Annyival kedvezőbb, hogy nem is nagyon hittük el, amikor a gyártó oldalán elolvastuk. Országúton 3,8 liter, városban 5,9. Na persze. Talán ha a Corsa 8-900 kiló volna, de ez majdnem 1,2 tonna. Nem bírom ki, lelövöm a poént itt és most. A kisautót egyáltalán nem kíméltem. Bár száguldozni egy ilyen modellel lehetetlen, azért lehet vele padlógázon közlekedni. Én ezt tettem, csak azért is. Mindenképpen be akartam bizonyítani, hogy a hat liter alatti fogyasztás kamu.
Aztán mielőtt visszavittem a tesztautót, teleraktam gázolajjal, osztottam, szoroztam, és 5,5 liter lett az eredmény. Ez azt jelenti, hogy normális használat mellett a fogyasztást vélhetően 5 liter alatt lehet tartani városban; nagyikának biztosan sikerülni fog. És akkor most jöjjön az érme másik oldala.
A motornak hidegen iszonytatóan gusztustalan hangja van. Ugyanez van a Grande Puntóban és a Suzukikban, és azokban sem szól éppenséggel szépen, de a Corsában valahogy még csúnyábban kerreg. Gyorsításnál is velőt rázóan undorító hangja van, és 2000-2200-as fordulat alatt valami egészen extrém módon, észbontóan, használhatatlanul erőtlen. A benzines nyilván kulturáltabb, csöndesebb és kiegyensúlyozottabban adja le a teljesítményét, viszont többet fogyaszt, és nyomatékszegény. Valamit valamiért.
Ez a motor akkor a legrokonszenvesebb, amikor autóúton, autópályán egyenletes sebességgel haladunk. Ilyenkor csöndben van, egyedül a szél surrogását lehet hallani. Ezen a ponton jegyezném meg, hogy a futómű kényelmes, kényelmességéhez mérten meglepően stabil, és a világon mindenhez mérten elképesztően halk. Olyan halk, hogy még 130-nál sem érkezik semmiféle zaj a futómű felől; kisautóban ilyet, ha jól emlékszem, még nem is tapasztaltam soha.
Nem túl szép, de nem is csúnya. Rend van, és fegyelem, legfeljebb egy késhegynyi önfeledtség került a koncepcióba
A motorhoz hatsebességes váltó csatlakozik - a butábbik 1,3-ashoz csak ötsebességes -, tökéletesen pontos, precíz. Egyáltalán nem is tűnt fel, hogy váltogatnom kell, csak utólag, ahogy visszagondoltam, döbbentem rá, milyen jó dolgom volt.
A 90 lovas dízel Corsa legolcsóbb, Enjoy felszereltségű változata 3,5 millióba kerül, de a Cosmo változat, jobb hifivel, nagyobb felnikkel, ködlámpával, légkondival is alig drágább 4 milliónál. A tesztautóban navigáció (működő!!!) és kanyarfényszóró is volt; ezek persze még a legvagányabb Corsákban is feláras kiegészítők.
Az új Corsa nem hoz szégyent az Opel fejére. Tágas, kényelmes és praktikus, és még jól is néz ki. A dízel változat hangos, viszont gyakorlatilag nem fogyaszt. Ha valakit nem zavar a szörnyű kerregés, józan választás.