Londonban az igazi helyi taxiként 1948-ban színre lépett Austin FX3 (és a tíz évvel később megújított, de ugyanolyan FX4) óta még csak a harmadik generációnál tartanak. A szögletesen ronda, '87-ben gyártásba került Metrocab után 1997. októberében az LTI TXI-gyel a londoni taxi visszatalált önmagához: bumfordi eleganciája ismét harmonikusan simul a városképbe.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A "Made in Coventry with Pride - Készült Coventryben, Büszkeséggel" matrica az utastérben érthető: az autó designja nagyon kifinomult, a fényszóróktól a hűtőrácson át a dísztárcsákig minden a konzervatív brit eleganciát erősíti. A London Taxi különböző felszereltségi fokozatokkal három színben kapható; a tesztpéldány tudathasadásos fekete színű, de "silver" nevű volt, van továbbá bronze és gold verzió. Színben persze csak a feketét szabad megvenni, ahogy kék Ferrarit sem vásárol az ember.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A bronze alapfelszereltség eleve tartalmaz olyan extrákat, mint az elektromos ablakok (mind) és tükrök (fűthetőek), rádiómagnó, immobiliser, távirányítós központi zár, színes üvegek. A tesztelt silverhez járt még részben színezett lökhárító, króm hűtőrács, oldalvédő csík, fabetétek a műszerfalon, légkondi a sofőrnek, CD-s rádió és elektromos antenna, első ködlámpa, valamint a Totalcar kedvence, az automata vezetőoldali ablakemelő
![]() |
|
![]() |
![]() |
A legújabb modellen elkövetett módosítások főként a mozgáskorlátozottak segítségére beépített extrákban mutatkoznak meg. A TXII bal hátsó, tehát a járda felőli ajtaja 90 fokban nyitható, a padlóból rámpa hajtható ki, az egyik utasülés pedig kifordítható. Ken, a kocsi büszke tulajdonosa elmondta, hogy két éven belül már csak ilyen autók kaphatnak működési engedélyt Londonban. Az utastérben minden, ami megragadásra szolgál, sárga színt kapott, így a két lehajtható utasülés, a kapaszkodók, az ajtófogantyúk. Kis alacsonypadlós Ikarus.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az ülések kárpitozása, a durva szőnyeg és a nagyon kemény, rideg műanyag belső borítás is buszra emlékeztet, ennek oka pedig nem más, mint a könnyű tisztíthatóság, mint elsődleges tervezési szempont. Ha az utas történetesen rosszul lesz egy Soho-beli éjszaka után, a TXII belseje slaggal is kimosható. Lenne, ha nem lennének azok a berendezések-kapcsolók, melyekkel már nem minden buszon találkozhatunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elektromos ablakmozgatás jó dolog, még jobb a hatásos szellőztető és fűtőventillátor. A biztonsági okokból plexi mögé zárt sofőrrel intercomon keresztül beszélgethetünk, ennek bekapcsolását vörös fény jelzi, így kis figyelem mellett elkerülhető a taxiban megtárgyalt trónfosztó tervek avatatlan fülbe jutása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ugyancsak lámpa jelzi az ajtók bezárt állapotát: amíg az autó mozgásban van, a központi zár automatikusan reteszeli őket. A kalaptartón (melyre szükség persze nincs, lévén a belmagasság cilinderre szabva) még egy 12 voltos kis dugalj is található laptopnak-mobiltelefonnak.
Az Angliában bal oldalt szokásos utasülésre egy londoni taxiban ne üljünk, mert ilyen nincs. Ez a hely csomagoknak van fenntartva, a valódi csomagtartó igen apró (persze kis rafinériával megnövelhető.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
