Beleültem, felhajtottam vele a garázsból. Kifordultam a Munkásotthon utcába. Elcsordogáltam az építkezéses útszűkület mellett. Befordultam a Várna utcába. Az Árpád úti lámpa mint mindig, most is piros volt, úgyhogy bár az egész, pár száz méteres úton nem léptem túl a 20 km/h-t, megálltam, és azt mondtam: a szentségit, de jó kis autó.
Nagyjából hasonló előzményekkel, csak trágárabb kifejezésekkel állapítottam meg hasonlót a 645-ösről, amikor először kipróbáltam. Azon túl, hogy mindkettő BMW, szinte szentségtörés összehasonlítani a két autót, hiszen ez egy szánalmas kisdízel, de ugyanúgy tudja a lényeget, elementáris erővel sugározni a jóautóságot.
Visszafelé Papp Tibi vezetett, akinek korábban egy BMW-s rendezvényen volt olyan szerencséje, hogy végigpróbálhatta a 3-as BMW összes nemzedékét. Elsődleges információként azt osztotta meg velünk, mennyire érdekes érezni, ahogy nemzedékről nemzedékre egyre szarabb a BMW-k váltója, de néhány kilométer után ugyanarra jutott: hej, de jó autó ez. A váltójában már sok a műanyag alkatrész, de... de ezt az autót meg kéne venni. Mondjuk kombiban.
A 318d-t azért kértük, mert ez az a modellfrissítés , amiben bemutatkozik az új iDrive. Az iDrive-ot az autós újságírók legalább annyit szidták, mint az angolszász krónikások a normannokat, a BMW viszont sokáig kitartott, mert nehogy már az újságírók jobban tudják, és ez így is van rendjén. Én se szeretem, ha autógyártó mondja meg, szerinte hogyan kéne autós újságot csinálni.
A BMW-sek, mármint a vásárlók szerették az iDrive-ot, én legalábbis csak ilyen BMW-tulajdonosokat ismerek, de végül csak változtatott a cég, és nagyjából az Audi MMI mintájára alakította át a rendszert. Több lett a gomb a krómegér körül, amivel a vezérlése lényegesen egyszerűbb, de mindez számunkra csak puszta teória, mert ebben a 318d-ben nincs iDrive. Sose hittem volna, hogy egyszer hiányozni fog.
A frissítés természetesen csak látszólag merül ki az újfajta iDrive-ban; valójában kis túlzással azt mondhatnánk, az új 3-asra az anyja (Chris Bangle) se ismerne rá. Mármint abban az értelemben, hogy ez volna az új, frissített 3-as.
A külső legnagyobb érdekessége a színe. Az első pár napon sokat mulattunk azon, hogy na, megyünk ebédelni a zöld BMW-vel. Mert a forgalmiba zöldet írtak, az autó viszont ezüstmetál, akár egy teremgarázs neonfényében nézzük, akár a napon. Szürke. Tom megkockáztatta, hogy ha bizonyos szögben nézzük, akkor a napon van benne egy kis zöld. Persze ahhoz nagyon körültekintően kell helyezkedni, és nagyra nyitni a szemet, hogy bejusson a pupillán az a két és fél zöld foton.
Tehát ezüst. Viszont sötétben, esőben mentem vele bevásárolni, aztán kijöttem az áruházból, és ott állt egy zöld autó. Másnap ebédelni is szemerkélő esőben, de természetesen nappal mentünk, és akkor is egészen zöldes volt, úgy nagyjából a moha/palackzöld tengely mentén. Csodálatos jelenség, bár nem tudom, mire jó.
2005-ben én voltam az akkor új 3-as európai bemutatóján sokáig hanyagoltam a Hármasokat, csak a 335i Cabrio után nyújtottam ki mohó mancsomat – a valenciai ősbemutató és a szekvenciális turbó vadbarom egyaránt elfedte az egyszerű tényt, mennyire jó a jelenlegi 3-as. Mi pedig épp ezért kajtatjuk fanatikusan az alapmodelleket; nem vonják el a a figyelmet elektronikus extrák, erős motorok, rafinált bőrkárpitok – csak az autó van, és mi.
A világos kárpit gyermekes és kutyás családoknak nem a legjobb választás, de én sokkal jobban bírnám a foltokat, mint a sötétkamra-belteret. Jellegzetes, BMW-sen vaskos kormány, sötétnarancs háttérvilágítású műszerek és kellemes műanyagok – ha nem is luxus, de igen kellemes hely a legalapabb 3-as BMW. Ráadásul ezt a fajta nettó, gépészeti minőségérzetet adják egyes 15 éves japán autók is, meg természetesen azok a BMW-k, amiket nem gyilkoltak szét könyörtelen, fillérvadász makacssággal.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
