Ugyan bukott rajta eleget, de azért jót tett a Mercedesnek a Chryslerrel való pár éves vadházasság. Ha másért nem, hát azért, mert rájött: a régi Cherokee-val elkezdett vonalat érdemes lesz folytatni. Nem biztos, hogy emiatt lett szögletes a legkisebb Merci SUV, de tény, hogy jól néz ki. És az is tény, hogy a cég egyik legkellemesebb mai autója.

Még Peter Horbury – a Ford mai, a tárgyalt időpontban pedig még a Volvo designfőnöke – mondta egyszer, hogy főbenjáró bűn ronda, stílustalan, tizenkettő egy tucat autókat készíteni, amikor szép formát előállítani is csak alig több meló. És aztán az a szép forma el is adja az autót. Tehát az a cég maga alatt vágja a fát, amelyik csúnya kocsikat dob piacra. Ha nem is volt mindenben teljesen igaza, hiszen a szép autóhoz jó formatervező kell, amilyen nincs mindenkinek, egyetértek vele abban, hogy egy mutatós autót a többség eleve jónak is hisz.
Ha csak a formán múlna, a Mercedes új, kicsi szabadidő-autójába, a GLK-ba motort sem kellene tenni, elég lenne valami felhúzós óramű, a csomagtér hátuljára gurtnizott lemezkulccsal. Futómű helyett rugózhatna szekértengelyeken, lámpáiban pislákolhatnának mécsesek, rothadó borzmirigyszaga lehetne belül – úgy is megvennék. Mert eszeveszett jól néz ki. Képen is persze, de élőben még inkább.
Sok van benne a régi Jeep Cherokee-ból, még a tíz évvel ezelőtti, kicsi szögletesből. Hasonlít a Subaru Foresterre is, de abból még a korábbira, amely egyedi volt. És ha kicsit tovább nézegeti az ember, meglátja benne a W124-es Mercedes kombit is. Szögletes sárvédőívek, amelyek szélei erősen széjjelfelé tartanak – ez is a púpos Merci hagyatéka. Kockalámpák, enyhén domború, egyenes szélű motorházfedél, lefelé szélesedő első sárvédők, nagy, hótoló orr – bennem megmozdult a saját Hansom emléke. Szerencsére a jó emlékek jöttek elő, mert azzal azért nem keveset szívtam is .
És bent ülve is felidézi a szeretett és sokat emlegetett W124-et. Mélyen van a műszerfal, ezen a tájon is sarkosak a formák, sok a ferdén megdöntött elem, az óraegyüttes sallangmentes, praktikus. Közel van a két első tetőoszlop, jó a kilátás, a motorházfedél pedig messze elterül az ember előtt, a szélei is látszanak. Csak kár, hogy nincs csillag az orrán, amit tolni lehetne, mert a GLK is a széles sportmaszkot kapta.
Sajnos a rokonság a rossz pontokon is megvan. A W124-es méretéhez képest szűk volt, az ülései sem voltak elég nagyok. Ugyanez a helyzet a GLK-val is. Elöl még csak-csak el lehet férni, de hátul nincs benne több hely, mint valami kompaktban (elnézést kérek a Hondától, tudom, a Civic biztosan nagyobb belül a GLK-nál). És az ülések nem elég méretesek, a formájuk sem tökéletes. Amikor beülök egy tesztautóba, és még tíz perc múlva is tekergetek, billengetek, deréktámaszt állítgatok, akkor ott valami baj van az üléssel. És a GLK-ban pontosan ezt játszottam el minden beszállás után – nem akartam elhinni, hogy nincs annál kényelmesebb testhelyzet, mint amit feltárcsáztam. Öt emberből csak egynek tetszett a szerkesztőségben, tehát a hiba az ülésben van.
A letisztultság hajkurászásában is a ló túloldalára esett a Mercedes – éppen amerre a kietlen tajga terül el a messzeségben, és még Léna megérkezésére is várni kell. A sportos C-osztályban még elment a műszerek helye gyanánt a nagy, üres, ezüstszínű műanyag táblába fúrt három lik, de a GLK-ban már fáj az egyszerűség. Az alapformák szuperek, ezért ha cizelláltabb lenne a középkonzol, gazdagabb az óraegyüttes, a díszbetét nem ilyen óriási monolitként terpeszkedne a jobb oldalon, ameddig az utas szeme ellát, máris kevésbé éreznénk csontjainkban az orosz tél cúgját. Kevéssel több részlet zseniálissá tenné a belteret, de éppen az a kevés hiányzik. Így csak ürességet érzünk, még ha a zseniális analóg rádióskála önmagában próbálja is menteni a helyzetet.
Nagyjából e fenti három hiányosságot kell ellensúlyoznia a GLK szenzációs külsejének. Nos, ebből a mérlegelősdiből bőséges tartalékkal jön ki, elbírna talán még egy rossz motort, lomha váltót, támolygós futóművet is a mérleg másik serpenyőjében. De erre már nincs szükség, a hibák végére értem, innen már a GLK az egekbe megy.
Már csak egy kérdés marad: van-e jobb Mercedes a GLK-nál? Lapozzon.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
