Nem a stratégiánk változik, a világ alakul át körülöttünk. Ezért lett szükség az 1-es BMW-re - magyarázták a legkisebb BMW megjelenésekor. Kár filozofálni, ezt egyszerűbben is meg lehetett volna fogalmazni: elkészült az első vegytiszta yuppie-BMW.
Járt valaki mostanában Frankfurtban vagy Berlinben? Ha nem, segítek. E városok irodanegyede olyan, mintha Mézga Aladár Köbükije küldte volna vissza hozzánk az atom-ókorba. A hatalmas üvegtáblákkal burkolt felhőkarcolókról vakítóan tükröződik a napfény, a penthouse-ok felett tíz másodpercenként Boeingek süvöltenek, és az üvegliftek úgy surrannak fel-alá, mintha repülő akváriumok lennének. Csak éppen nem halak köröznek bennük, hanem metroszexuális (ez nem irányultság, hanem életmód) Armani-srácok és Cosmo-lányok, sikkes kis notebook-táskával, wellness szalonban puhított arcbőrrel, trendi biznisz-ruhában, vagyont érő napszemüveggel.
Ők azok, akik átlagon felüli jövedelmük és szabadidejük jelentős részét - értelmesebb cél híján - megjelenésükre fordítják. Anyagilag sikeresek és függetlenek, konditerembe és szoláriumba járnak, csak márkás holmikat vesznek, lakóhelyük a világ valamely metropolisza, innen az új keletű elnevezés is. Napközben, a számítógép előtt ülve fürge, divatos, és irigylésre méltó autóra vágynak, amivel kigurulhatnak a mélygarázsból és biztonságban elautózhatnak az első yuppie-bárig.
Most megkapták, amire sóvárogtak, és a BMW tudja, hogyan kell még kívánatosabbá tenni a portékát. Az 1-esről készült honlapról PDA-ra (tenyérnyi méretű elektronikus számítógép) tölthetők le a kocsi műszaki adatai, és a weboldal egyik legfontosabb menüpontja, hogy a legújabb mobiltelefonok közül melyik kompatibilis a kocsi bluetooth rendszerével. Innen csak egy ugrás az a másik internetes oldal , ahol az 1-es iránt érdeklődők karrier, öltözködési és wellnesstippeket kapnak, és ahonnan csengőhang, játék és járműkonfigurátor tölthető le multimédiás telefonra vagy PDA-ra.
De még ez sem elég. A Sonyval közösen
szimulátorhoz használható játékot fejlesztettek, mely a BMW
kereskedőktől ingyen igényelhető, és otthon, a saját számítógépre
töltve - ha csak virtuálisan is - kipróbálható vele az autó.
Szép, új világ.
Szóval itt áll előttünk
a Bangle-dizájn tipikus jegyeit, a hullámzó vonalakat és felületeket
váltogató 1-es, melynek még a küszöbe is ívelt, csoda, hogy az
ablaktörlő lapátok egyenesek maradtak.
És tetszik.
Pedig, hogy utáltam ezt a dizájnt, amikor megjelent az új hetes, aztán azt is megkedveltem. A hatost meg egyenesen imádom, és a Z4-est sem taszítanám ki a garázsomból. Annyit mondok: csúnya lányok, ne csüggedjetek, van remény! Bizony meg lehet kedvelni idővel egy eleinte csak borsódzást kiváltó külsőt, bármily furcsa, még vágyni is lehet rá. Az autóbuzzancsokat persze sokkal jobban izgatja, hogy az alsó középkategóriában ez az egyetlen autó, melynek motorja a hátsó kerekeket hajtja.
Nézzék meg a világ leggyorsabb állatait -ajánlották a tavalyi bemutatón a BMW-sek, miközben egy véletlenül kiakasztott gepárdképre mutattak azt magyarázva, hogy ezeknek a ragadozóknak is a hátsó lába az erősebb. A természetből vett példával valamennyire igazuk is van. A hátsókerék-hajtású autó - különösen, ha nagy teljesítményű - száraz úton jobban tud elrugaszkodni, mint a fronthajtású, arról nem is beszélve, hogy a kormánykereket sem cibálják a hajtott tengelyen elszabaduló erők.
A hátsókerék-hajtás persze magában hordozza a driftelés mézédes ígéretét is. A vágy nem nagyon teljesül be, mert az 1-es fenekét keresztbe állítani csaknem lehetetlen. Hátsókerék-hajtás ide vagy oda, az 1-es szinte úgy viselkedik, mintha Focus vagy Golf lenne. Semlegessége túl gyors kanyarban biztonságos alulkormányzottságba megy át, farcsóválásra csak nagy nehezen, kikapcsolt DSC-vel lehet rávenni. Mivel a BMW piackutatásai szerint a jövendő vásárlók háromnegyedének korábban más márkájú (vélhetően fronthajtású) autója volt, a cél nyilvánvaló: a hátsókerék-hajtás ne meglepetéseket, hanem örömet okozzon.
Okoz is örömet, mert a hajtási befolyásoktól megszabadított kormányzás olyan pontos, mint egy mikrochipgyártó gép robotkarja, a bódé alig dől, az autó hajszálpontosan oda megy, ahová irányítják. Vezethetőség szempontjából ebben a kategóriában nincs ellenfele az egyesnek, még a nemrégiben tesztelt Golf GTI-t is veri, mint szódás a lovát.
Sajnos a tesztautón a széria 195/55 R 16 gumik helyett a legdrágább kerékszett, az elöl 205/50 R 17, hátul 225/45 R17 méretű gumikból álló combo díszelgett, ami egy dinamikai csomag (sportfutómű, sportülések, sportkormány, stb.) része. Ezért azonban nagy árat kell fizetni. A szó szoros, és átvitt értelemben is. A csomag ugyanis több mint félmillió forintba kerül, de nem ez a nagyobbik baj. Hanem az, hogy a nyomorúságos hazai utakon szinte élvezhetetlenné teszi az autót.
Így a negyvenhez közeledve, egy terhes nővel a jobb első ülésen nem az számított, hogy a sportcsomagtól még egy picit pontosabb lett a kormányzás és jobb az úttartás, hanem hogy ilyen rossz utakon ez a kocsi egyszerűen csak ráz. Annyira, hogy jövendő gyermekem nyolc hónapos terhes édesanyja simán végigszinkronizálhatott volna egy xxx-es Kovi videót a Szentendrei úton. Uohhh, oahh, áááá - miközben én a kormányt markoltam erősen, nehogy a nyomvályúk kirángassák a kezemből. A szűk sportüléseket is szívesen visszacseréltem volna szériára, méghozzá az elektromosan állítható változatra.
A mechanikus állítással ugyanis túl durvák a háttámla állíthatóságának fokozatai, ráadásul az ülőlap magasságát csak a kormányba kapaszkodva, fenékfelemeléssel lehet állítani - nem túl elegáns dolog egy BMW-től, mondhatom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
