Ha választanom kellene, én a nagyobbik motort venném, mert az 1,2 literes rugalmasságban nem az igazi, tényleg csak szigorúan vett városi tötyörgéshez és maximum országúti tempóhoz ideális. Hiába a „váltási segédlet” (le-föl nyíl mutatja, hogy mit kapcsoljunk), a 4900-nál leadott maximális nyomaték nem képes a V8-asok fölényét nyújtani.
Érdekes módon a száz lóerős gép lényegesen jobb. Nem azért, mert jobban gyorsul százra, hiszen egy másodperces előnye (12,6 helyett 11,5 s körül) javarészt abból származik, hogy kettesben megfutja a százat, míg a másik nem. Egyszerűen az 1,4-es jobban veszi a gázt a közepes tartományban, nyugodtabb stílusban vezethető.
A Jazzben a kézi váltó is lenyűgöző. Nem akar sportos lenni, de finoman, kotyogásmentesen jár, az ember csak rálegyint, és átslisszol a következő fokozatba. A kormányzás nagyot javult, bár nem ultraprecíz, és továbbra sem törekszik vissza túlzottan a középállásba. Az autó mégis valahogy hamarabb reagál arra, ha megmozdítjuk.
Nagyon kevés hiányzik ahhoz, hogy az 1,4-es motorhoz választható automatizált váltót szeretni tudjam. Automataként pici rántásokkal vált, ez még elfogadható – egy átlagvezető sokkal falábúbban kezeli a kuplungot, mint az i-SHIFT. A visszakapcsolások is gyorsak, padlógázra jó tempóban szúr vissza egy-két-három fokozatot.
Akkor miért nem tetszik? Mert úgy programozták, hogy simán felkapcsoljon hármasba a kanyar közepén, amikor az ember alácsűrt kormánnyal befordul egy utcácskába. Sajnos, ez az összes automatizált váltóra igaz, a Hondáéra is.
Legyen ön az első, aki az új Jazz-ről ír!
A Jazz tényleg alkalmas arra, hogy akár egy nagyobb autót kiváltson, például egy Fabia vagy egy Clio kombit. Gyakorlatilag verhetetlen variálhatóságban, csomagtere pedig 399 liter (!!!!), ha nincs pótkerék benne. (Pótkerékkel 64 liter levonandó, mert megszűnik a padló alatti rekesz.) Ettől még lehetne vacak is, mint egy furgon, de egész jó minőségű. Városi-országúti tempónál csendes is, igaz, pályán már a futóműzaj és a szél surrogása ott van velünk. A kemény rugózás viszont elbizonytalanított: ha valami a Frankfurt környéki utakon zötyög, akkor mit fog csinálni itthon?
Persze, mint minden, ez is ár kérdése. Kiskocsiban szenzációs a Jazz tudása, de legyünk realisták: az 1,2-es régi Jazz klímával ma listaáron közel 3,1 millió, az 1,4-es majdnem 3,5. Ha a jobb alapfelszereltség novembertől az árakat tovább srófolja, ott tartunk, hogy a kis Honda hiába nyújt annyit centiben és literben, amennyit a nála nagyobbak tudnak. Ugyanannyiért csak egy túlfújt városi kisautó. De annak zseniális.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
