Az új A4 a legmagyarabb Audi; valamennyi, szám szerint mind a tíz motorja Győrben készül. A motorok, az öt- és hatsebességes kézi, no meg a DSG és MultiTronic automata váltók, valamint a sima elsőkerékhajtás és a Quattro hajtáslánc különböző kombinációi 26 modellváltozatot képesek előállítani.

Az átrendezett Audi-szalon négy sarkában négy csinos hostesslány felügyelete mellett négy plazmamonitor és négy, lepellel borított autó várt a sorára. Eppel János, a PoHu ügyvezető igazgatója nyitotta meg a bemutatót az első betakarózott Audi mellett lepakolt kis plexiszószéknél. Eppel úr bejelentette, hogy az Audi, azaz "a konszern legfényesebb márkája" új modelljének bemutatóját a négyes szám köré szervezték. Amikor a mesebeli bűvös négyes számról esett szó, kicsit meglepődtem, de aztán már nem tudtam nem egyetérteni azzal, hogy a Quattro hajtásláncot is kínáló négykerekű A4-es négy karikájához illik a négyfogásos ebéd és a kísérőzenét szolgáltató jazzkvartett.
Miután lecsillapodott az újságírókból a remek asszociációk hallatán előtörő egyetértő lelkesedés, azt is megtudhattuk, hogy az Audi az elkövetkező években lehengerlő erővel kíván végigdübörögni a piacon. Tavaly 780 000 Audi fogyott el világszerte, 2010-re évi egymillióra kívánják feltornászni az eladott példányszámot. A jelenlegi tízdarabos modellválasztékot további 2-4 autóval kívánják megtoldani, többek között egy, a Nuvolari prototípusra épülő új luxuskupé és egy új SUV bevezetésével. A világméretű távlatok mellett eltörpül a nemes szándék, miszerint Magyarországon meg kívánják őrizni a prémiummárkák közti piacvezető szerepet.
És akkor a zenekar tust húzott (fújt, dobolt és billentyűzött), majd a lányok leleplezték az első autót. Az új A4-es limuzin külső optikai felfrissülése az egész autóra kiterjed, mégis pár mondatban megfogalmazható. Hivatalosan is felkerült az autóra a Single Frame elnevezésű krómkeretes, rövidebb párhuzamos oldalán álló trapézforma hűtőmaszk. (Azért mondom, hogy hivatalosan, mert már a legutóbbi fészlift után is volt ilyen az A4-esen, csak nem ennyire hangsúlyosan.)
Pár centivel hosszabb lett az autó, de ez csak az áttervezett, mélyebb, nagyobb, komolyabb lökhárítóknak köszönhető. Megújultak a lámpák is. Elöl részletesebben kidolgozott, komolyabb darabok, hátul a szélesebb világítótestek testesebb, vaskosabb érzetet kölcsönöznek az A4 fenekének. Az autó oldalán az övvonallal játszadoztak egy kicsit, így darabosabb, masszívabb lett az Audi oldalnézete. Szerintem jól csinálták, a konszern valószínűleg levette az új Golf-régi Golf összehasonlításával kapcsolatos véleményeket, mert az új A4 megjelenése határozott előrelépés a mellesleg szintén markáns és szép előd után.
Belül sokkal kevésbé észrevehetőek a változások, az Audi masszív, tömör hangulata továbbra is megmaradt. Nekem gyakorlatilag csak az új kormány tűnt fel, a Single Frame nevű trapéz a kormányagyra is felkerült. Az új kárpitok mellett magasabb szintű biztonság (alap a két fokozatban felfúvódó frontlégzsák ) és kényelem (minden A4-hez kétzónás automata klíma jár) jellemzi az új generációt.
Egy kis plusz a sajtóanyagból: "Az alumínium betétes küszöblécek és a számos alumínium-berakás minden új Audi A4 utasterében megtalálható, de rendelhetők faberakások is dió-, illetve szürke vagy bézs színű nyírfaerezettel, amelyek a mostani A8 és A6 modellek utastereinek különösen kiváló minőségét és sportos eleganciáját adják." Háromféle fabetét! És még van felfelé két osztály! Valamit tud az Audi.
A külső és belső változásokról már Mátrabérci Sándor, az Audi márkaigazgatója beszélt a második letakart autó mellett. A fentiek mellett fény derült arra, hogy a futómű sem a régi. Több alkatrész, no meg az első és hátsó lengéscsillapítók méretezése az Audi A6-ból került át az A4-be. A hátsó felfüggesztés trapéz lengőkarja és keréktartója, valamint az első felfüggesztés nyomtávrúdja az S4-ből származik. Az új A4-esben nyolcadik generációs ESP dolgozik, mely egyszerre több kereket is tud fékezni és szükség esetén a féket is megszárítja.
Azt is megtudtuk, hogy az új A4 a legmagyarabb Audi, hiszen valamennyi, szám szerint mind a tíz motorja Győrben készül. A motorok, az öt- és hatsebességes kézi, no meg a DSG és MultiTronic automata váltók, valamint a sima elsőkerékhajtás és a Quattro hajtáslánc különböző kombinációi 26 modellváltozatot képesek előállítani.
Magyar motorok
Két új tervezésű, közvetlen benzinbefecskendezéses FSI motor kerül az új A4-be: a 255 lóerős 3.2 literes FSI V6 és a négyhengeres, turbófeltöltős, kétliteres TFSI 200 LE teljesítménnyel. A kínálatban szerepel "három, sok ezerszer jól bevált motor" (idézet a sajtóanyagból): a soros négyhengeres, kétliteres 130 lóerős, a négyhengeres 1,8 literes turbo (163 LE) és a nagy túlélő, a nyolcszelepes, egyvezértengelyes, 102 lóerő teljesítményű 1,6 literes.A TDI-kínálatban egy kétliteres, négyhengeres, porlasztószivattyús, azaz Pumpe-Düse motort lelünk 140 LE teljesítménnyel, valamint akad ott még egy új fejlesztésű háromliteres, hathengeres TDI közös nyomócsöves befecskendezéssel. A legmodernebb TDI motor, amely néhány hónappal ezelőtt mutatkozott be az A8 és A6 limuzinokban az A4-ben 204 lóerős, a háromliteres V6-os motor 450 newtonmétert ad le 1400 és 3200 közötti percenkénti fordulatszám között.
A két- és háromliteres TDI-motorok részecskeszűrővel is
választhatóak. Az 1,9 literes TDI-t csak 2006 elejétől fojtja majd
részecskeszűrő.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
