Keresztvíz
Nem hülyézném le a magyarságot, illetve általában az autóvásárlókat, vagy ha igen, magamat is a hülyék közé számítom. Ugyanazok az autók egyszerűen jobban festenek Chevrolet emblémával. Persze, még mindig röhögünk, hogy ott egy gyönyörű V8-as Chevy Matiz, öregem, micsoda hang!, de valahogy akkor is más. A Daewoo már nem koreai autó, hanem amerikai, amit a Távol-Keleten gyártanak, és kész.

Egyszerűen szívesebben vennék Chevrolet-t, mint Daewoot, sznob vagyok, sajnálom, de legalább tudok róla. A forma sem rossz - szerkesztőségünkben volt vita, hogy az ötajtós vagy a kombi néz ki jobban, de alapvető baj egyikkel sincs. Nekem inkább a kombi tetszik: nagyon szép a profilja, feldobja az elegáns tetősín, és ahogy -kicsit alfásan - a hátsó üléssortól lejteni kezd a tető. A használhatósággal semmi baj, ilyen szempontból a Lacetti tökéletes.
A kesztyűtartóban, ami egyébként hűtött, elfér egy másfél literes palack, de aszimmetrikusan ketté is osztható, így a kisebb cuccok kevésbé lötyögnek. A könyöktámasznál elhelyezett két pohártartó egy nem túl látványos, de nagyon okos részletmegoldással egészül ki: a kétoldalra hajtogatható műanyag nélkül beleerőszakolhatjuk a pilótafülke kettes számú másfél literes pillepalackját. Ha viszont behajtjuk, akár egy kis benzinkúti kávéspoharat is megtart a rugós nyelvével. Talán ez a részlet fejezi ki legjobban az autó egészét: semmi látványosság, de a gondoskodás számtalan apró jele.
Az övek becsatolásáért hasonló idegőrléssel küzd, mint a PT Cruiser. Ha öv nélkül adjuk rá gyújtást, öt pittyegéssel kezd, hiába, hogy el se indultunk. Én pedig motorindítás után szeretek csak csatolni, mert akkor - gondolom én - a gépnek van egy kis ideje, hogy rendezze a gondolatait, mielőtt útra kelnénk.
A két üléssor között, de a hátsó mögött is van a mennyezetnél egy térelválasztó elemet felszerelő hely, ami duplán nagyszerű. Ha gyerek helyett tartunk neveletlen, előre mászásra hajlamos kutyát, az első támlasornál rekesztünk, ha gyerek-kutya összeesküvéstől tartunk, a csomagteret szeparálhatjuk. Nagyon átgondolt kis autó.
A kormány fel-le-ki-be állítható, és papíron az ülésmagasság is. Valójában sajnos csak az ülőlap eleje és hátulja billegethető egy-egy tekerővel, de szép kényelmesen el lehet férni. A jó fogású bőrkormány a Platinum Lacettiben szintén széria, ahogy a kormányról vezérelhető hifi is. Sajnos tesztautónkban valami vezeték szétcsúszhatott, mert sem ez nem működött, sem a duda. Egyébként sokkal szívesebben nézegetem egy kormányon a Chevrolet keresztjét, mint a Daewoo D-betűjét.
Szép a műszerfal, jók az anyagok, a műalu díszcsík sem zavar. Egész jól szól a zenegép, a látszólag fix, valójában levehető előlapos Blaupunkt kazettás magnóval és ötlemezes CD-játszóval. A napellenzőkön mindkét oldalon sminktükör, a világítás hiányáért kártyatartó próbálja kárpótolni az ápolatlan zsugásokat.
Az elektromos tükörállítás helye ergonómiailag tökéletes, közvetlenül a tükörrel szemben, az ablak túloldalán, jól elérhető és megtalálható helyen, meg nyilván vezetékelni is egyszerűbb. Jó lenne, ha tudnám, kit illet a dicséret, Giugiarót és az ItalDesign-t, a körültekintő koreai mérnököket, esetleg valakit a General Motors főhadiszálláson, mert a távoli, de rokon Saab 93 tükörállítása ugyanígy megy.
A kormány mögötti két bajuszkapcsoló igen ronda, ha Lacettit vennék, ráhúznék egy-egy spéci kesztyűsbábot. A klímavezérlés kicsit zavaros, egy felesleges kijelzővel, és csak odanézve nyomkodva működtethető MODE gombbal, de a digitális klímák többnyire ilyenek, ezért szeretem jobban a manuálisakat. A klíma fűtéskor okos, ameddig nem melegedett fel a víz, nem zúdítja ránk kétségbeesetten a sarki hideget, hátha attól átmelegszünk, hanem kivárja, amíg értelme is van a fúvatásnak. Nyáron már kevesebb az esze, csak egyféle hideget tud, a maximálisat.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
