A mini repülőtér, ahol gépünk leszállt, Bernie Ecclestone-é - a Formula-1 istenéé -, csakúgy, mint a versenypálya, ahol a 225 lovas Focus ST-t kipróbáltuk. Mi sem természetesebb, hogy este a jó öreg Bernie szállodájában pihentünk meg egy nehéz nap után.
Már túl vagyunk a Megane RS-en, a Golf GTI-n és az Astra OPC-n, épp ideje volt, hogy a Ford is kirukkoljon egy igazi hot hatch-csel. (sajnálom, nincs rá magyar szó) Bár tudásukat, menetteljesítményüket tekintve ezek az autók nagyon hasonlítanak egymásra, karakterük erősen eltérő: a Renault a könnyed, a Volkswagen az eminens, az Opel pedig a vagány. Kíváncsi voltam, a Focus ST milyen tulajdonsággal teszi teljessé a képet.
Az új Focus csúnyább, mint a régi, a sportcsomag azonban nagyon jól áll neki. A 18-as felnik egy olasz szupersportkocsin is jól mutatnának, az egyedi hűtőrács, az ültetés és a gigászi légterelő sokkal agresszívabbá változtatták az orr-részt. Új motívum az autó oldalán lévő domború, piros ST felirattal díszített alumínium táblácska, és a visszapillantó tükörbe integrált fehér indexbura. A ködlámpákat elöl-hátul egyaránt alumínium keretbe foglalták, és két szép krómozott kipufogóval meg egy méretesebb hátsó szárnnyal fejezték be az ünneplést a Team RS dizájnerei, de egy kicsit elkomorodtak, amikor később meglátták az OPC Astrát.
A beltér nagyon kellemes. Alumíniumbetét virít a háromküllős bőrkormányon, és a pedálok is fémből vannak. A műszerfal áttekinthetősége példás. A középkonzol felett új, három részre osztott műszeregység jelent meg, melyről a turbó- és az olajnyomást, valamint az olaj hőmérsékletét olvashatjuk le. A Recaro ülésekbe felár nélkül kérhetünk piros, kék vagy narancssárga színű vidám bőrbetétet.
Van két különleges ST-szín, a Performance Blue és az Electric Orange, melyeket mezei Focusokon nem láthatunk majd. A tesztútra egy csodálatos, rikító, elektromos narancsfényűre fújt autót választottam, ugyanis ez a legszebb szín, amit valaha is láttam. Annyira megkapó, hogy valószínűleg bármi jól mutatna, ha erre a színre festenék.
Belülről sajnos nem sok látszik belőle, de egy 225 lóerős autóban nem is baj, ha nem vonják el holmi rikító színek az ember figyelmét vezetés közben. A Recaro ülések minden szempontból tökéletesek, csak egy kicsit magasan kell ülnünk, de úgy látszik, manapság ez a trend, tessék hozzászokni!
A motor kellemes, mély búgással kel életre. A kategória többi képviselőjének kétliteres, négyhengeres, az ST-nek 2,5-ös, öthengeres turbómotorja van, így a Focus ebből a szempontból unikumnak számít. A blokk a Volvóból származik, és némi reszelgetés után iszonyatos, 320 Nm-es nyomatékra képes 1600-4000-es fordulatig. Ez lehetővé teszi, hogy harmadik, de akár negyedik fokozatban is visszaváltás nélkül előzzük meg az előttünk cammogó autókat egy kétsávos úton, és az öthengeres hangja is egyedi, de a motor valahogy mégsem illik egy hot hatchbe. Ezek az autók könnyed, fürge sportautók, amik azért készültek, hogy élvezzük a vezetést, váltogassunk, kigyorsítsunk, fékezzünk és váltsunk vissza újra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
