Mintha krumplit vinnél – csak gyorsabb
Teszt: Hyundai H1 2.5 CRDI HP 2008
Szép autó, mondja a simsonos horgász a Duna-parton, de még házon belüli, keményvonalas autóesztétáink is úgy vélték, hogy ahhoz képest, mennyire téglaformájú egy ilyen busz, egész jól oldották meg. Lassan Koreában is megtanulnak autót gyártani – dünnyögte valaki más, de igazából már egy ideje tudnak. Csak most vettük észre.
Ha a H1-es elődjét nézzük, az is erős motort kapott, és állta a sarat a japán konkurensekkel szemben. Időközben motorja a vezető ülepe alól az autó orrába került, amely akkora lett, mint a jóval drágább VW Transporter/Multivan. 2,5 literes motorja pedig 100 newtonmétert és 50 lóerőt ver például a Toyota HiAce-ra. Ugyanannyiért.
Milyen buszok jöhetnek még szóba? Ott a Renault Trafic/Opel Vivaro/Nissan nemtudommi néven árult kisbusz, az is elérhető 2,5 literes turbódízellel, csakhogy a H1-ét közelítő felszereltséggel és motorral minimum egymillióval drágábban. Kis keresgélés után rábukkanhatunk még a Peugeot/Fiat/Citroën nyújtott kivitelű Expert/ Scudo/Jumpy buszára, pedig ránézésre az ember nem sorolná egy körbe a H1-gyel – nos, ez kétliteres, gyengébb motorral kerül nagyjából ennyibe.
Hogy mennyi? Hétmillió. Persze ez bruttó, áfás-regadós ár, amitől a nyolcüléses kisbusz személyautó lesz, annak ellenére, hogy haszonjármű jellegű. Ami azonban nem hatja meg a VPOP-t és az APEH-et. Szarrágásra az ad módot, hogy létezik gyengébb, 136 lóerős verzió is, amely a könnyűfém felniket leszámítva ugyanilyen, félmillióval olcsóbban. Mindenesetre láttam már taxiként, és megértem. Nagyjából ennyiből jön ki egy középkategóriás dízel limó, legyen szó Passatról, vagy akár a dízel Sonatáról.
A belseje egészen nívós. A műszerfal kicsit távol-keleti stílusú. Felénk más a divat, de teljesen jó. Talán a kormány tengelyirányú állítása lenne hasznos, meg a vezetőülés háttámlájában lehetne állítható deréktámasz, mert így derékban nem tart, de ezt is meg lehet szokni. A váltó a műszerfalból nő ki, a kézifék pedig közel van az üléshez, tehát a két első ülés között lehet közlekedni, gond nélkül. Az oldalsó műanyag burkolatok viszont, úgy tűnik, könnyen karcolódnak. A sokat látott tesztautó 22 ezer kilométer után feltűnően egyben volt, rázós úton a tolóajtók néha megnyekkentek, de semmi több.
A nyolc ülőhely úgy jön ki, hogy elöl két szóló szék van, hátul két háromfős pad, de a használati útmutató szerint a busz készül 12 főre székezve is. Feltételezhetően ázsiai piacokra. Nyolc emberrel viszont nem nagy a népsűrűség, hátul gigászi csomagtartónak marad hely (a nyugalom megzavarására alkalmas szám következik): 851 literes. A csomagtartó szélessége bő másfél méter, és a térfogat tulajdonképpen az ablakok alsó vonaláig érvényes.
Hát ez az, amiért a H1 nem összevethető egy hétüléses személyautóval, még egy Renault Grand Espace -szal sem. Nyolc ember bőröndjei, táskái is beférnek, ezért lehet, hogy a reptéri, pályaudvari és egyéb csoportos személyszállításban érdekeltek ráharapnak.
Túl szép a menyasszony? Vagy túl okos? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
