A Golf V a konzervativizmus jegyében született: óvatosan tervezett autó azoknak, akik megszokásból vásárolnak. Az Opel olyan új Astrával jelentkezett, ami teljesen más, mint az összes többi Opel, és egyetlen elemében sem hasonlít az előző (jelenlegi) Astrára.

Bátorság, bátorság! - mondogatták az Opel Design Centerben, és
addig-addig ismételgették, míg össze nem jött valami olyasmi, amit
Frankfurtban elhűlve nézegettünk: az új Astra jól néz ki!
Az összhatás
Peugeot 307-szerűen
masszív, talán csak az övvonal alatti határozott domborítás emlékeztet
a
G Astrára. Egészében és
részleteiben is kellemes látvány.
Radikális kijelentésnek tűnhet, hogy már az előző két Astra is jól nézett ki, pedig ez a helyzet. Jó volt a gömbölyű, az F, és még annál is jobb a G. Csak hát a tömeges megjelenés mindennek elveszi a drámaiságát. Emlékszem, amikor egy genetikus fejtegette, miért nem kell félni az ember klónozásától. A gondolatmenet szerint sokan attól félnek, hogy akkor mondjuk csinálnak száz Hitlert, úristen, mi lesz?! A válasz azonban igen megnyugtató: száz Hitlernél mókásabb látvány aligha létezhet. Klónozhatnak Shaquill O'Neileket is, hogy aztán árulják őket az NBA-ben, de az meg gazdaságilag hülyeség, hiszen száz Shaq darabja épp századannyit ér, mint az eredeti, és ha ellepik az NBA-t a klónok, legfeljebb feljebb rakják a palánkot fél méterrel, és kezdődhet elölről a klónozás.
Tételezzük fel ezért, hogy Britney Spearst klónozzák, és
tekintsünk el attól, hogy sokaknak már ez az egy se tetszik. Egyszóval
van tehát ménkü sok Britneynk, akik megjelennek a magyar utcákon, és
minden tizedik nő egy Britney Spears. Hú, öcsém, kánaán!
Két hétig, igen, aztán kezdenek a Britneyk érdektelenségbe
fulladni, és a harmadik héten már észre se vesszük őket. No, így járt
Magyarországon a G Astra; kevés látványosan szép autó van, amivel így
el lehetne bújni a forgalomban. Mindez csak azért érdekes, mert
kíváncsi vagyok, milyen lesz az új Astra sokadmagával,
Magyarországon.
|
Egyelőre itt a francia Riviérán ez a néhány tesztautó nagyon szép. A tengelytávval együtt a nyomtávot is megnövelték, de az Astra nem arányosan növekedett - teljesen más forma lett belőle. A körvonalak leginkább a Peugeot 307-esre hasonlítanak, a hátsó lámpa harántirányban cicásított sarkai meg talán a Toyota Yarisra. Elég extrém váltás, főleg a Golf V-höz képest, kérdés, mennyire konzervatívak az alsóközép-vásárlók, illetve egyáltalán, mennyire találják ezt extrém formának. Az új Astra egyik legszebb pontja mindenesetre a hátsó index: tejüveg a bura, úgyhogy ha csak nem jön divatba ez a megoldás, elég nehéz lesz bármi mással összetéveszteni az Astrát.
Mintha körülnéztek volna, melyik sikeres konkures mitől jó, és úgy döntöttek, a Peugeot 307-es barátságos belső tere és a Mégane kicsit steril funkcionalitása között kellene egyensúlyozni. És sikerült. Belül a Signumból és a Merivából ismert műanyagok, semmi különös, de az nagyon kellemes összhatással.
Mondjuk ebben is nagyjából a kormány az egyetlen gömböc, de az összhatás sokkal kevésbé szigorú, mint a Vectrában. Az anyagok rendben, akárcsak a formák, bár a kesztyűtartó feletti csillogó díszcsíkot akár ki is hagyhatták volna. Jók a kapcsolók, indexügyben az Opel továbbra is azt a nem opelesek által nehezen megszokható elvet követi, hogy egy kis billentés = három villantás, nagyobb billentés folyamatos villogás, továbbá úgy vesszük vissza az irányjelzőt, hogy még egyszer megbillentjük, ugyanabba az irányba. Régebben sokat vitatkoztunk, van-e ennek értelme, aztán abban maradtunk, hogy aki megszokja, biztos megszereti, de mi a Vectra, a Vectra GTS, a Meriva és a Signum óta nem tudjuk megszokni.
A hifi-szellőző-navigációs rendszer egyfajta Opel-válasz a BMW I-drive-ja által felvetett kérdésekre. A Signumban láttunk ilyet először, és bár eleinte komikusnak találtuk, hogy az öt tekerőgomb közül a legkisebb a hangerőé, amikor minden normális rendszerben az a legnagyobb, hamar rááll az ember agya - jó, hogy minden külön gombot kapott. Versenyképes még egy érintőképernyős megoldással szemben is, nem kell üzemmódok között váltogatni.
A tengelytávot 17 mm-rel növelték, ennek megfelelően a hátsó lábtér megnőtt, én tökéletesen el is férek magam mögött, de 189 centi magas kontroll-operatőrünk, Bendzsi már nem, pedig ő a Golfban még elfért. Nemcsak a tengelytávot növelték, de a nyomtávot is, az így nyert jó három centiméternyi plusz hely pedig maradéktalanul átjön a beltérbe, jó bőséges vállterünk van.
Az új Astra jó nappal, de még jobb éjjel, és nemcsak azért, mert - a kategóriában először - ehhez is rendelhető a kanyarban 15%-ot oldalirányban is világító fényszóró. Hanem mert odabent a két első kilincs kapott egy-egy gusztusos kis fényforrást, de a legjobb a visszapillantó tükör aljába szerelt lámpa, ami a középkonzol alját, illetve elsősorban a váltót világítja meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
