Koreai tisztibicska
Egy svájciról elnevezett, német és svéd autókat is gyártó amerikai cég Koreában gyártott olasz formatervezésű kisautóját próbáltuk ki Dalmáciában. Az ajtóit vesztett Kalossal három napon keresztül szélsőséges időjárási viszonyok között ismerkedtünk.

Nem tagadom, eddig nem dobogtatta meg a szívem, ha valaki a Kalost emlegette. Őszintén szólva azt sem tudtam, hogy néz ki, bár a jópofa helyzetjelző megoldására emlékeztem, de csúnyán megbuktam volna, ha egyéb jellegzetességet is számon kérnek rajtam. A számadatok ismeretében pedig határozottan szégyenkeznem kéne, ugyanis az eddig forgalmazott két változatából 2004 novemberéig Európában több mint 60 000 példány fogyott, azaz a Kalos a legkelendőbb Chevrolet.
Az atya
Talán kevesen tudják, hogy a Chevrolet névadója, Louis Chevrolet 1878 karácsonyán Svájcban, La Chaux-de- Fonds városában egy órásmester gyermekeként született. Kilenc éves volt, amikor Franciaországba költöztek, ahol Louis kerékpárversenyeken indult, majd Párizsban mindent megtanult az autókról. Huszonegynéhány évesen először Kanadába, majd az Egyesült Államokba emigrált. 1905-tól autóversenyeken indult és kiváló eredményeivel azonnal híres lett. A versenyek közben megismerkedett William C. Durant-al a General Motors alapítójával, aki felismerte Louis tehetségét, és 1911. november 3.-án megalapították a "Chevrolet Motor Car Company"-t.1914-ben konfliktusba kerültek. Chevrolet elsősorban exkluzív autókat szeretett volna építeni, míg "Billy" Durant inkább olcsó, jobban eladható autókat. Amíg Chevrolet szabadságon volt, Durant átszervezte a gyárat, ami végképp betette a kaput, és Louis a szerződés szerint a nevét hátrahagyva elhagyta a céget. Ezek után Chevrolet megalapítja a Fonternac Motor Corporationt, ahol előremutató fejlesztéseket visz a versenysportba. Majd különböző repülőgépmotorok gyártásába és fejlesztésébe fog, de vállalatai nem élik túl a gazdasági válságot. 1933-ban visszatér Detroitba, ahol mint egyszerű szerelő a General Motorsnál kap munkát. 1934-ben szélütést kap, amiből nem gyógyul fel soha. 63 évesen, 1941. június 6-án halt meg a Detroittól keletre fekvő Lakewood-i otthonában.
Egyszer egy amerikai újságíró azt kérdezte tőle, ő köszönheti hírnevét a Chevrolet márkának, vagy fordítva. Mosolyogva válaszolt: "Ez is, az is. Egy dolog viszont bizonyos: én voltam hamarabb..."
A történet további érdekessége hogy a Chevrolet és a General Motors alapítójának, "Billy" Durantnak (1861-1947) összesen három pénzügyi visszaélés miatt kellett elhagynia a vállalatot. Durant, akinek egykor 120 millió dolláros vagyona volt, végül egy bowling-pálya igazgatójaként halt meg.

Most itt a háromajtós változat, ami nem is néz ki rosszul. Az orr és a belső változatlan maradt, a külső méretek megtartásával (hossz/szélesség/magasság: 3,880/1,670/1,495 mm) módosítottak a hátsó traktuson. Kedvelem a koreai mestereket, és a KIA soha meg nem jegyezhető nevű mérnökei előtt is leveszem a kalapom, de a Kaloson határozottan érződik az olasz figyelem. A forma magán viseli Giorgietto Guigiaro keze nyomát.
Amíg az ötajtós változat mellé állva oldalról kicsit aránytalannak találtam, addig a háromajtós arányaiban nincs hiba. Nem mondom, hogy álmaim formatervezése, de határozottan vállalható. Picit megváltoztak a karosszériaelemek, változtak a sárvédők és testesebbek lettek a küszöbidomok. Ahogy minden kicsi autónak, így a Kalosnak is jobban áll a három ajtó.
Belül a kötelező változtatásokon kívül semmi új. Az ülések támlája egy kallantyú segítségével dől előre, és maga az ülés is előre csúszik a könnyebb beszállás végett. Visszadöntve visszatér eredeti helyzetébe. Igaz, hogy kategóriájában a Kalosnak van az egyik leghosszabb tengelytávja (2480 mm), saját magam mögé nem nagyon fértem be. Elöl viszont fejedelmien terpeszkedhettem.
Az is elmondható, hogy a Kalos belseje nem a legszebb, de jó minőségű anyagokból készült. Semmi zörgést, nyiszegést nem hallottam. Még az üléskárpit anyaga is kellemes volt, ráadásul az ülés párnázatát most egy kicsit sportosabbra szabták. Egyedül az ajtónyitó gombot marasztalnám el. A fröccsöntött műanyagot kicsit gyengének találtam, úgy tűnt, elég egy rossz mozdulat, és a kézben marad a gyűrűcske.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
