...és most ugyanazt, tök másképp

Teszt: Mazda 6 SW CD 175 AWD - 2015.

2015.05.30. 06:57 Módosítva: 2015.05.30. 09:16

Adatlap Mazda 6 Revolution Top CD175 AT AWD - 2015

  • 2191 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 175 LE @ 4500 rpm
  • 420 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.1 másodperc
  • Végsebesség:
    209 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 10 739 900 Ft

Mondjon bárki bármit, a Mazda 6-os a testéből él. Ha nem lenne ilyen szép, a kutyát se érdekelné. De megadatott neki, hogy mindenki körberajongja, zabálják a népek, így aztán megnyugodhattak a gyáriak, és az első nekifutás kissé görcsösre sikerült beltartalma után megcsinálták olyanra, amilyenre kell.

Köszönöm, Mazda, hogy elhessegetted kételyeimet. Amikor két évvel ezelőtt érdemei elismerése mellett finoman kritizálni mertem az akkor új, csókos szájú Mazda 6-ost, vasökölként csapott le rám a népharag. Még a kollégák is ingatták a fejüket, mit rinyálok én itt, hogy túl kemény? Tessék, uraim, nem más, maga a gyártó vett a szárnyai alá, még ha nem is tudatosan: az amúgy roppant sikeres 6-os sietős frissítésének egyik legfontosabb hozadéka a lágyabb futómű.

Hatalmas, felszabadító megkönnyebbülés ez nekem, nem csak azért, mert végre fenntartások nélkül jól érezhettem magam egy hétig a tesztautóban, hanem mert úgy tűnik, mégsem én vagyok túl érzékeny, hanem a visszajelzéseket mohón habzsoló gyártó is azt a következtetést vonta le, hogy itt lágyítani kell. Mellesleg nem először járják ezt az egyet jobbra, egyet balra táncot, ami már szándékosságot sejtet.

A türelmetlenek legyenek kemény csávók

Ugorjunk vissza hét évet az időben, egészen 2008-ig, amikor megjelent a 6-os második generációja. Jókora lépés volt az elsőhöz képest, például csináltak bele helyet, ám piszok kemény futóművet pakoltak alá. Winkler mester ezt annak idején azzal magyarázta, hogy az újságíróknak fejlesztették, egyedüli célként zászlajukra tűzve a Honda megverését az összehasonlító tesztekben. Lehet, hogy van benne valami, de miután valamennyi tesztet megnyerték, a két évvel későbbi modellfrissítésnél egyből kilágyították a futóművét, és a következő három évben civilek számára is élvezhető rugózással gyártották.

Egészen a harmadik generáció megjelenéséig, amelyben megint csak biliárdasztalon autózva lehetett megmaradni, és tessék, az első adandó alkalommal ebből is kigyomlálták az enyhén szólva túltolt sportosságot.

Ha kétszer történik ugyanaz egymás után, nem lehet a véletlenre fogni. Szerintem az új modellekre cápaként ráraboló türelmetleneket büntetik, közben a hirosimai irodaépület cigizős vécéjében egymás között jókat röhögcsélve. Aki nem bír várni a frissítésig, szenvedjen csak, aki meg jó autót akar, az majd jól jár a fészlifttel.

Kívülről egyébként első ránézésre – szerencsére – nem változott semmi, magamtól meg nem mondanám, miben más az új. Na jó, a nyomi, gombostűfejnyi ködlámpákat kiszúrtam, de a máshogyan ívelt krómagancs az orrán, és a csücskösebb fényszóró tényleg márkafanatikusoknak való felismerési feladat. Persze, a hátsó lámpák is mások, anélkül nem múlhat el fészlift, ahogy az új színek is ilyenkor szoktak felbukkanni: például ez a mostanában divatos sörösüveg-barna, ami Daciától BMW-ig mindenütt hódít. Kíváncsi vagyok, mi lesz a következő menő szín, a kövidinka-sárga?

A fülkében ellenben látványos az újítás, komplett új műszerfalat rajzoltak a 6-osnak. Mondjuk nyúlhattak volna mástól is, mint pont a BMW-től, ahol éppen most kezdenek leszokni a nem túl elegáns fixen betámasztott képernyőről, de a németekkel ellentétben ez legalább tapizható. És az elődhöz képest sokkal laposabb lett az előttünk elterülő dombság, ami rengeteget javít a térérzeten. A dekorbetét is csinosabb lett, pláne így világosban, viszont a klímapanel megint csak véleményes, szerintem a régi jobb volt. Mindezek ellenére az összhatás barátságosabb, elegánsabb.

Ha már új, nagyobb képernyőt kerítettek, átgyúrták a menürendszert is. Néhány funkció végre a helyére került, de a fedélzeti elektronika még mindig jókora távolságra van a legjobbaktól, nekem egyszer például parkolóradar üzemmódban lefagyott, és csak újraindítással sikerült megint életet lehelni bele. Szerintem nem kéne szégyenlősködni, úgyis BMW-s már a dizájn, a működést is elleshetnék onnan. Szóval ez is javult az elődéhez képest, de még van hová fejlődni.

Kedves dolog, és sokaknál szempont lehet, hogy a rendszer, és főleg a navigáció magyarul kommunikál, itt szintén érezhető az előrelépés. A beszédszintetizátor egészen szórakoztató, már majdnem emberi hangsúllyal beszél, ami a magyar nyelv esetében csodálatra méltó. Már csak olyan apróságokat kéne kigyomlálni, hogy néccsáz méter múlva fordulj balra, és hibátlan lenne. De tényleg, egy ilyen mássalhangzótorlódásnak tűnő összetételre, mint a gyé-esz, csoda, hogy nem kapitulál a processzor.

A frissítéssel vált elérhetővé két kortárs extra, a HUD, az orrunk elé vetített kijelző, ami a Mazda esetében egy műanyaglappal dolgozik, illetve a sávtartó asszisztens. A HUD-ot minden materializálódott formájában imádom, még így is, hogy monokróm kvarcóra-türkizben tálalja az infót – a célnak megfelel. A sávtartó pedig már nem hangjelzéssel figyelmeztet, hanem finoman belenyúl a kormányba. Nem olyan finoman, mint egy Audi vagy Mercedes, de kicsit kígyózva tényleg sávon belül tartja az autót. Aztán szól, hogy legyünk szívesek fogni a kormányt, mert nem kíván önállóan vezetni.

Ennél sokkal nagyobb örömöt okozott nekem egy maximálisan primitív újítás, a középső hangszóró. Nem is tudom, miért felejtődött el ez a csodálatos találmány a közelmúltban, most mindenesetre többen egyszerre fedezték fel újra: az 1-es BMW-ben is megjelent. Teljesen más hangélményt ad, nekem csodálatosan természetesnek tűnik, ha szemből kapom a zenét az arcomba, a műszerfal tetejébe süllyesztett hangszóróból. Remélem, a kétmilliós high-end kategóriában is hamarosan bevezetik, mert ha a Mazda szintjének tökéletesen megfelelő hifinél ekkora ugrást jelent, akkor egy kigrammolt Bang&Olufsen rendszernél sikítani fogok a gyönyörűségtől.

A Mazdával töltött egy hétben az volt a legmeghatározóbb élmény, hogy csak úgy használtam. Hülyén hangzik, de a legtöbb tesztautóban folyamatosan agyalok, hogy miért vált olyan idiótán, hol van gödör a nyomatékgörbén, hogyan tudnám jellemezni az úthibát, amin csúnyán bekólint. A 6-osban az a csodálatos, hogy semmi igazán zavaró nem volt, merengve hömpölyögtem vele át a városon. Az apró hülyeségei, amikről már volt szó, eltörpülnek a mindent elárasztó harmónia mellett, amit az autóban éreztem.

Alapvetően a frissítés előtti 6-osban is már otthon éreztem magam, amíg sík volt az út. Ebben ugye megszűnt a kellemetlen rázás, békésen ring, ahogy egy ekkora kombinak illik. Jól passzol a jámbor karakterhez a nyugis automata, okosan kapcsolgat, legfeljebb naponta egyszer buzog benne túl a tettvágy, és az ízlésemhez képest túl hamar vált vissza, de ennél nagyobb baja ne legyen egyetlen váltónak sem. A dízelmotor is működési elvét meghazudtoló bársonyossággal jár, a visszafogott, mackós brummogáson kívül nem jut el hozzánk tőle más. Nem tehetek róla, minden nap olyan érzésem volt, hogy az se lenne baj, ha nem húsz, hanem százhúsz vagy ötszázhúsz kilométert kellene menni vele, annak ellenére, hogy a szélzaj kicsit erősebb, mint amit manapság megszoktunk a kategóriában.

Az, hogy a tesztautó történetesen összkerék-hajtású volt, nyáron pont nulla hozzáadott értéket képviselt. A tudományosság kedvéért esőben egyszer meglengettem, de ugyanazt a bálnás orrtolást produkálta, mint bármilyen elsőkerekes. Nem hiszem, hogy mifelénk néhány fagyzugos helyen kívül értelme lenne a 4x4-nek, de bizonyos piacokon kell ilyen is, és a Mazdának úgyis megvan a kész megoldása a CX-5-ösből.

Egyetlen valódi panaszom lehet csak a 6-osra: az étvágya. Városban kábé nyolc litert kért száz kilométerre, és autópályán se nagyon ment be hét alá. Persze, összkerék, automata, 175 lóerő, de akkor sem túl vonzó érték egy 2,2-es dízeltől, ha nem is hajtják. A régebben tesztelt kézi váltós, elsőkerekes dízel sem produkált valami fényes értéket, bár annál azt vettem észre, hogy hidegen fogyaszt rengeteget, és hát tél volt, és lassan melegedett be. Ha azt nézzük, hogy a benzines Mazdák mennyire boszorkányosan takarékosak, legfeljebb egy-két literrel fogyasztanak többet, viszont lényegesen kevesebb hibalehetőséget tartogatnak, számomra nem lenne kérdés, milyen motorral vegyem.

A tesztautó fullos, bőrös Revolution Top felszereltségi szintje is kicsit soknak tűnik nekem a maga 10,7 milliós listaárával, így, összkerékkel, de a Mazdánál néha belekényszerül az ember egy-egy magasabb csomagba, mert extrákat külön nem lehet megrendelni. Tetőablakot például csak a minden jóval teletömött Revolution Tophoz lehet rendelni, de ahhoz már ohne pardon jár a bőrülés, és a kétliteres benzines helyett csak a kettőfelessel lehet kapni.

Néha tényleg úgy érzem, a japánosan merev csomagpolitika a legkomolyabb érv a Mazda 6-ossal szemben. Mert különben most már tényleg egy minden szempontból igényes, kívül-belül szép autó lett. Lehet, hogy az új Passat ellen elbukna egy összehasonlítón, de szimpatikusabb. És ez a szimpátia-faktor szubjektíve annyit számíthat, hogy még akár a prémiumoktól is elcsábíthat néhány vevőt, mert valódi hátulütői nincsenek azokkal szemben sem.

Totalcar értékelés - Mazda 6 Revolution Top CD175 AT AWD - 2015

8
TC

Nagyon jót tett a frissítés a Mazda 6-osnak, ha gyümölcs lenne, azt mondanánk, megérett. Egy precízen, finom ízléssel kidolgozott, pont jó méretű családi autó, kevés zavaró hibával. A dízel, összkerékkel és automatával kissé pazarló kombináció, de az egyszerűbb benzinesnek egyik konkurense elől se kell elbújnia.

Népítélet - Mazda 6

7,7
Nép
7.3
8.1
8.6
8.4
8.4

Az oldalról ajánljuk

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16