciklus felénél kötelező lámpa- és lökhárítócserénél. Új felszereltségi csomagokat találtak ki, melyek közül a Modern jutott a tesztautónak. Modern. A felirat láttán többen is kezünkbe temettük arcunkat. Aztán kapott egy tapilapot az iDrive: ezzel lehet például ujjacskánkkal firkálva betűket beírni a navigációba, de netezésnél egérként is működik, tök jó.

Ami viszont igazi visszalépés, az a TFT-kijelzős óracsoport. Szerintem ez már olcsóbb, mint a mutatós műszer, azért erőltetik oly sokan. De csúnyább is. Van, aki erényt kovácsol abból, hogy bármit meg lehet jeleníteni a képernyőn, de a BMW csak a mutatós műszer béna imitációjáig jutott. Ez nem egy esztétikai csoda, főleg a sport kijelző pirossal átitatott képe, amin csoportosan szörnyülködtünk, amikor nagyobb közönségnek mutattam. A mutatós műszerek közé tolt kijelző, ami az elődben is volt, éppen elég információt tudott megjeleníteni, mindenki szerette. Még szerencse, hogy ez csak egy ötvenezer forintos extra, aki nem ikszeli be, még megkapja a régi, mutatós órákat. Attól tartok, nem sokáig.

Ha egy fekete ronggyal eltakarnám az egérmozit, ahogy a németek hívják, tökéletesen elégedett lennék ezzel a beltérrel. A szálcsiszolt alumíniumnak látszó dekor tényleg fém, hűvös, érdes a tapintása, nagyon fain. Az illesztések szépek, csillapított mozgással nyílnak a fedelek, és ami puhának néz ki, az is. Nem kérdés, ez egy más minőségi szint, mint a kommersz. Az Audi talán kicsit mívesebben kidolgozza a részleteket, de nekem ez a stílus jobban bejön.

Egyedül az ülések bőr huzatát cserélném inkább szövetre, bár tudom, ezzel kisebbségben vagyok. Lehet, hogy a klíma és az ülésfűtés/szellőztetés megoldja a nyári belerohadás és a téli combfagyasztás problémáját, de én köszönöm, inkább kihagynám. Pláne, mivel az, amit a BMW ma bőrülésnek árul, ebben a műfajban a kevésbé finom anyagok közé tartozik: ki tudja, miből, hogyan készül.

Arra meg, hogy ezek sportülések, csak a felszereltségi listából jöttem rá, más ráutaló jelenséget nem találtam. Hacsak azt a furcsaságot nem vesszük, hogy az ülőlap és a támla szögét elektromosan lehet állítani, a kormányhoz közelebb viszont kézzel kell rángatni az ülést. Nem értem a logikát, de igazából nem zavart, hiszen a villanyszéket amúgy is tökéletesen fölösleges extrának tartom, ha nincs hozzá memória.

A helykínálatra senkinek sem lehet panasza, az 5-ös épp csak egy kevéssel nagyobb az ideális méretű autónál. Odabent persze nem értelmezhető a túl nagy fogalom, senkit se zavar, ha a hátsó ülésen van még tíz centi a térde előtt. Az talán igen, ha a két első ülés között túl nagy a távolság, de az 5-ös ügyfélkörét feltehetően ez sem bántja. A méretes csomagtartónak is örülni szokás, csak hát a parkolóhelyek tűnnek mindig fene szűknek.

Eddig minden szép, minden jó. A túloldalon beindítjuk a motort is.

Totalcar értékelés - BMW 5 520d xDrive - 2014

9
TC

Nagyon kifinomult, nagyon összeszedett, de BMW-nek kicsit langyos. Akit ez nem zavar, boldog lesz a remek dízellel, a csodás automatával és az észrevétlenül alánk dolgozó összkerékhajtással. Ha nem dübörögne rossz úton a kasztni, közel tökéletes lenne.

Népítélet - BMW 5

7,1
Nép
5.3
8.5
6.2
8.4
8.5

Az oldalról ajánljuk

Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
  • Hírek

Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre

Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.

március 18., 14:01
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
  • Hírek

F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit

Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.

március 18., 16:26
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
  • Hírek

A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás

Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.

március 18., 09:32
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
  • Hírek

Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta

Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.

március 18., 10:56
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
  • Hírek

Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát

Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.

március 18., 12:23
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMW
  • Tesztek

Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé

Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.

március 18., 15:20
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
  • Hírek

Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio

Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.

március 18., 13:23
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
  • Hírek

Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre

A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.

március 18., 07:46
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
  • Hírek

7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos

A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.

március 17., 05:55
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
  • Hírek

Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla

A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.

március 18., 05:59
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
  • Hírek

Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn

A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.

március 18., 17:27
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
  • Hírek

Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel

A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.

március 17., 05:55
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
  • Közélet

Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ

Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.

március 19., 06:08
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
  • Hírek

Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa

A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.

március 19., 06:08
Elözönlötték az autók Magyarországot
  • Közélet

Elözönlötték az autók Magyarországot

Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.

március 18., 05:59
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
  • Hírek

Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?

A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.

március 17., 08:44
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
  • Hírek

Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger

Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.

március 19., 06:08
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
  • Hírek

Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán

Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.

március 17., 17:02
Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj
  • Hírek

Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj

A rendőrök intézkedtek.

március 17., 13:39
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
  • Közélet

A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot

Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.

március 17., 14:09
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
  • Nepperűző

5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak

Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.

március 17., 17:10
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
  • Hírek

A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül

A Toyota is helyet kérhet magának.

március 17., 11:23
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
  • Hírek

Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo

Külsőleg és teljesítményben egyaránt.

március 17., 15:07
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
  • Hírek

Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál

A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.

március 17., 10:00
Ferrari SF90 XX
  • Hírek

Ferrari SF90 XX

március 17., 14:17
Mazda CX-60
  • Tesztek

Mazda CX-60

március 17., 13:37
Végleges Renault 5 Turbo 3E
  • Hírek

Végleges Renault 5 Turbo 3E

március 17., 13:06