A Subaru újra szeretne személyautókat eladni – nagyobb tételben. Ezért az új Impreza árazása jó, és aki tudja, milyen fenomenális mechanika bújik meg a középszerű külsőségek mögött, imádni fogja. A tudatos Subaru-vásárlók autója, nagy fogyasztással.
Aki ma összkerekes autót vesz, annak általában semmi szüksége rá. Mindenki tudna példákat, teljesen felesleges a Szépvölgyin G Mercivel menni a cukiba a sütiért. Sőt, ma már a téltől sem kell tartani, ami részben ezeknek az összkerekes kocsiknak is köszönhető. Azonban még mindig van egy szűk réteg, akiknek tényleg szükségük van a 4x4-re. Hogy ez a réteg mekkora? Nem túl nagy, általában az alpesi országok háziasszonyaitól útépítő művezetőkig terjed a skála. Nálunk ők viszonylag kevesen vannak.
A Subaru Impreza egy nekik való, ténylegkell-autó, feltéve, hogy nem STI, hanem sima kétliteres benzines. Sok alternatívája nincs: aki valóban kevés pénzt szán rá, vehet Panda 4x4-et, és (még egy ideig) összkerekes Ignist, ha pedig használhatóbb méretű utastérre is szüksége van, a Suzuki SX4-et választhatja. Ezeket persze utólag gyűjtögettem össze – akkor már túl voltam az első fanyalgáson.
Az új Impreza ugyanis a hétköznapi ember „autó” fogalma szerint nem nagy szám. A formaterv olyan, amilyen – szerintem már három év múlva ráncosnak fog tűnni, pedig sok markáns vonása nincs is. A kevés pedig, ami van, az is a másé. Az oldalablakoknak van keretük, ami biztos fáj a Subaru-fanoknak, de lássuk be, sok értelme eddig sem volt. Ellenben szinte teljesen letekerhető a hátsó ablak. És van még egy érdekesség: a hátsó ajtók szinte derékszögben kitárhatók. Erre szükség is van, hiszen maga az ajtó nem túl hosszú, ahogy a nyílás sem, mindenesetre a végeredmény frappáns válasz az Opel formatervezőinek ajtókölteményére, amit idén Genfben csodálhattunk meg a Meriva-tanulmányon: nem kell különleges ötlet, hogy be lehessen szállni – ha az ajtó tényleg kinyitható.
És ekkor jön az utastér, ami igazán középszerű. Puha szivacsos ülések, kemény műanyagok, a világ legolcsóbb kárpitanyagaival – igaz, japánosan összerakva. Valami ennek ellenére kitartóan nyöszörgött a tesztautóban a csomagtartó irányában minden egyes zöttyenőn, és ez egy idő után idegesítő; padkára felálláskor pedig a komplett hátsó szekció ropogott kissé. Aki a germán autóépítést kedveli, sohasem fog beülni egy ilyenbe hatmillióért, hanem fogja, hozzácsap négyszázezret, és vesz egy összkerekes Octavia kombit, TDI motorral .
A maga nemében egész jó az Impreza utasterének méretezése. Az elődjéhez képest közel tíz centit nyúlt a tengelytáv és már tényleg van hely hátul is. Az ülések padlóközeliek, ahogy az egész autó jóval laposabb, mint a mai magas építésű kompaktok, á la Focus, 308, stb. A csomagtartó viszont kicsi (301 l) és bővítve sem lesz hatalmas. A jó hír, hogy az ötödik ajtón nagy dolgok is beférnek, és az előző Impreza limuzinnak is alig volt nagyobb a raktere. Akkor már tényleg inkább ez.
A vezetőülés magasságát is lehet állítani, méghozzá rendesen, nem a japánok tekerentyűs üléslapbillentős megoldásával. A háttámlák szögének állítása viszont japán hanyatt esős, a karocska felhúzásakor jobb, ha a vezető nem gyorsít. Szintén pluszpontot érdemel a kormányállítás, le-föl, ki-be lehet játszani, jól eltalált tartományban.
Ezek nem eget rengető dolgok, csak korrektek. És ugyanez igaz az ergonómiáról. A műszerek szokványosak, leszámítva, hogy a gyújtás ráadásakor lefut egy teszt, amitől az összes mutató végiglendül a skálán. (Rendkívüli előnye, hogy legalább néha látjuk a tankot tele állásban, a sebességmérőt pedig 240-nél.) Viszont manapság már kicsit szokatlan, hogy közben a kesztyűtartó irányából jó pár relé kattogása hallatszik. A kezelés szintén a japán szabványokat követi, leszámítva, hogy ablakmosáshoz nem meghúzni kell a kart, hanem a végén lévő gombot nyomni. Fedélzeti számítógép is van, nem túl sok opcióval (ha mégis lenne, nem találtuk): az átlagfogyasztást mutatja aszerint, melyik napi számlálót (A vagy B) nézzük. Ha az összkilométert állítjuk be, az A-t mutatja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
