A haszonjárművek piacán nincs akkora pörgés, mint a személyautóknál, 8-10 évig simán kitartanak. A D-Max is 8 évig bírta, apróbb változtatásokkal.
Az előző D-Maxot még 2012-ben énekelte meg Zirig Árpi, aztán rá pár évre volt egy facelift. Közben fejlődtek a motorok, az eredeti 3 literes dízelt előbb a 2,5-es, végül az 1,9-es váltotta, miközben a teljesítmény 160 lóerő felett maradt végig. Ez maradt is, csak már a kor követelményeinek megfelelően AdBlue-val súlyosbítva.
Árvíz és szexturizmus
Thaiföldről mindenkinek ez a két szó jut eszébe, pedig van még más is, ami legalább olyan kemény.

A motorhang korábban hát, nem volt a legszebb, persze a 4 hengeres dízelé ritkán szép. Valamit sikerült mókolni azért vagy csak a zajcsillapítás lett komolyabb, de már kellemesebb frekvenciákat pendít meg. A bemutatón alapvetően a terepes tulajdonságait tudtuk kipróbálni. Ezen a téren a legkomolyabb újítás, hogy már gyárilag is lehet manuálisan zárható hátsó difit kérni, amit felezőben kapcsolhatunk.
Az összkerékhajtás a pickupoknál jellemző módon kézzel kapcsolható, a felező persze nem, a hátsó difit pedig csak 4L-ben lehet aktiválni. Az erőt fele-fele arányban adja le előre és hátra a rendszer. Bár az autóra nehezen lehetett volna terepre alkalmatlanabb gumikat találni, riszált is rendesen, de azért végigment a Drivingcamp alaposan felázott, sárral borított útjain és a siratófalon.
Bár jól teljesített terepen, de arra azért nem árt figyelni, hogy a pickup nem terepjáró (elsősorban a hosszú tengelytáv miatt), hanem egy jó terepképességű teherautó. A terepezéshez kapcsolódik a külső dizájn terén a hátsó lökhárítón történt változtatás, az előzőn lévő műanyag díszítőelemeket láttam már távozni az autóról, ez az új forma talán jobban ragaszkodik.
A külső változott, kicsit vadabb lett, hangsúlyosabb vámpírfogakat kapott, abból is mindjárt négyet. Hátul a már említett lökhárító kevésbé emelkedik ki az autóból, ezzel a hátsó terepszöget is javítva. Amúgy az új modell minden értékében jobb, az első/hátsó terepszögei, illetve a hasmagassága is javult pár fokot/centit.
Változások az előző D-Maxhoz képest
2012 | 2020 | |
Plató adatok | ||
Hossz (mm) | 1552 | 1571 |
Teljes szélesség (mm) | 1530 | 1590 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1120 | 1122 |
Falmagasság (mm) | 465 | 490 |
Rakodási magasság (mm) | na | na |
Teherbírás (kg) | 1030 | 1040 |
Fordulókör (m) | 13,1 | 13 |
Külső adatok | ||
Hossz (mm) | 5295 | 5265 |
Magasság (mm) | 1785 | 1790 |
Szélesség (mm) | 1860 | 1870 |
Tengelytáv (mm) | 3095 | 3125 |
Első terepszög (fok) | 29,4 | 30,5 |
Hátsó terepszög (fok) | 22,4 | 24,2 |
Szabad hasmagasság (mm) | 225 | 240 |
Vontathatóság (fékezett, kg) | 3500 | 3500 |
Belülről nem olyan nagy a változás, amíg be nem ülünk. Én már jó pár éve vezetek D-Maxot, így azt kell mondanom, ez nem is olyan nagy baj, nem kell mindig űrhajót csinálni, pláne nem egy alapvetően munkára szánt autóból. Azért indításkor már egy csinos 3D-s pickup animálódik a színes kijelzőn, és a számtalan felvillanó kontroll lámpa is arra utal, hogy az autóba bekerült az összes ma ismert 3-4 betűs extra, mint például az adaptív tempomat vagy a ráfutás-érzékelő vagy a pickupoknál gyakran hasznos vontatmány lengését csillapító elektronika.
Olyan kényelmi és biztonsági extrák is megtalálhatók az autóban, mint például ami álló helyzetben, D-be rakott automata váltónál véletlen gázadásra nem engedi az előttünk lévő bármibe (fal, másik autó, nagypapa) belefúródni az autót. De tapasztalatom alapján egy ekkora autónál a hátsó keresztforgalom figyelő is jól tud jönni tolatáskor.
Kellemes és kellemetlen meglepetések az EuroNCAP friss tesztjén
A Land Rover Defender és az Audi A3-as például megkapta a legjobb minősítést, a Honda e és a Hyundai i10 viszont nem.
A középkonzol kapott egy érintős kijelzőt, ami a rádió/zenelejátszáson felül Andorid Auto és Apple Carplay képes, viszont emiatt is az amúgy is gyorsan avuló fedélzeti navigációt kihagyták. Lejjebb nézve látható a másik nagy változás, a kétzónás klíma. Alá került a 4x4 módváltó tekergetője a szokásos 2H/4H/4L lehetőségekkel. Az USB portok száma nem változott, elöl egy mindent tudó, hátul egy csak töltésre képes, ez is nagyon praktikus, más márkák is követhetnék.
Szerencsére maradt a helyén a vészvillogó gombja is, néhány autón elég rendesen el tudják rejteni. A műszerfal tetején lakó tároló ajtaja régebben nehezen volt zárható, de átdolgozták a záró mechanizmust, így remélhetőleg ez a probléma se probléma többé. És szerencsére megmaradt a dupla kesztyűtartó is, én speciel a felsőbe a pont oda passzoló dobozos üdítőket szoktam elhelyezni.
Kicsit aggódtam, hogy megvariálják a hátsó szektort, de maradt a fel és le is hajtogatható üléssor. Ez azért praktikus, mert ha olyan cuccokat visz az ember, amit nem akar betenni a platóra, itt is elég nagy helyet tud biztosítani, és az esetleges ládák, miegymások se tehetnek kárt az ülések kárpitjába, bőrébe.
Mindenre használható?
Hogy kiderítsem, egész nyáron pickupban ültem, 7200 kilométer tapasztalatai a cikkben.
Az autó első tapasztalatra nem változott hátrányára, még mindig egy jó munkaautó, csak a kor szellemére felhúzva, a szükséges helyeken megerősítve és átdolgozva. A felszereltségi szintek nem változtak, a fapad a kétszemélyes L (7,999 millió Ft + áfa) a csúcs az LS Plus, amit megfejelhetünk még az automata váltóval (10,599 millió + áfa).

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
