Oldalról-hátulról első pillantásra olyan, mint az A8-as - nőtt, nődögélt, és nincs is túl messze attól, hogy utolérje a legnagyobb Audit. A különbség néhány centiméter, a lényeg inkább az öt méteres lélektani határ - az új A6 nagyjából ugyanannyival van ezalatt, amennyivel az A8-as felette.

Az Audi elég régóta nyomja azt, amit márkaazonosságnak hívunk, és amit egyre többen vesznek át az Alfa Romeótól (új 166-os) a Volvóig (új S40-es). Az új A6-os egyfelől szinte egy az egyben olyan, mint az Ingolstadti Bálna, az orra ugyanakkor új, már-már olaszosan markáns fordulatot jelent az Audi történetében. A lényeg viszonylag egyszerű: eddig a hűtőrács két vízszintes, lekerekített krómtéglalapból állt, melyeket most egybevontak. Egyszerűen hangzik, de a végeredmény hatásos - komolyabb, zordabb, ugyanakkor kellően elegáns: szmokingos pitbull az üzletember-ketrecharc világkupa döntőjében.
Az Audinál a Mercedeshez hasonlóan nincs a média martalékául odavetett sztár-formatervező, akin a BMW Chris Bangle-jéhez hasonlóan a billenytűzetünket köszörülhetnénk. Úgyhogy dicsérni is csak úgy nagy általánosságban az Audi müncheni dizájnközpontját tudnánk, de ha felhívjuk őket, egy alkalmazott elárulja, hogy bár az Audi ezt hivatalosan nem kommunikálja, az új A6-os formája Walter Maria de Silva műve. Tudtommal a mester a Seattal van elfoglalva, de hivatalosan most már az Audi csoportért is felel.
A hivatalos legendával ellentétben nekem rokonszenvesebb, vagy legalábbis mindenképpen romantikusabb magyarázat lenne, hogy amikor a Volkswagen konszern megvásárolta a Bugattit, a Bugatti ősi, klasszikus állított patkó-hűtőrácsát is olyannyira a magukénak kezdték érezni, hogy csak idő kérdése volt, a Skoda, a Seat valamelyik modelljén, vagy az új Lupón tűnik-e fel a jellegzetes forma. Persze minden épeszű bukméker az audis tippre ígérte a legkisebb nyereményt.
Nemcsak úgy néz ki, nagyobb is lett. A tengelytávot megnövelték (plusz 83 mm, összesen 2843), és nem csak az általánosan kötelező típushizlalási kvóta miatt. Az A6-osok már az előző generáció idején is a kategória legsportosabb autói közé tartoztak, de Ingolstadt döntéshozóiból mindig előtör a maximalista, ha nem az A3-asról van szó. Jó volt tehát a régi, útfekvése is közel a hibátlanhoz, de aki szinten tart, az visszafejlődik, ezt elkerülendő tettek hathatós intézkedéseket orrnehézség ellen.
A növelt tengelytáv a belső téren túl arra is jó, hogy a motor relatíve hátrébb kerüljön, így a kocsi súlyelosztása közelebb lesz az ideális 50-50%-hoz, és ha valaki csinál majd esetleg egy nagy összehasonlító tesztet, az A6-os értékes pluszpontokat kap a gyors kanyaroknál. Az első tengely előretolásával tehát relatíve hátrébb kerül a motor, de a motort lehet ténylegesen is az utastér felé közelíteni, ahogy például az új Maserati Quattroporte V8-asával csinálták. Eredmény: tökéletes súlyelosztás, viszont a motor a lábtérből vesz el centimétereket, egy kétméteres pilóta pedig nem fér be.
Az Audi így a motorokon is rövidített. Az új V6-os és V8-as benzines, meg a V6 dízel hengerszöge továbbra is maradt 90 fokos, viszont nyertek néhány centimétert azzal, hogy a bordásszíjról áttértek a vezérműláncra, ami egyébként tovább is tart - konkrétan a gyár szerint ugyanaddig, mint a motor. Még a láncfeszítőket sem kell cserélni. További felbecsülhetetlen értékű milliméterek szabadultak fel azzal, hogy a hengereket is közelebb hozták egymáshoz - az új hengertáv 90 milliméter.
Új generációhoz most új váltók járnak: a kézi és a Tiptronic automata is hatgangos. A fokozatmentes Multitronicon tovább hegesztettek, úgyhogy már nagyobb nyomatékot bír, persze nem eszik olyan forrón a nyomatékot: A6-os Multitronic-kal csak az új V6-os, közvetlen befecskendezésű benzinmotorral lesz kapható (FSI), ami 3,2 literes, és nyomatékban 330 Nm-t tud.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
