Az új Honda Jazzen feltűnően látszik, hogy igyekezték szerethetőbbé, egyben jobbá tenni. Hibrid hajtásláncot pakoltak bele az utastér térfogatának jelentős csökkentése nélkül, emellett a felhasználók panaszait is figyelembe vették egyes funkciók újragondolásakor. Kétségkívül jobb lett, mint elődje, de a nagy csiszolgatások közben eljutottak odáig, hogy az alapmodell indulóára 7 millió forint.

A Honda elektrifikáló hadjáratának középtávú célja, hogy 2022-ig hat részben-, vagy teljesen elektromos autót dobjanak piacra. A terv első lépcsője a teljesen elektromos, egyben végtelenül aranyos Honda E volt, a második pedig a részben elektromos, egy fokkal kevésbé cuki Jazz.

A negyedik generációs modell dizájnján sokat nem változtattak, megjelenésében ugyanaz a zsugorított egyterű, ami eddig is volt. Kisebb változtatások azért történtek, a 2013-as verzióhoz képest vékonyabb lett az A-oszlop - erre a látótér növelése és holttér csökkentése miatt volt szükség -, 1,6 centivel hosszabb is lett az autó, most 4,044 méter. Utóbbi csak a sima Jazzre vonatkozik, a Crosstar modell még nagyobb lett, az már 4 méter 9 centi hosszú. A Crosstarnál egyébként nem csak a hossz, hanem a tengelytávtól a magasságon át a kerékátmérőig minden kicsit nagyobb lett, mint a sima Jazznél. Persze az (maximum) 5-6 centis különbségeket azért fenntartással kell kezelni, sok nem észlelhető belőle.
Az viszont elsőre is feltűnő, hogy a Crosstar modellnek más a hűtőrácsa, és gyárilag integrált tetősín jár hozzá, a bemutatón az is tisztán látszott, hogy ballonosabb gumik vannak alatta. A méretektől eltekintve az utastérben még annyi a különbség a többi modellhez képest, hogy vízálló kárpitot kaptak az ülések.

A Jazz egyik előnye eddig is az volt, hogy bár generációról generációra kicsit nagyobb, négyméteres hossza ellenére rendkívül tágas. Egészen meglepő, hogy az utastérben mennyivel több hely van belülről, mint gondolnánk. Ezt az előnyét viszont nem akarták elveszíteni, pont ezért jelentett különösen nagy kihívást a Hondának az akkumulátor elhelyezése. A hátsó ülések alá nem akarták rakni, mert az a Magic Seat funkció - tudják, amikor a hátsó üléseket fel lehet hajtani - végét jelentett volna. És csökkent volna az utastér mérete, az üzemanyagtank már így is az első ülések alatt foglal helyet. Így a csomagtér alá került az akksi, ennek megfelelően ott kisebb is lett a hely: az eddigi 354 liter helyett 304 literre, ez a Crosstarnál 298 liter.

Az ülések nagyon kényelmesek, ez a vastagabb párnázásnak köszönhető, ami az átalakított vázra került. A műszerfal még inkább síkokkal határolt, mint elődje, kicsit át is rendezték. Azt a jó szokását azonban megtartották a Jazznek, hogy az érintőképernyős panel nem lóg ki a műszerfalból, és már a megújult infotainment rendszer fut rajta. Sőt, a felhasználók kérésére visszahozták a tekerős hangerőszabályzót - remélhetőleg végleg kukába dobták az érintőképernyős, tologatós megoldást. Ez, illetve a korábbi Jazzek kijelzőjén stabil helyet foglaló funkciók - home, back - dedikált nyomógombokat kaptak az érintőképernyős felületen belül. Az Apple CarPlay funkció is jól működött, ráadásul vezeték nélkül.
Baromi jól néz ki a világos elemekkel feldobott, kétküllős kormánykerék - ugyanez már a Honda E-ben is megjelent. A jobb oldalon található gombokkal lehet állítani a vezetést segítő rendszerek egy részét, amit meg nem, arra ott vannak a kormány bal oldala mögött lévő gombok, vagy természetesen az autó menüje. Sok minden nem derült ki a városon belüli egy-másfél órás tesztvezetésen, de azt biztos, hogy a táblafelismerő rendszer remekül működik. Mondjuk az is biztos, hogy nagyon idegesítő a figyelmeztető csipogás, ha többel mész, mint kéne.
Ezeket, és a további vezetéstámogató rendszereket (például automata vészfékező-, holttérfigyelő rendszer, adaptív tempomat, sávtartó) egy széles látókörű kamera segíti, ami minden felszereltségi szinthez jár, és a korábbi kamerás-radaros duót váltotta fel.
A hibrid hajtáslánc 1,5 literes benzinmotorból, és két villanymotorból áll. Ezek együtt 109 lóerő, és 253 Nm nyomaték leadására képesek, ami érezhető is, az erőteljes villanymotornak hála az elindulások, kigyorsítások elég dinamikusak. Kevésbé fontos ugyan, de a százas sprintet 9,4 alatt teljesíti a Jazz, végsebességét pedig 175 km/órára limitálták - a Crosstar modell itt is kivételt képez, 9,9 alatt van százon és 173 km/óra a végsebessége. Az 1,5 literes motoron és hibrid hajtáson túl automata e-CVT váltó is jár az autóhoz, ami állítólag kisebb helyigényű, mint a klasszikus váltók, finoman is működik. Utóbbi biztosan igaz.
Az e:HEV hibrid hajtásláncnak köszönhetően a Jazz több üzemmód közül képes választani: van tisztán benzines, hibrid, és tisztán elektromos hajtás. Mi ezt nem tudjuk szabályozni, - a maximum amit tehetünk az, hogy bekapcsoljuk az ECON módot, amivel valamennyit takarékoskodhatunk egyes funkciók korlátozása árán - az autó kapcsolgat közöttük, de ezt a beharangozottakhoz hűen teszi, azaz észrevehetetlenül. Illetve a fogyasztáson azért észrevehető lesz.

A WLTP értékek szerint a Jazz kombinált fogyasztása 4,5 liter körül van, a Crosstar esetében ez 4,8 liter. Valószínűleg a valós fogyasztás kicsit több, de ha fel is kúszik 5-5,5 liter környékére, az még mindig nagyon vonzó.
Az árak viszont már kevésbé vonzók. A legolcsóbban kapható Jazz is 6 999 000 forintba kerül, és ez még csak az alapmodell, bármilyen extra nélkül. Aki Crosstarra vágyik, annak még jobban a zsebébe kell nyúlni, ugyanis 8,5 millió forinttól indul, és ez még mindig nem a csúcsmodell: az a kéttónusú Crosstar, aminek 8,8 millió forint körül van az alapára.
A bemutatóval egybekötött tesztvezetésen a Crosstart volt lehetőségem próbálni, de valószínűleg a legalapabb Comfort felszereltségű Jazzel is ugyanolyan élményeim lennének, mint a csúcsmodellel. Az a közel kétmillió forint, amivel többe kerül, nekem nem érne annyit, hogy a kicsivel agresszívabb megjelenésű, vízálló kárpittal felruházott Crosstar mellett döntsek. A sima is pont ugyanazokat tudja, pont ugyanolyan jól, sőt, papíron alacsonyabb fogyasztással és intenzívebb gyorsulással.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
