1995 óta dolgozott együtt a VW és a Mercedes a 3,5 tonnás kisáruszállító szegmensben. Azóta már két generációnyi Sprinter, LT illetve később Crafter is legördült a közös gyártósorokról.
Ennek most vége, a VW saját fejlesztésbe kezdett, és kihozta az új Craftert, ami nem maradt ikertestvér nélkül, hiszen MAN TGE néven is láthatjuk itt-ott. A Sprinter egyelőre egyedül maradt, és igyekszik utolérni a jelenlegi Mercedes-palettát. Külsőre fel is tűnik a jellegzetes, aktuális Merci-orr.
A legnagyobb Volkswagen, ami végre nem Mercedes
Kíváncsi rá, hogy milyen lett az új Volkswagen kishaszon? Kipróbáltuk az új Craftert!
Az új Sprinter gömbölyded formákat kapott, persze az átlagembernek ez is csak egy nagy fehér doboz. De ha az átlagember beszáll egy jobban felszerelt dobozba, mindjárt feltűnik, hogy nagy változások álltak be a haszonjárműveknél. Korábban az újdonságokat jó generációnyi késéssel csorgatták a személyautóktól a teherautós szegmensbe. Ez most kezd megváltozni, ahogy korábban tapasztalhattuk a VW vagy a Ford furgonjaiban. A Mercedesnek sem kell szégyenkeznie, gyakorlatilag az A osztály műszerfalát kapta, az összes asszisztenssel együtt.

Így már van benne például 360 fokos kamera, sávtartó, holttérfigyelő, éberségfigyelő, ráfutásgátló vagy keresztirányú forgalomra figyelmeztető asszisztens. Utóbbit ki is próbáltuk, a rendszer igen határozottan satuzott be az érkező másik furgont érzékelve.

Lassan elvárás az üzemeltetőknél, hogy rendelhető legyen flottamenedzsment rendszer, amivel nagy testvérként lehet követni az autók minden rezdülését, a Sprinterhez is van. A sofőrnek pedig ott a legújabb multimédiás fejegység, online funkciókkal, hangvezérléssel, még a klímát is vezérelhetjük emberi szóval, ha majd működni fog, amit júliusra ígér a gyár. Szerencsére a klímavezérlő gomb is megmaradt, talán nem lesznek tele az utak a kocsijukkal veszekedő, izzadó sofőrökkel.
A felépítmények nem nagyon változtak, a Sprinter a szokásos dobozos, platós, önjáró alváz, kisbusz vonalon mozog. Ebből a bemutató helyszínén a dobozos és a platós volt ott, nekem utóbbi jutott, szimpla kabinnal és 3,5 tonnás össztömeggel. Kicsit fura, hogy csak gombos indítással rendelhető a kocsi, de mivel kvázi fapados modell, így az ajtókat hagyományosan, a kulcs megnyomásával nyitjuk.
Amikor a németek dolgoznak a franciáknak
A sokcsillagos francia után itt egy franciás csillag.
A fülkébe beszállva minden a helyén volt, a gombokat könnyedén megszoktam és elértem. Néhány gyártó kezd leszokni a pohártartókról, ez itt szerencsére nem volt érzékelhető, az ajtóból se okozott nehézséget kivenni az üdítőt. És micsoda meglepetés, a Mercedes tervezőinek sikerült úgy elhelyezni a váltót, hogy konzol ne nyomja a sofőr lábát.
A 2,1 literes, 143 lóerős motort csendesebbnek találtam, mint az előző modellben, de az erősebb modellnek kellemetlenebb a hangja. Ebben a hatos kézi váltóban jól eltalálták a fokozatokat, kellemesen suhantam a Ferihegy környéki utakon. Persze nem volt terhelés a járműben, így ez annyira nem nagy kunszt. A kocsi rendelhető még 114 és 163 lóerős 2,1 literes és 3 literes sorhatos 190 lóerős motorral is. Mindegyik motor megfelel a környezetvédelmi normáknak, amihez persze AdBlue is kell. Ennek a tartályát megnövelték, így nem kell olyan gyakran utántölteni. Az olajcsere-periódus hivatalosan normál használat mellett 40 ezer km.
A platós kialakítás miatt könnyedén megtekinthettem a hátsó futóműnél a két újdonságot. Az egyik az üvegszál erősítésű laprugó, ami nem nagy újdonság, de annyira még nem elterjedt. A másik inkább valami hiánya. Ugyanis az általam vezetett modell egyike volt az első fronthajtású Sprintereknek. A háromféle hajtáshoz (a 4x4-et is beleértve) háromféle váltó is dukál. Így a mindegyikhez rendelhető 6 fokozatú kézin kívül a fronthajtásoshoz 9 sebességes, a hátsókerekeshez pedig 7 sebességes automata választható.
Totalcar - Tesztek - Próba: Corvette C6 - 2008
Tud-e a grizzlymedve cicát simogatni? Tud-e egy Corvette európai lenni? Még nem, de szinte.
A fronthajtásos dobozos modell saját tömege 50 kg-mal kevesebb, mint az azonos méretű hátsókerekesnek, így a hasznos tömeg 1,5 tonna lehet. Ráadásul 8 centivel alacsonyabb a rakodási magassága is, ami dobozos verziónál konkrétan 56 centi. A legnagyobb Sprinter 5,5 tonna össztömegű, 17 köbméter bármi fér be a raktérbe, egészen 3,5 tonna tömegig.
A vezetett szimpla kabinos alváz nettó ára 7,298 millió forint. A bevezető alapár a dobozosnál nettó 5,899 millió forint, ami egy rövid, PRO felszereltségű modellt takar 114 lóerővel, 9,5 köbméteres raktérrel és fronthatással. Az árban benne van az szervizcsomag, ami 120 ezer kilométerig vagy 4 évig nyújt garanciát és karbantartási támogatást.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
