
1. Mert bizony ez egy hajdan dicső és virágzó, letűnő kor utolsó dinoszaurusza, amely visszanyúlt a múltból, hogy jókora tockost adjon a manapság vattába csomagolt, élményautózásnak nevezett semminek. Nyers, őszinte, és az, aminek látszik: egy bivalyerős, sportos kupé két nagy kályhacsővel.
2. Mert arca van és hatalmas karaktere, amilyet rajzolni hozzá való tartalom nélkül önmagában kevés. Hangos, zajos, vulgáris és polgárpukkasztó, mint egy soha meg nem alkuvó, magányos forradalmár ebben az agyonvasalt világban. És nem is akar alkalmazkodni. Egyéniség, ízlelgessék a szót.
3. Mert visszahozza, amit a saját pökhendiségébe fulladó Európa elfelejtett: a nyolchengeres szívómotorral kombinált kupét kéziváltóval, hátsókerék-hajtással, mechanikus sperrdifivel. Nincs benne aktív zajkeltő bödön, és mindenféle műanyag síp. Ennek tényleg ilyen a hangja.
4. Mert minden csingi-lingi fedélzeti rendszere ellenére egyszerű, mint a faék, és ha megnyomunk egy gombot, akkor a sofőrre van bízva minden, és úgy is marad, amíg el nem dobja az első besokallt kanyarban. Avíttas gondolkodás, de jót tesz az adrenalinszintnek, higgyék el. De meg lehet tanulni vele jót autózni, sokkal kevesebb idő alatt, mint mondjuk egy M3-mas BMW-vel. Miért? Mert lineárisabb, és finomabban adja le az erejét.

5. Mert minden hülye tévhit ellenére nem egy őskövület: van egy modern, 32 szelepes, négyveztengelyes, full alumínium, kompakt és pörgős V8-as motorja. Egy recsegős, garatból hörgő amerikai V8-as motorja, ami más. És hatalmas Brembo fékei, hatgangos kéziváltója a Getragtól, vádligépes kuplungja, és egy tisztességes, többlengőkaros hátsó futóműve, amit a Nürburgringen csiszoltak olyanra, amilyen jó sosem volt még a Mustang alatt.
6. Mert a Mustang nem csak jól néz ki, hanem úgy megy, ahogy turbómotor nem tud soha, olyan a hangja, hogy beszarás, egészen meglepően jól mozog az úton, és ott is marad, mert a kormánya is jó, a futóműve pedig bármelyik - hasonlóan erős - kupéval felveszi a versenyt. Ez az autó úgy amerikai, hogy közben Európában készült, és nagyon meg van csinálva.

7. Mert 13,6 millió forintért senki nem ad manapság 421 lóerőt, nyolc hengert, fullextrát és sperrt, pláne ennyire hangulatos közegben. 13,7 millióért mókuskerekes, alapáras A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S-tronic-ot kapni, vagy egyhatos Renault Espace-t, egy harmad 911-est...
8. Mert elférnek benne - ha nem is hemperegve, de aránylag normálisan - négyen, és marad még bőven hely a csomagoknak is.
9. Mert talán ez az utolsó esélye, hogy pénzért megvehessen egy ilyen autót, amely miatt mindenki köpköd majd önre. Jellemzően azok, akik megtehették volna, de nem volt vér a pucájukban, mert mit szól a szomszéd, és inkább beleültek egy kétliteres, automata, turbódízel SUV-ba, pedig titkon mindig is szerették volna, ha...
10. ...egyszer az életben odaléphetnek egy erős, szívó V8-nak. Mert az kell. Legalább egyszer. Amíg ez nincs meg, addig sokkal szegényebb az ember lelke, higgyék el. Ezt nem lehet megunni, minden gázfröccs ünnep. És ha a privát véleményemre kíváncsiak, szerintem ez, és az MX-5 voltak az idei Tannistest legjobb termékei, mert maradéktalanul csak ezek váltották be azt, amit ígértek. És a Mustang lepett meg mindenkit jobban.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
