Aki eddig kevesellte a két litert és négy hengert, immár a Rexton motorjával is megveheti a Kyront. Az izmos motorhoz sajnos kötelező elvinni a fogalmatlan, tétova ötfokozatú automata váltót is.
A Kyron fészliftje csupán minimális változtatásokkal járt. Az eleje kicsit mercédeszesebb lett az új fényszórókkal-hűtőmaszkkal, oldalt állítólag van valami spéci vonal, ami a régin nem volt. Erről még Zsófi, a márka péerese is azt vallotta, hogy hiába nézte számos munkatársával közösen percekig az első magyar földre gördült példány oldalát a cég parkolójában, nem tűnt fel a változás. A Kyron farára tekintve viszont könnybe lábad a szem: oda a pajzs! Az egyedi, valóban tökéletesen címerpajzs formájú lámpatestet erre a semmilyen tucatizére cserélte a gyártó.
Odabent nem sok minden változott; megkockáztatom, semmi, kivéve a kormányt. Ugyanaz a kellemes, puha, esztétikus beltér, mint rég, a hely elöl-hátul elegendő, a kissé alacsony ülésért dönthető támla kárpótolja a hátra vetődött utasokat. A csomagtér nagy, praktikus, az utastér rovására könnyen bővíthető. A vajbőrülés-bézskárpit kombináció nagyon megnyugtató, amíg vissza nem akarunk szállni a kabinba sáros erdőben, miután megtoltuk a pocsolyába ragadt autót. Mert ugye ez a kocsi előfordulhat sáros erdőben.
Nehéz hova tenni a tesztautót. A Ssangyong alapvetően kemény, nehéz, brutális terepjárókat gyárt. Többször beszélgettem már a cég hazai munkatársaival arról, hogy autói mennyire nem SUV-ok, meg hogy mégis milyen sokan veszik városba, csak azért, mert – nem viccelek! – a Kyron, az Actyon jól néz ki. Erre mit mond a prospektus? „Az új Kyron megújult külsejével a legutolsó SUV-trendet követi.” Meg: „Az új Kyron új helyet határoz meg az SUV stílusvilágában.”
Most vonatkoztassunk el attól, mekkora ellentmondás feszül a két mondat, egyazon bekezdés eleje és vége között, és koncentráljunk a SUV szóra. Hát tényleg? Alánéztem: ennél az új csúcsmodellnél, a 2,7-esnél legalábbis, eléggé. Az új Kyron csúcsváltozata hátul független felfüggesztésű, a merev tengely csak a kétliteres dízelek sajátja. Benézek az ablakon: csak egy kart látok. Az összkerékhajtás ugyanis állandó, felező, zárható differenciálmű nincs. Van viszont elektronikus lejtmenetvezérlés, ami ugyan praktikus néha, de azért a puhulás jele.
A motor nem rossz, alapjáratközelben meglepően csendes, fordulaton se lesz sokkal hangosabb. 150-160-ig próbáltam űzni a Kyront (hol másutt: Németországban); végig kulturált, finom, zajtalan maradt. A független hátsó felfüggesztés előnyei is nagy tempónál, sztrádán, országúton jönnek ki igazán, a szirszar pesti utakon alig üt kisebbeket, mintha merev lenne az a tengely. A benzinkútnál igencsak elcsodálkoztam. Némi fővárosi dugóval, nem különösebben takarékos üzem mellett pont tíz liter gázolajat evett százon; kevesebbet, mint a kétliteres, kapcsolható összkerekes Actyon annak idején. Pedig ez is automata.
El is érkeztünk az autó egyetlen gyenge pontjához, a váltóhoz. Ötfokozatú, nagy tempónál sem hagyja feleslegesen pörögni a motort, puhán, finoman kapcsol, viszont teljesen hülye. Ha átlököm a váltókart balra, hogy mostantól inkább kézzel kapcsolgatnék, reflexből visszavált vagy kettőt. Akkor is, ha pont feljebb akartam váltani kézzel, mert csordogálnék ötvennel ötösben. Padlógázra megrémül, ledermed, majd kétségbeesetten keres valami fokozatot, közben a műszerfalon egész mást ír ki a visszajelző, mint ahol az erőátvitel valójában jár. Mindez függetlenül attól, kézi állásban van-e, vagy nem.
Kedves Ssangyong Motor Company, ha olvasod ezt: kicsit megérné finomítani az elektronika beállításain, nem kell ennyire idegbetegre programozni a váltót. Jó nagy, nyomatékos motor van előtte, gyorsul az a kéttonnás Kyron hatvannál negyedik-ötödikben is kétharmadgázon, főleg, ha a júzer kézzel is megerősíti: direkt nem akar visszaváltani.
Gyári videón Kyron andalog
Egy kicsit terepre is elvittem. No, nem akartam szántásban, traktor után evickélni nivás agronómusok módjára (még ha igazából ez a kocsi a nálunk szerencsésebb országokban valójában egy Niva funkcióját látja is el) csak össze akartam sározni kicsit pár fotó erejéig. A nyomatékos dízel, a fix összkerék, az automata váltó nagyon kényelmes Nivává teszi a Kyront.
Hátradőlve, rádiózva, klimatizálva, csendben lehet menni gyorsan rissz-rossz földutakon (bár ilyenkor hátul eléggé sivalkodik a család a kőkemény rugók felett), lehet forgolódni épeszű mélységű pocsolyákban, lehet felkaptatni-leereszkedni félelmetes meredélyekre, valamint -en. Szerencsére még így, második generációsan, a tömegigényekhez finomítva is kellően üthető-vágható, súlyos terepjáró tudott maradni a Kyron.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Belsőség
Ez nem utcai autó gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Elkezdődött a motoros szezon, üzent nekik a rendőrség
A cél a balesetek megelőzése.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Nem Németországban készül majd a nyolcmilliós VW villanyautó
Mivel a kompetitív árazás a legfontosabb, a hatékonyság rendkívül lényeges a gyártás során.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Szerelem
Végig AmerikánVolkswagen Golf I Alaszka-Tűzföld expedíció (1974)
Az első, amerikai kontinensre szállított Volkswagen Golfokkal északról délre szelték át a kontinenst.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Forgalmi: nincs; jogsi: nincs; drog: van! 20 éves nő menekült a rendőrök elől Győrben
Közúti ellenőrzés elől akart meglépni egy 20 éves nő Győrben.
- Hírek
Ford GT versenyautókból varázsol utcai szörnyeteget a Lynx Motors
A hírek szerint egy 1217 lóerős, kompresszoros V8-as lapul majd az ülések mögött.
- Nepperűző
Nem adták meg az elsőbbséget, csattantunk. Mennyit ér így a 2019-es Kiám?
Elsőtulajos, 58 ezret futott, automata, népszerű típus. De mennyit csap le az árból egy baleset?
- Hírek
(Frissítve) Baleset az M43-ason, lezárták az M6-ost Budapest felé - Útinform
Néhány baleset, váratlan esemény és építési munka is akadályozza a forgalmat Magyarország útjain.
- Tesztek
Minden dízeles lázálma egy gázos DusterTeszt: Dacia Duster ECO-G 100 Essential
A fapados Duster egy remek ár/érték arányú autó, de az alapfelszereltséggel rettenet puritán.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Közélet
A formatervezés legmegosztóbb alakjának a Ferrari, a BMW, de még Lamborghini Miura sem volt szentLuigi Colani legfurcsább modelljei
A német dizájner mindent a saját világára formált, amivel jogosan kiérdemelte a szakma legmegosztóbb elismerését.
- Hírek
Guinness rekordot döntött az USA legöregebb regisztrált mentőautója
A közel 5000 kilométeres útjuk során egész Amerikát átszelték.
- Hírek
Lewis Hamilton és Edward Norton újraalkották a Meglógtam a Ferrarival egyik ikonikus jelenetét
Az eredmény egészen szórakoztató lett.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
