Még alig hűlt ki a parkolóhely a hatchback után, melegváltásban érkezett a szedán. Mazdáéknál nem erőltették túl az tesztautók variálását, a karosszéria formáját leszámítva tökéletesen ugyanazt az autót kaptam, 1,6 literes benzinmotorral ás TX felszereltséggel. Nekem már a ferdehátú verzióban is olyan érzésem volt, mintha a mosásban összement volna a 6-os. Ez most csak fokozódott.
A mélygarázsban megpillantva a kollégák "az úristen, már megint egy Hatos!" felkiáltással közeledtek hozzá. Lakásom előtt egyik reggel felfedeztem egy korábbi 6-os szedánt, így gyorsan köré álltam és lefotóztam. Karotta volt az a peches, akit odarángattam a monitorhoz, és megmutattam neki az eredményt, kérve, hogy mutasson rá a különbségekre. Karotta reakciója: "Ne viccelj, teljesen más a khmm, öööö, hát igen. Szerintem úgy jöhetett létre, hogy fogták a Hatos szedánt, és Photoshopban összébb nyomták olyan 10%-kal, és már kész is, lehet menni a kasszához."
Papp Tibi megállapította, hogy a Mazda 3 nagyon szeretne tetszeni a nőknek. Úgy tűnik, ez sikerült is. Amikor egy barátnőmmel beszéltem meg egy találkozót, kérdezte, milyen autóval megyek. Mondom: Mazda 3. Húú, az olyan szép, ugye viszel egy kört vele. Szóval elmentem, és demonstráltam a járművet. Kata lelkesen vetette rá magát. Előnynek hozta fel, hogy milyen jó ötlet a rekeszes kesztyűtartó, sok a lábtér, kényelmes, bár kicsit kemény az ülés. És ami lényeges, nagyon jól kilát belőle. Amúgy Katának egy Mini Coopere van, amit nagyon szeret (kivéve a szervizdíját), de a jelek szerint nem vetne meg egy Mazda 3-at se, ha úgy hozná a sors. Szóval sikerült összehozni egy női autót.
A Mazda weboldalán ez a mondat szerepel: "Egy sportautó lelke mindenben, amit készítünk." Hát, a lelke lehet, hogy benne van, de az ereje valahol lemaradt. Az 1,6 literes benzinmotor ebben se volt egy táltos, de egész jól el lehetett vele szaladgálni városban is. Csak az a fránya fogyasztás. 420 km-es utamra, amiben volt vegyesen város és vidék, kb. 8 literes fogyasztás jött ki. (Pedig a Z4-es hétvégi túrám - hasonló táv és útviszonyok - után azt hallgatom, hogy 10,4-et mondott a komputer. Szégyellem is magam miatta.) Viszont ha valaki csendes autót akar, akkor ez az ő jelöltje. Álló helyzetben szinte semmi hang, menet közben még a ferdehátúnál tapasztalt kis gördülési zaj sincs. A kétzónás klíma a 35 fokos hőségben is egész jól bírta, bár egy hővédő réteget az üvegeken el tudtam volna képzelni.
A nálunk járt modell TX felszereltséggel érkezett, bruttó alapára 5 139 000 Ft. És mit kapunk a pénzünkért? Nos, szériában benne van a 4 automata villanyablak, a fűtőszálas első szélvédő, kétzónás klíma, miegymás. És van benne 60/40 arányban dönthető hátsó ülés, ami ennél jóval drágább márkáknál feláras, 430 literes csomagtér, plusz 3 Isofix bekötési pont. A konkurenciánál Ford Focust 5,4 millió körül találunk, a Volvo S40 pedig alapverzoóban is 5,5-től indul, így a Mazdának elég jól sikerült belőni az ár/érték arányt.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Közélet
Összetört a motor, a biztosító nem fizet és még a szakértő cég is átverteÖsszetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
