A legjobb, ha az 1.8-as Astrában nem is figyelünk oda a vezetésre, úgyis rábízhatjuk magunkat a nagyon jól eltalált futóműre és a kikapcsolhatatlan ESP-re. Inkább gyújtsunk meg egy füstölőt, lélegezzünk mélyeket, lazítsuk el izmainkat, és forduljunk befelé. Állítsunk mindent automatára, és élvezzük a csendesen és stabilan működő, bár csak egyzónás légkondicionáló által előállított kellemetes mikroklímát (a hűtő sajnos csak a menüből kapcsolható ki, kár azért az egy nyavalyás gombért), hallgassunk valami ezoterikusat a szintén remek gyári, MP3-at is felismerő hét hangszórós hifiből. Aki mindeközben tetszése szerint zöld teát, kólát, alkoholmentes sört is hörpölgetne a bal első ülésben, az sajnos kénytelen lesz automata váltós Astrát beszerezni, mert a poharat, dobozt, üveget végig fognia kell. Tesztautónkban egyetlen pohártartót sem sikerült fellelnem, mindössze egy sekély mélyedés akad a kinyitott kesztyűtartó ajtajában.
Tárolórekeszekkel hasonlóan rosszul áll az autó. Van egy-egy, már a térképpel is nehezen megbirkózó zseb az ajtókon, van a kétrekeszes kesztyűtartó, vannak zsebek az első ülések támláin hátul és kész. A telefont csak a kvázi-kardánalagút hátuljába, az igazság szerint már a hátul ülők fennhatósága alá tartozó kis ficakban helyezhettem viszonylagos biztonságba. Halló, Opel, ébresztő, ez a huszonegyedik század, a közelgő jégkorszak, a Való Világ, Fekete Pákó és a 20-30 tárolórekeszes autók világa! A csomagtér, jobban mondva a hátsó üléstámlák dönthetősége azért törleszt valamit az utastérben elsíboltakból. Nem egyszerűen 1/3-2/3, de 1/3-1/3-1/3 arányban dönthetők a támlák, akár csak a középső egyedül, ami nagyszerű.
Tesztautónak egy csaknem leggazdagabban felszerelt kivitelű, csak néhány sportos kiegészítőt mellőző "Cosmo" fantázianévre hallgató Astrát kaptunk, az 1.8-as Cosmo alapára 4 699 000 forint. Az Opel hazai weblapja szerint "Visszafogott, egyedi és mégis tagadhatatlanul stílusos. Az Astra Cosmo mindezt tudja, és még többet is. Lépjen be az Astra Cosmo elegáns világába, és ábrándozzon el a minőség végkifejletéről, valamint a kárpitozás és az elrendezés tökéletes megvalósulásáról. Ezek után a jó ízlés és hosszan tartó elegancia sosem válik közönségessé. Övé az utolsó szó a stílusban." Azért én mondanék egy-két dolgot még, ha megengedik. A króm hűtőrács és a díszcsík az autó orrán jól néz ki, a fekete teszt-Astránknak ugyancsak előnyére vált. A színre fújt tükrök, kilincsek, tetőlécek és a fényezett B-oszlop tovább erősíti a kasztniból sugárzó masszivitást, ez is OK.
A sportülések jól tartanak, ráadásul kényelmesek is, bár a gyanúsan mű-szerű bőrfelületek eléggé izzasztóak. A bőrrel bevont kormányon még dolgozhattak volna Rüsselsheimben, rossz helyen, a küllőkön van a hüvelykujjtámasz, állandóan fenyeget a rádiógombok véletlen kapcsolgatása. Az esőérzékelő ablaktörlőre és a sötétérzékelő fényszóróra nincs panasz, mindkettő kiválóan működik. További extra a Cosmón "A műszerfal díszcsíkjai és az első ajtók kárpitozása 'Carbon Silver Line' hangulatban". Én utoljára akkor láttam ilyet, amikor anyukám a Suzuki fényes fekete tükrével végighúzott pár méter hosszan egy drótkerítést. A Carbon Silver Line inkább tűnik öreg, karcos PVC-nek, mint ultradizájnos hi-tech díszítésnek.
Nem tehetek róla, de az új Astrának még a motortól és az elektronikától elvonatkoztatva, valamint a remek futómű ellenére sem sikerült belopnia magát a szívembe. Valahogy az egész jószágból hiányzik az egyéniség. Kifogástalan az anyagminőség, szép a varrott bőr ajtókárpit, meggyőzően dörrennek a becsapódó ajtók, nagyok az órák és van elég hely elöl-hátul, mégis, valami nem stimmel. Ezt csak kisbetűkkel merem leírni: mintha Rüsselsheimben megpróbálták volna lemásolni a VW AG termékeinek minőségérzet-orientált dolgait, ami jól is sikerült, csak érzik rajta, hogy másolat. A Vectra és a Signum sokkal jobb autó középkategóriásnak, a Corsa sokkal jobb kisautónak, mint az Astra alsó-középnek.
A legolcsóbb, 90 lovas 1.4-es 3 699 000 forintba kerül, de hiába van benne az alapárban az ABS, a manuális klíma, a négy légzsák, a gyári rádiómagnó, a villanyos tükör-ablak-zár triumvirátus, akkor sem tudnám rászánni magam, hogy egy ilyen álljon nap mint nap otthon az udvaromban. Akkor már inkább egy még jobban felszerelt G-Astra, azaz Astra Classic II. Az se baj, ha csak egyhatos.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
