1. Mert bizony ez egy hajdan dicső és virágzó, letűnő kor utolsó dinoszaurusza, amely visszanyúlt a múltból, hogy jókora tockost adjon a manapság vattába csomagolt, élményautózásnak nevezett semminek. Nyers, őszinte, és az, aminek látszik: egy bivalyerős, sportos kupé két nagy kályhacsővel.
2. Mert arca van és hatalmas karaktere, amilyet rajzolni hozzá való tartalom nélkül önmagában kevés. Hangos, zajos, vulgáris és polgárpukkasztó, mint egy soha meg nem alkuvó, magányos forradalmár ebben az agyonvasalt világban. És nem is akar alkalmazkodni. Egyéniség, ízlelgessék a szót.
3. Mert visszahozza, amit a saját pökhendiségébe fulladó Európa elfelejtett: a nyolchengeres szívómotorral kombinált kupét kéziváltóval, hátsókerék-hajtással, mechanikus sperrdifivel. Nincs benne aktív zajkeltő bödön, és mindenféle műanyag síp. Ennek tényleg ilyen a hangja.
4. Mert minden csingi-lingi fedélzeti rendszere ellenére egyszerű, mint a faék, és ha megnyomunk egy gombot, akkor a sofőrre van bízva minden, és úgy is marad, amíg el nem dobja az első besokallt kanyarban. Avíttas gondolkodás, de jót tesz az adrenalinszintnek, higgyék el. De meg lehet tanulni vele jót autózni, sokkal kevesebb idő alatt, mint mondjuk egy M3-mas BMW-vel. Miért? Mert lineárisabb, és finomabban adja le az erejét.
5. Mert minden hülye tévhit ellenére nem egy őskövület: van egy modern, 32 szelepes, négyveztengelyes, full alumínium, kompakt és pörgős V8-as motorja. Egy recsegős, garatból hörgő amerikai V8-as motorja, ami más. És hatalmas Brembo fékei, hatgangos kéziváltója a Getragtól, vádligépes kuplungja, és egy tisztességes, többlengőkaros hátsó futóműve, amit a Nürburgringen csiszoltak olyanra, amilyen jó sosem volt még a Mustang alatt.
6. Mert a Mustang nem csak jól néz ki, hanem úgy megy, ahogy turbómotor nem tud soha, olyan a hangja, hogy beszarás, egészen meglepően jól mozog az úton, és ott is marad, mert a kormánya is jó, a futóműve pedig bármelyik - hasonlóan erős - kupéval felveszi a versenyt. Ez az autó úgy amerikai, hogy közben Európában készült, és nagyon meg van csinálva.
7. Mert 13,6 millió forintért senki nem ad manapság 421 lóerőt, nyolc hengert, fullextrát és sperrt, pláne ennyire hangulatos közegben. 13,7 millióért mókuskerekes, alapáras A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S-tronic-ot kapni, vagy egyhatos Renault Espace-t, egy harmad 911-est...
8. Mert elférnek benne - ha nem is hemperegve, de aránylag normálisan - négyen, és marad még bőven hely a csomagoknak is.
9. Mert talán ez az utolsó esélye, hogy pénzért megvehessen egy ilyen autót, amely miatt mindenki köpköd majd önre. Jellemzően azok, akik megtehették volna, de nem volt vér a pucájukban, mert mit szól a szomszéd, és inkább beleültek egy kétliteres, automata, turbódízel SUV-ba, pedig titkon mindig is szerették volna, ha...
10. ...egyszer az életben odaléphetnek egy erős, szívó V8-nak. Mert az kell. Legalább egyszer. Amíg ez nincs meg, addig sokkal szegényebb az ember lelke, higgyék el. Ezt nem lehet megunni, minden gázfröccs ünnep. És ha a privát véleményemre kíváncsiak, szerintem ez, és az MX-5 voltak az idei Tannistest legjobb termékei, mert maradéktalanul csak ezek váltották be azt, amit ígértek. És a Mustang lepett meg mindenkit jobban.