Már értem a férfit, aki beleszeret egy hivatásos örömlányba, sőt feleségül is veszi. Mindegy, hogy romlott, biztosan örökre céda marad, ha egyszer gyönyörű, és azt senki sem tudja jobban nála. Mint ez a Megane: siralmas, de csodaszép, elbűvölő...
Nagyszabású külső, 2 + 2 fél személyes belső:
Megane Coupe
Önkényesen eldöntöttem: két autóról kap leírást az olvasó. Annyira más a kupé és a kabrió viselkedése, megjelenése, hogy külön kell beszélni róluk. Hogy melyiket szerettem jobban? Az utolsó sorokban árulom el.
Érthetetlen, miért adnak kora tavasszal kupé-kabriót a finnyás szakíróknak. Az elismerő vagy irigy pillantások begyűjtése helyett szorong az ember a tető alatti szűk cellában, és olyasmiken morfondíroz, vajon hogy lehet ennyire vacak a futómű, ostoba a rádió menürendszere, miért nyikorog a kaszni?
Kezdem az utóbbival. Rácz kolléga másfél éve írt az első Megane CC-ről (bár fogalmam sincs, miben változott, mitől újabb a tesztautó). Észrevette a fura, idősecske autókra jellemző hangokat, de maximális bizalmában a súlyos sérülést okozó korábbi balesetnek tudta be. Szól ez vadonatújan is, méghozzá minden eresztékében. Csikorog az ajtónál, noha ráhegesztett fémnyelv csusszan gumival borított nútba, hogy a zsanérokon és a záron kívül még egy helyen megtámassza a felépítményt.
Nyiszorog a C-oszlopnál, amelyet vaskos varratok helyett filigrán fémlapok tartanak a helyén. Nagyot dobban a futómű a gödrökön; azonnal lecserélném ballonosabb gumikra a /50-eseket. Ismeretlen forrásból csattogás ered; többször megálltam a csomagtartót csukottságát, majd tartalmát ellenőrizni. Nem találtam ficánkoló 60-80 kilós vasgolyókat, pedig egyen-kettőn nem csodálkoztam volna.
Persze ezek pusztán hangok, ha mégoly rémisztők tudnak is lenni. A futómű egyáltalán nem rossz. Legalábbis amíg nem provokáljuk. Onnantól olyan, mint amikor tehetséggel nyúltak a motortuninghoz, de semmi mást nem igazítottak a járgányon. Tehát a Megane jóindulatú. Egyenes úton vagy 60 alatt kanyarban. Aztán egy sima autópálya-felhajtón sikerült szép sodródásra bírnom a hátulját.
Olyan íven, olyan tempóval, amit a sokkal magasabb, egyúttal keskenyebb, ehhez képest nevetséges virsliken imbolygó 11 éves kombim mosolyogva letud. A legrosszabb, hogy előjel nélkül vész el a tapadás. A következő körforgalomban mentem egy kört, kicsivel az alatt, ahol megindult. Semmi, egy guminyikkanás sem. Aztán egyszer csak hirtelen, mintha hátsókerék-hajtású lenne, perdül a feneke; korrekció gázelvétellel, és minden rendben. Érthetetlen.
Lehetséges, mégis van magyarázat. Talán a dízelmotor a bűnös. Vagyis az ő hirtelen támadó nyomatéka. Előtesztelőm, Nínó úr hangos panaszszavakkal adta át a paripát, aszongya, a "világ legnevetségesebb turbólyuka" jellemzi a kétliteres gázolajost. Két napig csodálkoztam e megállapításán. A zsúfolt városban semmit sem vettem észre. Pont úgy ment, ahogy szerettem volna. Nem rángat indulásnál, szépen veszi a fordulatot, már 1600 körül élénken szökken.
Aztán szombaton kiszabadultam a komolyan vett korlátozások közül. Szándékoltan messzire mentem lefotózni az autót, hadd legyen egy kis autópályás meg főutas kilométer benne. Addig csak követni akartam a forgalom tempóját; immár diktálni is igyekeztem. És gyorsan jött a felismerés, mire gondol Karotta: padlógázra - alacsony fordulaton - nem történik semmi. Vagy kivárjuk türelemmel a kétezer feletti tartományt, vagy kapkodunk a hatsebességes váltóhoz (ami egyébként hibátlan, pontos, a hosszú kar ellenére is).
Az a nyomaték, ami bőven elég a városi közlekedésre, kevés lesz az országúti ficánkolásra. Pedig van bőséggel, csak szokatlanul magas fordulaton. Sokkal jobban igényli-szereti a pörgetést, mint kategóriatársai. Később direkte figyeltem magam: önkéntelenül is 2–4000 között tartottam, ha többet akartam kellemes tötyögésnél. E fölé nem érdemes vinni, négyezertől hangos búgással tiltakozik. Kíméletlenül kipróbáltam: pont ötezernél szabályoz le. Jó ez a dízel, de én benzinmotorral venném. Turbóval, természetesen.
Egy dögös kupé ne csattogjon traktor módjára; még kevésbé bosszantson, hogy a fordulatskála alsó felén mutat élénkséget. A hasonlóan kétliteres, szintén feltöltött benzines 15 lóerővel tud többet, 460 000 forinttal kevesebbért. Vagy ha mindenáron hétmillió feletti alapáron vásárolnék, inkább a kisebb, gyengébb dízelt, automata váltóval. Az majd tudni fogja, mi az optimális fordulat. (Egy lényegtelen információ: 7,5-öt mutat az átlagfogyasztás-mérője.)
Sokat bosszankodtam az irdatlan gombrengeteg kiismerhetetlen működésén. Ilyen sem volt még: kezelési kézikönyvet bújtam, nem mertem bátran kísérletezni. Ennyi szörnyűség után muszáj fordítani a szón. Nem nehéz: a Megane kupé gyönyörű. Ha sportos kétajtóst vennék, ilyesmi kéne. Rövidke orrát kecses gömbszelet követi, hogy aztán egy terjedelmes, lenyűgöző farban végződjék. Mint az örök és megunhatatlan Opel Calibra, még eltaláltabb arányokkal, divatos szögletesítéssel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
