Október 4-8. között rendezik meg a 13. autószalont Budapesten. Az első még az azóta leégett Budapest Sportcsarnokban volt, ám az érdeklődés olyan elsöprő erejűnek bizonyult, hogy hamarosan átköltözött a bemutató a kőbányai vásárváros területére. A Haris Kereskedőház Rt. és a Hungexpo Rt. vezetői hamarosan fölismerték, hogy a nagy múltú autószalonok némelyikéhez, például a frankfurtihoz hasonlóan külön kell megszervezni a személygépkocsik és a háttéripar seregszemléjét.
1993 óta páratlan esztendőkben a személygépkocsik, párosakban az autótechnika, garázs-, olaj- és gumi- és alkatrészipar, a tuningműhelyek, és a kiegészítők kerülnek reflektorfénybe. Idén - páros év lévén - a háttéripar viszi a prímet, de jó néhány személygépkocsi kereskedő és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének haszongépjármű tagozata is bemutatja kínálatát.
![]() |
|
|
![]() |
Több, mint háromszáz kiállító 22-23 ezer négyzetmétert foglalt el. A magyar alkatrészgyártók és kereskedők szervezete lemondott a szalon nyújtotta lehetőségekről, emiatt a kiállítási terület kétezer négyzetméterrel kisebb lett a tervezettnél.
A látogatóknak így is marad éppen elég érdekesség. A "B" pavilonban 500-600 négyzetméteres standokon a haszongépjármű importőrök vonultatják föl a hatalmas kamionokat, buszokat. A DAF vásárdíjas vontatója is megtekinthető a csarnokban. A "D" pavilonban a Westel Old Timer-bemutató csalogatja a régi kocsik rajongóit. A rendezőknek volt gondja arra is, hogy fölvillantsák a magyar autó- és járműgyártás egykor dicső lapjait is. Külön érdekesség az egyik standon fölépített autórestaurátor műhely.
![]() |
|
![]() |
|
A vásárváros legnagyobb pavilonja fogadta be azokat az olaj-, gumi- és alkatrészipari cégeket, személygépkocsi márkakereskedőket, amelyek 100 négyzetméternél nagyobb kiállítóhelyeket béreltek. Az "F" pavilonban lengéscsillapítók, kipufogó rendszerek, autó hifi gyártók, forgalmazók várják a vendégeket. A "C" pavilon azokat a cégeket fogadta be, melyek 100 négyzetméternél kisebb területtel is beérték. Ide elsősorban a hazai, kezdő vállalkozók települtek.
Az érdeklődőknek azonban nem csupán passzív nézelődésre van lehetőségük. A szabad területen gokart pálya várja azokat, akik ki akarják próbálni ügyességüket, de a kevésbé kalandvágyók is találnak maguknak szórakozást a gépkocsi-szimulátorban. A 13. autótechnikai kiállításon adnak találkát egymásnak a Bogarasok, a Skodások, az Opelesek és az amerikai autók gyűjtői.
![]() |
|
|
![]() |
A MÁV idén nem ad félárú kedvezményt a kiállításra vonattal érkezőknek. A gépkocsival érkező látogatókat a kiállítás szervezői három parkolóval várják, ahol egyszerre összesen akár 1300-1400 gépkocsi is várakozhat. Az "E" valamint az V-ös parkolóban egy óra várakozás 200 forint, egy napig pedig ezer forintért őrzik a látogatók autóit. A VI-os parkolóban a járműveket csak egész napra lehet befizetni, s az is ezer forintba kerül. A vásárváros területén kívül található Albertirsai úti parkolókat egy magáncég üzemelteti, oda más tarifák érvényesek.
A péntektől vasárnapig tartó kiállítás belépőjegyei 800, diákoknak, nyugdíjasoknak és katonáknak 500 forintba kerülnek. A szakemberek a szalonnal kapcsolatban elmondták, idén várhatóan tíz százalékkal emelkedik az új gépkocsik eladása az előző évhez képest, de a magyar autópark átlagéletkora még az utóbbi időszak kedvező tendenciáit figyelembe véve is alig - a korábbi 11,8 évről 11,7 évre - csökkent. A kétmilliós gépkocsiállomány 60 százaléka még jelenleg is volt szocialista gyártmányú, elavult jószág. Talán ez a mostani bemutató is ösztönzően hat a vásárlási kedvre. A kiállítás rendezői az eddigi tapasztalatok alapján legalább százezer látogatóra számítanak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
