Nem tudom, más hogy van vele, én nem szívesen szarakodom olyan emberrel, akinek van 32 millió forintja autóra. Mármint nem szívesen okozok az illetőnek jelentős anyagi kárt. Például azzal, hogy Y-fordulót végzek a szupersportautójával, egy IFA billencs fenyegetően közeledő árnya alatt, valahol Biatorbágy mellett.
Ilyen kellemetlenségekkel járhat, ha le kell videózni egy gyors és drága autót, ami valaki másé, és nincs idő reptérre vagy pályára menekülni vele. Igazság szerint már átvenni is rém nyomasztó. Mert az R8 természetesen nem hivatalos tesztautó. Kereskedőé, aki elég kedves és magabiztos ahhoz, hogy a kezembe nyomjon 23 évnyi nettó átlagfizetést. (Ez konkrét szám ám, nem csak úgy idedobtam.) Biztos tudja, hol lakom.
Érdekes, hogy miközben neuronok milliárdjainak kapcsolódásiban tároljuk a túlélésünkhöz hasznos információkat (nem visszük el más drága dolgát, mert baj lesz), közben elég pár csepp hebehurgyán kiválasztott hormon, hogy a tanult óvatosság mohóságtól szájpadlásra tapadt nyelvvé és hidegen nyirkos tenyérré szublimálódjon. Beütött az instant get .
1 perc kellett hozzá, eddig tébláboltam a szalon eladóterében
az R8 körül, amíg a rendszámra vártam. Hogy ez milyen súlyosan,
elképesztően jól néz ki.
Az ocsmány agresszió eleve elad minden sportautót, de az R8 nem
simán vadállatnak néz ki, hanem egy felsőbbrendű civilizáció
hiperszofisztikált gyilkológépének. Nem menni akar az úton, hanem
feltépni és antianyaggá alakítva elpusztítani.
Walter de’Silva egy zseni. Ezt rég tudjuk. Neki aztán van fogalma
az érzelmes dizájnról: ő volt a 156-os és a 147-es Alfa, többek közt.
Ahhoz, hogy egy olyan hírhedten steril, kimért, hideg márkába érzelmet
pumpáljon, mint az Audi, gyapjas mamutnyi szív kellett.
Már az új, egyberántott hűtőmaszkon (ez a single frame, tudálékosoknak) érezni lehetett, hogy a szó szoros értelmében arcot akar adni az Audinak. Gonosz arcot. És aztán az R8-cal össze is állt, és nem szívesen találkoznék vele egy sötét, kihalt helyen.
Csak mászkáltam körülötte a csillogó padlón, a csillogó üvegek közt. Tökéletesen otthon volt a laboratóriumi közegben. Aztán kristálytiszta, hangmérnöki mordulással beindult, és kigurultak vele a kereskedés elé az utcára. Azonnal megállt az élet. Az R8-at minden eleven ember megbámulja, van aki nyílt ámulattal, van aki erőltetett önmérséklettel, diszkréten. A legtöbben aggódva vissza is pillantanak elhaladtukban, nem nyitott-e borotvakést a hátuk mögött.
Megdöbbentően lapos. És kicsi. Illetve nem is kicsi, gazdaságos. Spórol a felesleges négyzetcentikkel, a legtisztább porschés – szóval németes – hagyományok szerint. Azt üzeni, hogy csak 210 kiló a teljes alumínium térváza. Hogy majdnem 100 méter hegesztési varrat, 782 szegecs és 382 csavar tartja össze. Pontosan ennyi. Hogy minden főbb méretét lézerrel ellenőrzik, tizedmilliméteres pontossággal. Hogy megröntgenezik egy komputertomográfban, hogy feszes vigyázzban áll-e minden fématom.
Az R8 csupa kőkemény állítás. És amilyen irgalmatlan kívül, olyan céltudatos belül. Semmi rájátszás a vadságra. Semmi piros inzert, karbonkomédia, csak két bordatámasztó sportülés, egy lenyesett aljú kormány, és a nyitott váltókulissza. Az egész annyira Audi, hogy már majdnem túl hétköznapi, csak közben olyan hibátlanul megfelel a célnak – az extravagancia nélküli, tökéletesen kihasználható, kikezdhetetlen minőségű sportautóbelsőnek –, hogy nincs milyen változtatásért sírni.
És a legjobb a motor a fül mögött. A motor gyönyörű. Jó érzés olyan ország állampolgárának lenni, ahol ilyen 420 lóerős, közvetlen befecskendezéses V8-asokat gyártanak. Mindegy, mennyit tol az Audi Hungária a nemzeti össztermékbe, a 4,2 FSI többet ad a patrióta szívnek. Már az RS4-ben is csodálatos volt, innen meg levágták fölüle a felesleges autót, és beszerelték a nyakcsigolyáink mögé pár centivel. Épp annyira, hogy a hangjára felmeredő tarkószőrök megcirógathassák a forgattyúsházat.
És milyen vele közlekedni? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
