Még alig hűlt ki a parkolóhely a hatchback után, melegváltásban érkezett a szedán. Mazdáéknál nem erőltették túl az tesztautók variálását, a karosszéria formáját leszámítva tökéletesen ugyanazt az autót kaptam, 1,6 literes benzinmotorral ás TX felszereltséggel. Nekem már a ferdehátú verzióban is olyan érzésem volt, mintha a mosásban összement volna a 6-os. Ez most csak fokozódott.
A mélygarázsban megpillantva a kollégák "az úristen, már megint egy Hatos!" felkiáltással közeledtek hozzá. Lakásom előtt egyik reggel felfedeztem egy korábbi 6-os szedánt, így gyorsan köré álltam és lefotóztam. Karotta volt az a peches, akit odarángattam a monitorhoz, és megmutattam neki az eredményt, kérve, hogy mutasson rá a különbségekre. Karotta reakciója: "Ne viccelj, teljesen más a khmm, öööö, hát igen. Szerintem úgy jöhetett létre, hogy fogták a Hatos szedánt, és Photoshopban összébb nyomták olyan 10%-kal, és már kész is, lehet menni a kasszához."
Papp Tibi megállapította, hogy a Mazda 3 nagyon szeretne tetszeni a nőknek. Úgy tűnik, ez sikerült is. Amikor egy barátnőmmel beszéltem meg egy találkozót, kérdezte, milyen autóval megyek. Mondom: Mazda 3. Húú, az olyan szép, ugye viszel egy kört vele. Szóval elmentem, és demonstráltam a járművet. Kata lelkesen vetette rá magát. Előnynek hozta fel, hogy milyen jó ötlet a rekeszes kesztyűtartó, sok a lábtér, kényelmes, bár kicsit kemény az ülés. És ami lényeges, nagyon jól kilát belőle. Amúgy Katának egy Mini Coopere van, amit nagyon szeret (kivéve a szervizdíját), de a jelek szerint nem vetne meg egy Mazda 3-at se, ha úgy hozná a sors. Szóval sikerült összehozni egy női autót.
A Mazda weboldalán ez a mondat szerepel: "Egy sportautó lelke mindenben, amit készítünk." Hát, a lelke lehet, hogy benne van, de az ereje valahol lemaradt. Az 1,6 literes benzinmotor ebben se volt egy táltos, de egész jól el lehetett vele szaladgálni városban is. Csak az a fránya fogyasztás. 420 km-es utamra, amiben volt vegyesen város és vidék, kb. 8 literes fogyasztás jött ki. (Pedig a Z4-es hétvégi túrám - hasonló táv és útviszonyok - után azt hallgatom, hogy 10,4-et mondott a komputer. Szégyellem is magam miatta.) Viszont ha valaki csendes autót akar, akkor ez az ő jelöltje. Álló helyzetben szinte semmi hang, menet közben még a ferdehátúnál tapasztalt kis gördülési zaj sincs. A kétzónás klíma a 35 fokos hőségben is egész jól bírta, bár egy hővédő réteget az üvegeken el tudtam volna képzelni.
A nálunk járt modell TX felszereltséggel érkezett, bruttó alapára 5 139 000 Ft. És mit kapunk a pénzünkért? Nos, szériában benne van a 4 automata villanyablak, a fűtőszálas első szélvédő, kétzónás klíma, miegymás. És van benne 60/40 arányban dönthető hátsó ülés, ami ennél jóval drágább márkáknál feláras, 430 literes csomagtér, plusz 3 Isofix bekötési pont. A konkurenciánál Ford Focust 5,4 millió körül találunk, a Volvo S40 pedig alapverzoóban is 5,5-től indul, így a Mazdának elég jól sikerült belőni az ár/érték arányt.