Macronnak igaza van

Teszt: DS 7 E-TENSE 300 4x4 - 2023.

2023.09.10. 06:07

Ha Franciaország vezetője lennék, miért akarnám beérni olyan német modellekkel, mint a Skoda Superb, vagy Audi A8L? Ez csak itthon divat, de csak azért, mert nem tudják, mit tud nyújtani egy DS. Macron tudja, Macron okos.

Kezdetben kérdésesnek tűnt, hogy a DS képes lesz-e a Citroëntől valamennyire elszakadva megállni a saját lábán. Az évek viszont bebizonyították, hogy igen, kialakult a márkának egy imidzse, ami pont annyira egyedi, hogy ne tűnjön giccsparádénak. A DS 7 (akkor még DS 7 Crossback néven) pedig valamit nagyon megmozgathatott Emmanuel Macronban, ugyanis 2017-ben a beiktatási ceremóniájára egy ilyenben ment. Ez pedig egyszerre volt rendhagyó és hagyományőrző döntés a részéről. Ez volt az első olyan elnöki autó, ami SUV, de továbbra is francia márka.

Francia elnököt csak franciába

Franciaországban már-már bevett szokás, hogy az elnökök csak francia márkák modelljei közül választják ki elnöki autójukat. Így van ez évtizedek óta, a Renault, Citroën és Peugeot váltogatta egymást az évek során, így volt például Nicolas Sarkozynek egy Peugeot 607 Paladine-je, Citroën C6-osa vagy Renault Vel Statisa. Macron beiktatásakor a DS 7 Crossback mellett döntött, ami a sorozatgyárott verzióhoz képest többek között 20 centivel hosszabb, páncélozott és napfényteteje hátul is nyitható. A beiktatás óta viszont nemigen látták Macron a DS 7-ben, helyette inkább más elnöki járgányokat használ.

Az autó megjelenése óta eltelt jó pár év, szóval ráfért már a frissítés. A ráncfelvarrással pedig ejtették a Crossback kifejezést, és a faceliftes változat csak DS 7 néven fut. A ráncfelvarrás során a tervezők szeme előtt két cél lebeghetett: legyen morcosabb és rendelkezzen nagyobb fényjátékkal. Ezt azzal oldották meg, hogy a korábbinál nagyobb és több nappali menetfényt kapott a vékonyított fényszórói alá, valamint visszavettek a hűtőmaszk krómkeretéből (egyes felszereltségnél teljesen ejtették), cserébe az egész sokkal szögletesebb lett. Céljukat ezekkel elérték, a DS 7 szemből tekintélyt parancsol.

Magasan induló orrával nagyobb autónak adja el magát, mint amekkora. Csaknem 4,6 méteres hosszával és 1,89 méteres szélességével (tükrökkel 2,1 méter) még éppenhogy a kompakt SUV kategóriába tartozik. Csakhogy egy ellenpéldát mondjak, a Hyundai Ioniq 5 40 mm-rel hosszabb, és fél centivel szélesebb, pedig az sokkal kisebbnek tűnik (képen).  Az autó hátuljához és en bloc formájához nem nyúltak, de így is simán le tudná tagadni, hogy ötéves dizájnról beszélünk.

Nálam a Performance Line+ felszereltség volt, ami a modell sportosabb (már amennyire egy krumpliformát lehet sportossá tenni) verzióját, és annak is a jobban extrázott változatát jelenti. Ez külsőleg főleg annyiban más, hogy a króm és fém színű kiegészítőket feketére cserélték, egyedül a hátsó lökhárító alsó felén találhatunk fém színű vonalvezetéseket. Valamint a motorháztetőn a Performance Line logót találjuk, amivel  össze lehet zavarni az embereket, hogy mi ez a márka.

A frissítés során a belterén nem változtattak sokat, megmaradt az elegáns, fekete nappali feelingje. Rengeteg gombját ugyanúgy szokatlan helyen találjuk: ilyen például az indítógomb, ami a műszerfal közepén az érintőképernyő felett van, az elakadásjelző, amit a lehető legtávolabb, a kijelző jobb alsó sarka alá helyeztek, vagy az ablakemelő gombok, amik a váltó körül vannak.

Anyagok terén az Alcantara és bőr dominál, és csak olyan területeken találkozunk műanyaggal, amivel ritkán kell érintkeznünk. Bőr bevonatú kormányát kimondottan jó érzés megfogni, bár a műanyag gombok picit elvesznek az élményből. Ülése kényelmes, könnyen megtalálhatjuk benne helyünket, erre az állítható deréktámasz rátesz egy lapáttal.

Menüje könnyen átlátható, a korábbi verziókhoz képest gyorsabb, stabilabb lett. Viszont ha nem akarjuk használni, kábel nélkül is csatlakoztatható hozzá az Apple CarPlay vagy az Android Auto. Az pedig, hogy a 12,3 colos kijelzője kimondottan széles, már csak ízlés kérdése. Viszont az alatta levő gombok nem fizikai gombok, és haptikus visszajelzésük sincs, ami azért vezetés közben akarva-akaratlanul elveszi a figyelmünket, ha a klímán akarnánk valamit beállítani.

Egy sorral hátrébb az elegancia érzése megmaradt, de a lehetőségek kifulladnak a két USB-A csatlakozóban és klímapanelban. Az autó mérete viszont itt már érezhető, az elnöki kényelem nem járt ki hátulra. Legalább fej- és lábtérből pont annyi van, hogy 180 centi felett is elférjünk.

Cserébe a csomagtere 555 literes, ami a háttámlák ledöntésével 1752 literre bővíthető – így akár egy '98-as Honda Accord első lökhárítója is simán elfér benne. A padló alá be lehet gyűrni a töltőkábeleket, de ez nem a legegyszerűbb feladat, mert míg a tér adott, addig a mélysége hátráltat . A két szélen találhatunk apró zsebeket kisebb dolgok elhelyezésére, valamint csomagrögzítő füleket is. Ha pedig az üléseket le akarjuk hajtani, nem kell bemászni az ülésekig, azok karjai is két oldalt kaptak helyet. A hátsó ajtó gombnyomásra nyílik, csukódik, szóval ezzel sem kell vesződni.

A facelift főleg műszaki frissítést jelent. Erősebb lett a DS 7, a legerősebb 360 lóerős, viszont a Performance Line+ "csak" 300 lóerős, és 520 Nm a maximális nyomatéka. Ez a szám a 200 lóerős 1.6-os benzinmotorjának, az elöl 110 lóerős, hátul pedig 113 lóerős villanymotorjának összegéből jön ki. Viszont kiszereléstől függetlenül csak nyolcsebességes automata váltóval kérhető.

Lítiumion-akkumulátorcsomagja 13,2 kWh-ról 14,2-re nőtt, amivel a WLTP-hatótávja 65 kilométer. Ez nekem inkább 40 kilométer volt. Lemerülés után sima hibridként használhatjuk az autót, így a fogyasztása viszont nem túl barátságos. Országúton, autópályán 110-120 km/h-ás átlagsebességgel 7 litert fogyasztott, de városban, nyugodtan közlekedve beéri 6,3-6,5 literrel. Tehát nagy előny, ha akár munkahelyen, akár otthon tudjuk tölteni az autót, mert akkor elég a villanyhajtásra hagyatkozni – kivétel, ha 135 km/h felett akarunk haladni, mert a fölött bekapcsolja benzinmotorját. Az autó saját tömege egyébként 1836 kg, tehát nem egy könnyű darab.

Vicces, hogy a 0-100-as gyorsulást 5,9 másodperc alatt képes megtenni, ami súlyához képest egy kimondottan szép szám, és e felett is egész jól húz. Viszont a hirtelen gyorsítással ajánlott előre tervezi, ugyanis nagyon lassan reagál, idő kell, hogy történjen is valami. Az ember viszont tervezetten ritkán gyorsít hirtelen, ez beárnyékolja a szépnek tűnő számokat.

Futóműve kimondottan azoknak fog tetszeni, akik szeretik, ha egy autó előre-hátra ringatózik. Az álomba ringatáson kívül viszont remekül tompítja a magyar utak hibáit, bár a mélyebb kátyúkat így is megérezzük. Ehhez társul a nagyon könnyű kormányozhatóság, amivel az autó inkább a nyugodt, ingerszegény utazást igényli, mintsem a csapatást. De a megjelenése is ezt sugallja, még akkor is, ha ez a Performance Line.

Mindennek viszont meg is kérik az árát: a legolcsóbb, dízelmotoros, Bastille felszereltség 14,99 millió forintról indul, a legolcsóbb PHEV pedig 19,49-ről. A polc tetején az Opera felszereltségű E-TENSE 360-at találhatjuk, aminek indulóára 26,49 millió forint. A tesztben szereplő Performance Line+ 22,59 millióról indul, de erre rápakoltak jó pár extrát, amivel a vége 26,16 millió lett.

A DS 7 egy életstílus. Ebben te nem az erődet akarod fitogtatni, hanem a különcségedet, de azt is mértékkel. Ezzel te nem a Morrisonsba mész csajozni és pancsolt Martinit inni, hanem az Onyxba vacsorázni és a Black Swanban signature koktélokat szürcsölgetni. Egyéniség vagy, de pont annyira, hogy ne tűnj ki túlzottan.

Az oldalról ajánljuk

Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
  • Hírek

Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta

Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.

március 18., 10:56
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
  • Hírek

Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?

Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.

8 perce
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMW
  • Tesztek

Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé

Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.

március 18., 15:20
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
  • Hírek

Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio

Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.

március 18., 13:23
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
  • Hírek

Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre

A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.

március 18., 07:46
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
  • Hírek

Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre

Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.

március 18., 14:01
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
  • Hírek

Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát

Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.

március 18., 12:23
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
  • Hírek

F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit

Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.

március 18., 16:26
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
  • Hírek

A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás

Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.

március 18., 09:32
Elözönlötték az autók Magyarországot
  • Közélet

Elözönlötték az autók Magyarországot

Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.

március 18., 05:59
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
  • Hírek

Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa

A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.

március 19., 06:08
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
  • Hírek

Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla

A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.

március 18., 05:59
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
  • Hírek

Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel

A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.

március 17., 05:55
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
  • Közélet

Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ

Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.

március 19., 06:08
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
  • Hírek

Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?

A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.

március 17., 08:44
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
  • Hírek

Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger

Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.

március 19., 06:08
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
  • Hírek

Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn

A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.

március 18., 17:27
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
  • Hírek

7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos

A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.

március 17., 05:55
Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj
  • Hírek

Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj

A rendőrök intézkedtek.

március 17., 13:39
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
  • Hírek

Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán

Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.

március 17., 17:02
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
  • Nepperűző

5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak

Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.

március 17., 17:10
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
  • Hírek

Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál

A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.

március 17., 10:00
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
  • Hírek

Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo

Külsőleg és teljesítményben egyaránt.

március 17., 15:07
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
  • Hírek

A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül

A Toyota is helyet kérhet magának.

március 17., 11:23
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
  • Közélet

A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot

Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.

március 17., 14:09
Mazda CX-60
  • Tesztek

Mazda CX-60

március 17., 13:37
Ferrari SF90 XX
  • Hírek

Ferrari SF90 XX

március 17., 14:17
Végleges Renault 5 Turbo 3E
  • Hírek

Végleges Renault 5 Turbo 3E

március 17., 13:06