A Fordnál valaki úgy gondolta, egy héttel Frankfurt előtt jó ötlet bemutatni egy-két újdonságot a kishaszon fronton. Így elvitt minket Münchenbe egy egynapos romantikus kirándulásra az új euro 5-ös 100 lóerős ECOnetic Van-el és a szintén új, 155 lovas Turneoval.
Új időszámítást vezettek be a Transitnál, mostantól csak egyféle motorméret létezik, és az is dízel. Intsünk búcsút a zajos 2,4 literesnek (élt tíz évet), a 3,2 literes big blocknak és a nálunk nem túl gyakori benzines motornak is. Mindet leváltotta a Ford Puma motorcsalád új tagja, a 2,2 literes Duratorq dízelmotor. Bár 2012-es modellnek nevezik, de már mostantól is csak ezzel lehet rendelni az új Transitokat.
Ford Puma motorcsalád
Fordéknál kis kavarodást okozhat, hogy nem csak egy autót hívnak Pumának, hanem a ZSD kódjelű Duratorq dízel motorsorozatot is.
Ez 2000-ben jelent meg a piacon a 2 literes változattal, 115 és 130 lóerővel. Ezt követte egy ráncfelvarrott 5 Nm-rel erősebb 115 lovas. Az éppen most leváltódó 2,4 literes volt 100, 115 és 140 lóval, akárcsak az új 2,2-es. A nagyobb Duratorq blokkok már nem a Puma családhoz tartoztak, de létezett/létezik még 2,5 literes (143 Le), 3 literes (156 Le) és sor 5-ös 3,2 literes is (200 Le).
A ráncfelvarrás olyan finom volt, hogy kívülről nem is látszik, kizárólag a belső értékekre mentek rá. Na nem a kézműves műanyagokat cserélték le mahagónira és marhabőrre, hanem kizárólag a motortérben történtek a nagy változások. Az új motor négyféle verzióba lesz rendelhető, a már ismert 100 (310 Nm), 125 és 140 lóerős változat mellé érkezett egy hátsókerekes 155 lovas (385 Nm) is, amit egyébként az év vége felé érkező Rangerban is megtalálhatunk majd.
A tesztút során főleg a Transit Van 100 lóerős ECOnetic változatával tudtam megismerkedni. Ez a verzió igen takarékosra van hangolva, így nagy gyorsulásokra ne számítsunk, de azért a városi és települések közti utakon nem volt gond. Viszont autópályán már minden előzést alaposan meg kell gondolni mert 110 km/h-nál leszabályozza, így adott esetben kellemetlen meglepetéseket okozhat. A felszereltség része még a Start-Stop rendszer, ami kellemes meglepetés volt.
Mint a legtöbb régi autóval rendelkező ember, nem igazán szeretem, ha hirtelen leáll a motor, de legalább gyorsan indul újra, ha rálépünk a kuplungra. Így a bajor vidék falvain keresztül autókázva a komputer állítása szerint 7,6 litert fogyasztott a tesztteherrel (400 kg) a raktérben. A motor igen halkra sikerült, ha még a Transit Connect-tel is csinálnak valamit, lassan tényleg nosztalgikus emlék lesz csak a klasszikus Transitos kerregés, amit a harmadik utcából is meg lehetett ismerni. Kis teljesítménye ellenére se forogta szét magát, a jó optimalizált 6 sebességes váltónak köszönhetően se ment még 110 km/h-nál se 2000 fölé a fordulat.
Felszereltségében nem változott, lassan de biztosan a haszonjárművekhez is begyűrűznek az olyan kellemes extrák, mint például a tolatókamera. Az újdonság, hogy már lehet rendelni ECOnetic csomagot is, ami az ECOnetic felszereltséggel ellentétben kikapcsolható(!) sebességmaximalizátort is tartalmaz. A karácsonyfa változatot Transitéknál Limitednek nevezik, ez kívülről az alufelni és a színre fújt első lökhárító mutatja, belül pedig a busz változatnál széria hátsó fűtés/hűtés, telefonkihangosító és szebb kárpit. De persze a kézműves műanyagok ott is ugyanúgy kopognak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
