Családi Merci, egymilliónégy
Az egész azzal kezdődött, hogy a SEC kontra gyerekülés kérdés nem volt egészen tisztázott. Hogyismondjam, kompromisszumokkal teli. Egyajtós, értik, mert az igazi megoldás az anyósülés, de akkor csak a vezető ajtaján lehet ki-be menni. Nem jó, másik kell! - jött a verdikt az asszonytól.
Őt nem érdeklik a newtonméterek. Háromezernél elkezdi szorítani a kapaszkodót - csak úgy hangra - négyezernél visong, ötezernél a vállamat üti. Tetszenek tudni könyvelő. Sok évi munkámban van, hogy öt méter, két tonna, ezt végre elhitte. De ne egyen sokat. Hosszas keresés, és tanakodás után, megszületett a döntés, kell valamilyen kocsi. Másmilyen. Nem ilyen. Akármilyen.
Háromhuszas benzines, soros hatos hosszában. Ezzel váltotta ki a Mercedes-Benz a korábban használt, háromezres, huszonnégy szelepes benzines motorját. Ez is az, mármint szelepszámilag huszonnégy. Kétszázhúsz lóerő, háromszáztíz newtonméter, de valahogyan egyenletesebb a teljesítményleadása, igaz eléggé fent, jóval 3500-fölött facsarja ki magából a legnagyobb forgatónyomatékot.
A 320
Volt ez a motor szinte mindenben, amit a kilencvenes évek közepén Mercedes csillaggal árultak: W124, W140, R129, W210, W463. Ebben a kombiban elég fickós, nem kell vele szégyenkezni Németországban sem. Pikk-pakk felugrik kétszázra, és ott is gyorsulna, ha nem lennék betojva. Az ötsebességes automatával kicsit álmatagon indul, de ez leginkább a nyomatékszegény motornak tudható be, kétezer körül mintha felébredne, ugye a négy szelep. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy 1700-nál vált el az automata, amikor bőven tudom tartani a forgalom tempóját. Amúgy nagyobb sebességnél is elég tisztességesen megy, kickdown nélkül is van, hogy egy-egy nagyobb gázadásnál kettőt kapcsol vissza. Jól eltalálták a váltót a motorhoz. A fogyasztása sem eget verő, városban 13.4, vidéken 11. Ennyi benzint nekem bőven megér.
Erről jut eszembe, semmi presztízse az utakon. Mindenki mindenhonnan le akarja tolni, ki akarja taszítani, el akarja pusztítani, taigetioszról lelökni. Osztályok között bolyong, mint egy elveszett lélek. Persze itt is elég egy közepes gázt adni, és a nagy többség hamar meggondolja magát. (Bocs, hogy ennyit lovagolok a témán, de mióta legutóbb ezt leírtam, odafigyelek rá: nem tudok annyival menni városban - akár a jogosítványomat is kockáztatva, hogy valaki ne menjen el mellettem, sokkal gyorsabban.) Gondolom azt hiszik, hogy 200-as karbis benzines, százegykét lóerővel.
Pedig oda van írva. El lehet olvasni. E320T. Ennél vagányabb kombi az akkori gyári kínálatban csak a AMG által gyártott E36T AMG volt. Itt igyekszem szaporítani a szót, védendő a 124-es becsületét, létezett, 4200-as és 5000-res V8-assal is, de csak mint 4 ajtós. Japánban komoly kultusza van a nagy motoros W124-es gyűjtésnek, tessék beírni egy keresőbe pl, E36TAMG.
A Sportline
A bele az Sportline, kockás bél, kék. Itt ami említésre érdemes, az a jópofa csomagtérroló. Ez is persze Mercedes módra, ágyúval verébre kombináció. Van egy kék hasáb, az egyharmad-kétharmad ülés hosszabbik felén. Ebből hátrafelé jön ki az átlátszatlan kék színű vászon csomagtakaró roló. Ez nem minden, ugyanis felfelé is van egy fehér háló, ami a vészfékezés alatt előrelóduló komondort hivatott a csomagtérben tartani. Ez az egész tartó a székkel együtt nyílik előre, és ott, elöl is fel lehet akasztani a hálót, a két első ülés mögött. Ha esetleg komondorok szaporításából tartja fent magát, önnek találták ki. 541-es extra, ezt keresse.
Van itt minden földi jó, pl. ASR, ami minden reggel tudatta a létezését azzal, hogy hidegen vészüzembe kapcsolta a motrot, tehát alapjárat hatszáz, Alt F4, reboot, elindul. Egy relé cseréje oldotta meg a problémát. Van légkondi, meg ABS. Kesztyűtartó az nincs, illetve van, csak utaslégzsák van benne. Ezt a két első ülés közötti rejtett tárolóval igyekeztek kompenzálni, több-kevesebb sikertelenséggel. A könyöklőbe is lehet pakolni, ott tartom a parkolócetlit, a koszos zsepit, a dugicigit, az előlapot, szóval ami kell, de ezek még lötyögnek ott, tehát használható méretű.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
