A "sport felszereltség" egyike az újabb autós marketing-irányzatoknak. A lényeg, hogy különösebb tartalom nélkül a külsőt sportosítják, mintegy nagyüzemi szintre emelve az optikai tuningot. Láttunk már néhány nevetségességbe hajló próbálkozást, a Civicnek azonban jól állnak az új alkatrészek.
Először talán a Mazda6 GT-változatán álmélkodtunk, milyen jól néz ki, és milyen érdekes, hogy az erősebb motor nem is tartozik a GT-séghez, csak a szpoilerek. A Mazda 6-nál nem sok értelme volt a sportosított külsőnek, mert anélkül is zsír, ahogy kinéz - az első igazán értelmes sportosítást az Opel Vectra GTS-en láttam. Annak már volt értelme, sőt, igazi formatervezési bravúr volt néhány apró változtatással így feldobni egy egyébként sík unalmas külsejű autót. Ezt az utat járja a Civic is - eddig ez volt az egyetlen Honda, amiért nem rajongtam. Kedvenc szuperminim a Jazz, egyik kedvenc középkategóriásom az Accord, hibátlan hobbiterepjáró a CR-V, csak a Civic, attól viszolyogtam. Akárcsak a szerkesztőség többi tagja.
|
Évekkel ezelőtt a magyarországi bemutatókor kaptunk egyet, egy ötajtóst - jellegtelen, kívül belül dögunalmas, feledhető vezetési élményű alsó-közép családi autó. Végülis belefért, hogy legyen egy rossz Honda, Ozzy Osbourne-nak is van néhány gyenge száma, nem lehet mindig remekművet alkotni.
Átvételkor meg is hökkentem, mi az ördög, ez jól néz ki! Oké, persze, háromajtós, az mindig szebb. De egy (?) frissítéssel, meg az optikai sport csomaggal addig farigcsálták, hogy ez a Civic nem egyszerűen jól néz ki, de kifejezetten gusztusos, sportos kis autó. Az első lámpa önmagában nem túl impresszív, de jól áll neki, hogy egy kicsit gömbölyítettek rajta. A hátsók viszont telitalálat. Tulajdonképpen már az előző, sötét verzió is egész jó volt, ezzel csak annyi a bajom, hogy ez a csillogó, alufólia lámpafészek kifelé tart a divatból, ilyet már mindenki vett a 206-osára. Mindegy, a 7. generációs Civicet ezennel rehabilitálom: ez egy szép autó. Ráadásul nemcsak a három, de az ötajtós is.
< >